Gå til innhold

Priskrig fram til 15 Juni

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Som mange har lagt merke til

Har dagligvarebutikkene Kiwi bydd opp til Priskrig, og coop og rema slengt seg med i samme spor.

Det sies dette vil være fram til 15 juni, så her vil det garantert være kroner og spare.

Det er vell daglivarebutikkenes støtte til folket i disse corona tider.

I   disse tider kan økonomien sikkert endres for mange.

Siden den påskeprigen utgikk iår, så er vell dette en kompansjon

Mye finner du her hos kiwi: https://kiwi.no/april-priskutt-dagligvarer/

https://www.vg.no/nyheter/i/qLgovE/priskrig-paa-mat-se-hvem-som-kutter-mest

Har du funnet noen gode tilbud? hva fant du? 😉

Endret av Sunset90
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tipset!

Anonymkode: e8b40...22b

AnonymBruker
Skrevet

Jammen på tide at det skjer prisreduksjoner på dagligvarer! 

Det er vel Kiwi som har tatt initiativet, som alltid. Hadde det ikke vært for Kiwi så hadde prisene i dag vært enda høyere, for Rema og Coop tar sjelden initiativ, og Bunnpris og Mega gjør aldri det. Annet enn parivaresalg. 

Anonymkode: f5a2d...7c8

AnonymBruker
Skrevet

Håper de setter ned prisene på smør snart. 42 kr er alt for mye for ett halvt kilo smør ( Greit man har jo den mengden en stund, men det er ikke lenge siden det kostet rundt 26 kr ) 

Anonymkode: dc630...d8d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ironiskt nok har ikke Kiwi redusert prisen på en eneste frukt eller grønnsak. Men det var mye melkeprodukter og brød der.

Da antar jeg at Rema eller Coop heller ikke gjør noe med frukt og grønt. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ironiskt nok har ikke Kiwi redusert prisen på en eneste frukt eller grønnsak. Men det var mye melkeprodukter og brød der.

Frukt og grønt er kanskje noe de vet folk som regel kjøper uansett pris . Grønnsaker er en stor del av maten vår her i huset og selv om jeg ofte kan droppe å kjøpe melkeprodukter, butikkbakt brød ( Foretrekker å bake selv da det blir billigere ) , godterier og enkelte overprisede oster så er grønnsaker noe som er tilstede i de fleste måltidene mine som jeg ikke ønsker å unnlate.

Anonymkode: dc630...d8d

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

De har da også forklart hvorfor. Prisene på frukt og grønt varierer stort og fra dag til dag for tida og er enda mer sårbar enn andre varer i forhold til valutakurser og tilgang til ferske varer fra land som Italia og Spania som som du vet har litt trøbbel om dagen. 

Alternativene vil være at 

A: Kiwi setter en fast lavpris på for eksempel blomkål på 19 kr pr hode. Hvis blomkåleprisene internasjonalt stiger opp i skyene og krona i tillegg synker enda mer, kan innkjøpsprisen på blomkål bli høy. Si den blir 88 kr pr hode. I såfall vil Kiwi tape 69 kr for hvert eneste blomkålhode de selger.

B: Kiwi lar prisen være flytende, men legger seg konsekvent 20 kr under det de normalt ville satt den til med de gjeldende innkjøpsprisene. Dermed vil prisen være eksempelvis 21,20 denne uka, men kanskje 69 kr den 8. mai dersom innkjøpspriser og valutakurser endrer seg på samme måte som i eksempel A. Hvordan tror du kundene vil reagere på å komme til Kiwi for å kjøpe billig blomkål til rabatterte priser og blir møtt med en slik prislapp? En del kunder er ufyselige fra før og jeg tror neppe de blir hyggeligere av å bli møtt med en slik tilbudspris... 

Anonymkode: 1cb17...3b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De har da også forklart hvorfor. Prisene på frukt og grønt varierer stort og fra dag til dag for tida og er enda mer sårbar enn andre varer i forhold til valutakurser og tilgang til ferske varer fra land som Italia og Spania som som du vet har litt trøbbel om dagen. 

Alternativene vil være at 

A: Kiwi setter en fast lavpris på for eksempel blomkål på 19 kr pr hode. Hvis blomkåleprisene internasjonalt stiger opp i skyene og krona i tillegg synker enda mer, kan innkjøpsprisen på blomkål bli høy. Si den blir 88 kr pr hode. I såfall vil Kiwi tape 69 kr for hvert eneste blomkålhode de selger.

B: Kiwi lar prisen være flytende, men legger seg konsekvent 20 % under det de normalt ville satt den til med de gjeldende innkjøpsprisene. Dermed vil prisen være eksempelvis 21,20 denne uka, men kanskje 69 kr den 8. mai dersom innkjøpspriser og valutakurser endrer seg på samme måte som i eksempel A. Hvordan tror du kundene vil reagere på å komme til Kiwi for å kjøpe billig blomkål til rabatterte priser og blir møtt med en slik prislapp? En del kunder er ufyselige fra før og jeg tror neppe de blir hyggeligere av å bli møtt med en slik tilbudspris... 

Jeg mente naturligvis 20%, ikke 20 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...