waco Skrevet 13. september 2002 Forfatter #21 Skrevet 13. september 2002 Han ber om at vi diskuterer ham som privatperson jaha... det var jo sterkt sagt. Hvor har jeg bedt om det? Jeg prøver bare å fortelle fordelene ved å bo alene, å ha seg selv å passe på, og ikke kvinners hemmning hele tiden. Vi menn har noen enkle særegenheter, f eks klarer vi det kunststykket å legge tomme melkekartonger tilbake i kjøleskapet. Men etterhvert lærer vi. Vi lærer av våre egne feil, og ikke av alle andres slik som kvinner. Derfor gjør jeg det lurt å holde damer på en armlengdes avstand. Og er det egentlig så fælt å bo alene? Bestemme selv når man vil ut, avgjøre når man vil sitte inne, kontakte folk når man selv har lyst.... ha sine venner i fred, slippe å forklare selvfølgelige ting, stå til ansvar for en sjøl, ha one, dobbel og trippelstand akkurat som det passer en selv! Er det egentlig så ille å ha frihet, sitt eget lille rede. Et hjem skapt slik at man kan være vertskap dersom en lilles kjærestepike skulle komme på besøk. W Man ligger som man reder....
Sofia Skrevet 13. september 2002 #22 Skrevet 13. september 2002 Morlock. Veldig bra sitat! Waco: leste du den?
waco Skrevet 13. september 2002 Forfatter #23 Skrevet 13. september 2002 Jepp Sofia, jeg leste den, den bekreftet akkurat de mistanker jeg har hatt i lang tid og klargjorde tanker jeg tidligere har hatt, - som f eks at 20 % av guttene ligger med 80 % av damene.... ....og den peneste (og dessverre, dummeste) dama. Hva er som er så dessverre med det? W
Sofia Skrevet 13. september 2002 #24 Skrevet 13. september 2002 Hehe....ventet litt på den. Nei, for min del.... ligg med de pene damene du. Jeg har ingen ønsker om ha et "flykrasj" sammen med meg under(over) dyna.. Så der følger jeg deg. Jeg velger også singel-livet, og synes foreløpig det er helt greitt. Jeg har ingen andre kommentarer til deg enn...gjør det du vil! Det er da et fritt land. Men, ikke si noe stygt om dem som klarer å leve "lykkelige" sammen. Noen er da også oppriktig lykkelige, ære være dem for det. Jeg er lykkelig alene, og velger mine partnere (har da behov...) med omhu, de skal være rene og pene og gode. Og med god...så mener jeg da..kvalitet. Gidder ikke kaste bort en lørdagsnatt på noe som ikke er garantert til å bli bra..for meg! Tiden min er da verdifull...
Gjest Anonymous Skrevet 13. september 2002 #25 Skrevet 13. september 2002 Vi lærer av våre egne feil, og ikke av alle andres slik som kvinner. Hva er galt med å lære av andres feil? Det viser jo bare at man ikke er dum nok til å gjøre den feilen selv..... Men du er kanskje en av de som må ha det inn med teskjeer, så da prøver du samme stuntet selv...og SÅ lærer du???? Flott at du har bestemt deg for å bo alene, det har jeg bestemt meg for det jeg også. Helt lovlig å ville leve som singel hele livet ut spør du meg. Slipper å ha andre å rydde opp etter enn meg selv...
Morlock Skrevet 13. september 2002 #26 Skrevet 13. september 2002 Det er jo litt synd hvis man skal la seg underkue av den personen man eventuellt bor med da, waco. Hvis ikke du tør å ringe til kamerater og stikke på byen når du vil, så skjønner jeg veldig godt at du holder deg unna fast sex og samboerskap!
waco Skrevet 13. september 2002 Forfatter #27 Skrevet 13. september 2002 Sofia, det er akkurat det jeg prøver å forklare dere, det er haugevis av fordeler med å bo alene. Man får mest sannsynlig større bekjent og vennskapskrets. Man har bedre tid osv... Men du vil ikke kaste bort en lørdagsnatt på noe som kanskje kunne gått dårlig. Iløpet av et liv har du sånn cirka firetusen samleier, å forlange at alle skal være perfekte må vel være noe som ligger latent i kvinnepsyken. Heldigvis er ikke jeg så forventningsfull. Så mange skuffelser hadde jeg ikke taklet..... men kanskje det er annerledes med jenter? Dere drømmer og idyller dere bort i fantasier, som ikke gjør annet enn å skape skuffelser og elendighet - gang på gang.... W Mer og mer overbevist over at morgendagens samlivsform er to hus med to ulike nøkler.
