AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #1 Skrevet 23. april 2020 Jobber på sykehjem. Vi har fått beskjed om at pasienter med luftveissykdommer skal isoleres på rommet. Vi får ikke lov til å bruke smittevernutstyr når vi skal inn på disse rommet pga at det ikke er nok. Tok det opp med leder og fikk beskjed om at risikoen for smitte var så liten. Og at det var mest for å hindre at det spredde seg forkjølelse (?!). Vi har riktig nok få smittetilfeller i kommunen, men risikoen for smitte er jo her. Er det riktig at vi bare skal gå inn til pasienter med luftveissymptomer uten noen smitteutstyr? Kjenner jeg blir veldig usikker på dette her. Anonymkode: 1b313...6d6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #2 Skrevet 23. april 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber på sykehjem. Vi har fått beskjed om at pasienter med luftveissykdommer skal isoleres på rommet. Vi får ikke lov til å bruke smittevernutstyr når vi skal inn på disse rommet pga at det ikke er nok. Tok det opp med leder og fikk beskjed om at risikoen for smitte var så liten. Og at det var mest for å hindre at det spredde seg forkjølelse (?!). Vi har riktig nok få smittetilfeller i kommunen, men risikoen for smitte er jo her. Er det riktig at vi bare skal gå inn til pasienter med luftveissymptomer uten noen smitteutstyr? Kjenner jeg blir veldig usikker på dette her. Anonymkode: 1b313...6d6 Sånn er det når Regjeringen ikke har hatt ett beredskapslager. En skandale!! Det har vært kjent i MANGE år at pandemier kommer. Forstå det den som kan!! Virker som om de bare tenker på seg selv. Juger før hvert valg, og gjennomfører bare noen få ting når de blir valgt. Anonymkode: 35680...f81 8
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #3 Skrevet 23. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Sånn er det når Regjeringen ikke har hatt ett beredskapslager. En skandale!! Det har vært kjent i MANGE år at pandemier kommer. Forstå det den som kan!! Virker som om de bare tenker på seg selv. Juger før hvert valg, og gjennomfører bare noen få ting når de blir valgt. Anonymkode: 35680...f81 Men, er det slik det skal være? Og er det slik alle plasser, eller bare noen steder? Følte jeg nesten ble latterliggjort når jeg stilte spørsmål rundt dette. Og følte meg som en idiot etterpå. Anonymkode: 1b313...6d6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #4 Skrevet 23. april 2020 Hvis pasienten har luftveissymptomer og dere må nærere enn to meter burde dere få utstyr. Vi har fått beskjed om å rasjonere utstyret eks skal et munnbind være på i fire timer om det ikke har.blitt tydelig kontaminert. Da får man ikke bevege seg til andre friske pasienter i dette tidsrommet. Anonymkode: be91a...edb
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #5 Skrevet 23. april 2020 Skriv avvik!!! Anonymkode: 4cb65...a69 9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #6 Skrevet 23. april 2020 Vi skal hente smittevernsutsyr på et annet sted i byen HVIS vi har mistanke om smitte. Skjønner ikke helt hvorfor vi ikke bare kan hente utstyret nå og ha det liggende i en forseglet eske, men det er instruksen vi har fått. Det er to ansatte på jobb om kvelden på 9-10 pasienter og ikke alle har lappen engang. Og hvorfor skal vi måtte bruke vår egen bil på en kveldsvakt til å hente utstyr? Merkelig. Anonymkode: 28156...1b8 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #7 Skrevet 23. april 2020 Vi har som sagt få bekreftet smittede i kommunen. Ble bagatellisert med at sjansen for at de hadde korona var liten. Var mest sannsynlig en vanlig forkjølelse. Og så lenge mistanken ikke var noe særlig sterk, så var det liksom ikke så farlig. Og flere av de må vi helt oppi ansiktet på fordi de hører dårlig. Kunne ikke bruke munnbind i slike tilfeller for da var det ikke sikkert det var igjen nok når det evt kom en koronabølge. Ble også møtt med at det var farligere å dra på butikken. Ble også spurt om jeg var redd for å bli syk. Men, jeg klarer liksom ikke helt å skjønne dette. Og kjenner jeg blir provosert. Hva er poenget med å isolere på rommet hvis de mener det ikke er risiko for korona? Og når vi i tillegg ikke får bruke munnbind og flyr ut og inn av disse rommene som før. Jeg forstår det ikke og ble provosert av måten jeg ble møtt på. Anonymkode: 1b313...6d6 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #8 Skrevet 23. april 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi skal hente smittevernsutsyr på et annet sted i byen HVIS vi har mistanke om smitte. Skjønner ikke helt hvorfor vi ikke bare kan hente utstyret nå og ha det liggende i en forseglet eske, men det er instruksen vi har fått. Det er to ansatte på jobb om kvelden på 9-10 pasienter og ikke alle har lappen engang. Og hvorfor skal vi måtte bruke vår egen bil på en kveldsvakt til å hente utstyr? Merkelig. Anonymkode: 28156...1b8 Det må være sentralt slik at de andre avdelingene med faktisk smitte får. Det er ikke nok utstyr til at hver avdeling kan ha lager liggende i tilfelle Anonymkode: be91a...edb
