Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ett ganske hullete vitnemål fra videregående p.g.a sykdom og ble senere ung ufør og har vært det i over 5 år nå.
Har lyst til å fullføre vitnemålet mitt og lurer på om 23/5 regelen kan regne sykdom i stedet for yrkespraksis da dette ikke har vært mulig for meg å opparbeide.

Jeg har fullført matematikk, naturfag, engelsk, samfunnsfag, så stemmer det i isåfall at jeg kun mangler norsk og nyere historie? 

Anonymkode: aeca7...b4d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å være syk er jo ingen kompetanse.....🙄

Anonymkode: 29a1d...3fb

AnonymBruker
Skrevet

Fant det på samordna opptak sine sider nå, så virker som det teller som praksis.

Viss du på grunn av sjukdom, nedsett funksjonsevne eller andre forhold ikkje har kunna arbeidd, kan dette dekke heile eller delar av kravet til praksis. Du må dokumentere den nedsette arbeidsevna di med attest frå lege eller kopi av vedtak frå NAV. Attesten må innehalde informasjon om du er, eller har vore, heilt eller delvis (i prosent) arbeidsufør, og i kva periodar du har vore det. Vedtak om arbeidsavklaringspengar er godkjent dokumentasjon, så lenge vedtaket inneheld opplysingar om i kor stor grad du har nedsett arbeidsevne.

Anonymkode: aeca7...b4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...