Morlock Skrevet 13. september 2002 #28 Skrevet 13. september 2002 Derfor er det bedre å fokusere på det som er værst for så å bli overasket en gang i blandt?
Gjest Anonymous Skrevet 13. september 2002 #29 Skrevet 13. september 2002 Dere drømmer og idyller dere bort i fantasier, Mer og mer overbevist over at morgendagens samlivsform er to hus med to ulike nøkler. Siste sitat viser at også waco drømmer og "idyller"(som forresten ikke er et verb) seg bort i fantasier......
Gjest Janna Skrevet 13. september 2002 #30 Skrevet 13. september 2002 Siren: Du tar feil når det gjelder meg, liker ikke å forandre menn jeg. Enten er de perfekte for meg med sine feil og mangler eller så er de det ikke
Sofia Skrevet 13. september 2002 #31 Skrevet 13. september 2002 Forventningsfull...hmm...ikke helt det ordet jeg ville ha valgt. Kjenne kvalitet når du ser det.. Det påstår jeg at jeg klarer. Drømmer meg bort i idyller og fantasier, neppe!. Ikke denne jenta nei. Jeg har bena mega godt planta på jordet, kaller en spade for en spade. Har vel noen opplevelser som jeg har lagt langt bak i hodet en plass, kan av og til ta dem frem og riste på hodet, og tenke, djeesus.. hva gikk av meg. Men med årene kommer erfaringene, og jeg ble ikke født i går. Gi meg en halvtime med en mann og jeg skal nok finne ut hva slags kvaliteter denne mannen har mellom bena..
Gjest Anonymous Skrevet 13. september 2002 #32 Skrevet 13. september 2002 For meg kan du gjerne bo alene hele livet, waco, men vet du hva? det er faktisk bare rare folk som aldri vil bo sammen med noen, fordi jo mer man bor alene, dess særere blir man(jeg tror du er på vei til å bli det!!!) og dess mindre tåler man av mennesker. Man tenker bare meg meg meg, og man vil få problemer med å både forholde seg til andre mennesker på en tett jobb plass , og til å forhold senere. Jeg synes faktisk synd på de damene som først finner seg en fyr som er 40 år som aldri har bodd sammen med noen, jeg vedder de har litt å stri med da! og menn er ikke enkle å forandre på! Selv samboeren min som ikke flyttet hjemmefra før han var 25 år, viser rare tendenser, blant annet vet han ikke hva det vil si å holde huset i orden . Det er ikke bra for noen å bo for lenge hjemme, eller utsette samboerskap til man blir 40 år. Mennesker er skapt til å bo sammen med noen. Men for guds skyld, bo for deg selv du waco resten av livet, så skal du se til slutt hvor sær du blir.
waco Skrevet 13. september 2002 Forfatter #33 Skrevet 13. september 2002 Å bo alene er ikke det samme som å være alene. Eller være ensom. Man kan godt ha et stort bekjentskapskrets, noe mindre vennegjeng selvsagt, og allikevel trives med seg selv. Når man på død og liv må stifte bofelleskap så har jeg alltid lurt på årsaken.... Kan man ikke være kjærester da? Være sammen når det passer hverandre og ikke som en fordømt plikt hele tiden? At jeg er sær tviler jeg ikke et sekund på, at jeg er vanskelig er heller ikke umulig å se. Men å bo sammen.... nei det skjønner ikke jeg. For et slit. For et mas og jag. W
Morlock Skrevet 13. september 2002 #34 Skrevet 13. september 2002 Jeg har bodd sammen med min kjære i to år og det er to av de beste årene i mitt liv. Og min kjære har ikke klaget over at det er et ork. Han får rene klær, mat og sex og jeg slipper å gjøre andre ting i huset som han tar seg av + sex Vi har alltid hverandre å snakke med hvis vi er triste eller glade. Det er deilig og vite at det er noen der hvis jeg føler meg ensom, og det er fantastisk deilig å ha noen å ligge vedsiden av i sengen som kan holde rundt meg om natten. Jeg ville ikke byttet det mot noen ting! Men det er bare min mening da....
Gjest Frøken Dings Skrevet 13. september 2002 #35 Skrevet 13. september 2002 Waco, jeg tror aldri jeg har svart deg på et innlegg før, men jeg skal gjøre et unntak! Jeg tviler ikke et sekund på at du trives med singeltilværelsen. Mange gjør det. Noen for en periode, noen hele livet. Min far er blant dem som har valgt å være alene, ikke fordi det har manglet på tilbud men fordi han rett og slett trives best alene. Personlig synes jeg ingen av dere andre har noen som helst rett til å påstå at Waco er alene fordi ingen vil ha ham og at han egentlig innerst inne gjerne vil ha en dame. For meg må du gjerne være singel, Waco, men jeg trives som gift! Så bra at man har et valg, da!