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #9 Skrevet 23. april 2020 Nei det høres ut som et tullete tiltak. Det jobber mange uvitende tullinger i kommunal helseledelse. Isolasjon er åpenbart meningsløst. Anonymkode: 6edb6...091
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #10 Skrevet 23. april 2020 Skriv avvik og gjør det tydelig at du kommer til å lage rabalder og vise til den hvis det skjer noe. Anonymkode: 7072b...4da 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #11 Skrevet 23. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi har som sagt få bekreftet smittede i kommunen. Ble bagatellisert med at sjansen for at de hadde korona var liten. Var mest sannsynlig en vanlig forkjølelse. Og så lenge mistanken ikke var noe særlig sterk, så var det liksom ikke så farlig. Og flere av de må vi helt oppi ansiktet på fordi de hører dårlig. Kunne ikke bruke munnbind i slike tilfeller for da var det ikke sikkert det var igjen nok når det evt kom en koronabølge. Ble også møtt med at det var farligere å dra på butikken. Ble også spurt om jeg var redd for å bli syk. Men, jeg klarer liksom ikke helt å skjønne dette. Og kjenner jeg blir provosert. Hva er poenget med å isolere på rommet hvis de mener det ikke er risiko for korona? Og når vi i tillegg ikke får bruke munnbind og flyr ut og inn av disse rommene som før. Jeg forstår det ikke og ble provosert av måten jeg ble møtt på. Anonymkode: 1b313...6d6 Alt du skriver er veldig forståelig. For det første skriv avvik hver gang du må gå inn til en pasient med luftveissymptomer uten tilgang på tilstrekkelig utstyr. Er du sykepleier? Isåfall spør nsf om hjelp til hva du burde gjøre. Vis du er hjelpepleier eller assisstent, hør med kommunen eller et annet forbund. Jeg kan ikke forstå at man ikke skal isolere noen med luftveissymptomer i denne perioden vi er i. Og vis man isolerer noen skal man behandle de som smitte til negativ test foreligger. Anonymkode: 4cb65...a69 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #12 Skrevet 23. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobber på sykehjem. Vi har fått beskjed om at pasienter med luftveissykdommer skal isoleres på rommet. Vi får ikke lov til å bruke smittevernutstyr når vi skal inn på disse rommet pga at det ikke er nok. Tok det opp med leder og fikk beskjed om at risikoen for smitte var så liten. Og at det var mest for å hindre at det spredde seg forkjølelse (?!). Vi har riktig nok få smittetilfeller i kommunen, men risikoen for smitte er jo her. Er det riktig at vi bare skal gå inn til pasienter med luftveissymptomer uten noen smitteutstyr? Kjenner jeg blir veldig usikker på dette her. Anonymkode: 1b313...6d6 Håper dette kan være noe? https://www.syforhelse.no/jeg-trenger-smittevern Anonymkode: 40cbc...8e8
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #13 Skrevet 23. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må være sentralt slik at de andre avdelingene med faktisk smitte får. Det er ikke nok utstyr til at hver avdeling kan ha lager liggende i tilfelle Anonymkode: be91a...edb Man må jo isolere pasienter med luftveissymptomer. Ikke noe poeng å isolere de vis de ansatte ikke beskytter seg. Får man en påvist smitte og ikke har fulgt reglene må jo nesten alle ansatte i karantene og garantert flere positive både ansatte og pasienter. Anonymkode: 4cb65...a69 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #14 Skrevet 23. april 2020 Hva skjedde med Janus maskene? Anonymkode: 9a990...6d6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #15 Skrevet 23. april 2020 Det er manko på smittevernutstyr i hele verden. Det er virkeligheten vi må forholde oss til. Vi må være ekstremt restriktive med bruk av det lille vi har Anonymkode: a3d33...4e6
reiseglad Skrevet 23. april 2020 #16 Skrevet 23. april 2020 Tillitsvalgt, verneombud, avviksmelding. 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #17 Skrevet 23. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er manko på smittevernutstyr i hele verden. Det er virkeligheten vi må forholde oss til. Vi må være ekstremt restriktive med bruk av det lille vi har Anonymkode: a3d33...4e6 Ja og derfor er det ekstremt viktig å isolere innlagte med luftveissymptomer. Er det ikke nok utstyr, skriv avvik. Ingen som kan tvinge helsepersonell til å utsette seg selv for fare. Anonymkode: 4cb65...a69
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #18 Skrevet 23. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper dette kan være noe? https://www.syforhelse.no/jeg-trenger-smittevern Anonymkode: 40cbc...8e8 Skal hun sette seg ned å sy munnbind? Anonymkode: 28156...1b8
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #19 Skrevet 23. april 2020 Haha til hjemmebruk kanskje. Men ikke til bruk på sykehjem. Anonymkode: 4cb65...a69
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #20 Skrevet 23. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal hun sette seg ned å sy munnbind? Anonymkode: 28156...1b8 Nei, andre syr gratis/frivillig for henne Anonymkode: 40cbc...8e8
Anbefalte innlegg