Mistyen Skrevet 13. september 2002 #36 Skrevet 13. september 2002 Waco - jeg skjønte det heller ikke før jeg traff mannen jeg ikke kunne leve uten. Da var det helt ok med sure sokker og å stryke skjorter, fordi jeg får så mye igjen........... Den dagen du også finner dama du ikke kan leve uten , vil du forstå hva jeg (og mange andre) mener Kos deg så lenge i din singletilværelse. Ikke noe er vel bedre enn at man trives med den livssituasjonen man er i.
Gjest Lea Skrevet 13. september 2002 #37 Skrevet 13. september 2002 Når man bor alene har man jo flere utgifter da... Men det er selvsagt mange ting man får "attåt" når man bor sammen med noen. Man får gjerne ting å irritere seg over også. Det finnes plusser og minuser med alt, også samboerskap. +Dele utgifter +Noen å dele gleder og sorger med +Ofte noen å dle oppgaver med +Noen å sove tett inntil om natten (hvis det er den typen samboerskap) +Noen å krangle og le sammen med -Mer skittentøy -Mer krangling -Mindre Frihet Kunne ramset opp en hel del her, men man må vel finne ut hva man selv vil. Noen "modnes" raskere enn andre. Nå er jo Waco ganske ung da. Han har god tid til å finne ut hva han vil. Hvem vet.. plutselig har han blitt en tøffelhelt han også.
Anie Skrevet 13. september 2002 #38 Skrevet 13. september 2002 Du Waco... Du Waco..... Det finnes single vettuge menn her på KG, som Kristian71, dorian, Lasse osv. allikevel tror jeg faktisk at veldig mange ville ha satset på Waco for å nettopp forsøke å endre han som person fremfor å velge det trygge. Jasså.... finnes det single gutter her på Kg.... hm.... Hei på dere Men ellers tror jeg nok du tar feil der, jeg hadde aldri valgt waco bare for å prøve å forandre på han. Noe så slitsomt æ
waco Skrevet 13. september 2002 Forfatter #39 Skrevet 13. september 2002 Hallo.... å bo alene er ikke det samme som å være alene. Det som er litt synd med dere jenter, er at dere gjerne ser ting fra litt andre vinkler enn oss gutta. Vi gutter kan kanskje ha en samboer grunnet kjønnslivets gleder, men for jenter så er det helt andre årsaker. Trygghet, følelse av å ha en beskytter, en til å ta vare på henne, krangle med henne, gjøre slik at hun ikke føler seg ensom, oppmerksomhet, passe på at hun ikke bruker opp alle pengene, handlekraft og akseptasjon. Selvfølgelig forstår ikke dere basisårsaker til deres valg av levevei, ofte får gutter høre ; "jammen det bare ble sånn"... og der var den samtalen slutt. Damer må ofte ha bekreftelser, og det er min mening at det er mye viktigere for en dame og ha en mann, - enn det er for menn å ha dame. Damer er det mange av, det kryr jo av dem overalt. Jeg kunne til nød kanskje bodd sammen med en kamerat dersom jeg hadde havnet i økonomisk uføre... men ei dame? Så langt strekker ikke galskapen. W Hvorfor skal alt hele tiden kompliseres?
aline Skrevet 13. september 2002 #40 Skrevet 13. september 2002 Det nevnes at dersom man velger å bo alene så er man enten rar, ellers så er det kun fordi man ikke har funnet "den rette" enda - "bare vent"...liksom... Begge deler er sprøyt!! NOEN som velger å bo alene er litt rare, NOEN som velger å bo i samboerskap er også rare og sære. NOEN tror på at alle en dag møter "den rette", andre "vet" at det ikke finne noen "rette" til hver enkelt av oss, at forhold/samboerskap er noe man må jobbe for og med, om man vil beholde det! Noen vil ikke det! Jeg kjenner flere som velger å leve livet sitt alene, noen av dem er di mest kjærlige menneskene jeg vet om, med massssssse venner og bekjente å bruke tiden på, når de ikke ønsker å bare sitte å slappe av alene. Noen er litt mer "rare", men velger alikevel singeltilværelsen selv, ikke fordi de er vanskelige eller rare. Jeg har derimot sett nok av "rare" og "sære" mennesker som IKKE klarer å bo alene! Som bare MÅ bo samme med noen, hvem som helst nesten. Fordi det er det som er normalt? fordi de ikke takler å være alene av og til? Vet ikke hvorfor jeg! Aksepter at noen VELGER å leve alene! At det ikke nødvendigvis er en "fase" eller noe som går over. Man trenger heller ikke være rar!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå