AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #1 Skrevet 23. april 2020 Har tre barn, to av de er englebarn å ha hjemme og gjør alt de skal. Men så er det 3. klassingen, jeg setter meg ned sammen med hn og hjelper til å funne fram og snakke om oppgavene. Det er ikke evnene det står på. Vil helst at jeg skal gjøre oppgavene for hn og lager spetakkel uten like, surer og jamrer. Bruker 4 timer på å skrive 5 setninger. Hva skal jeg gjøre? Har hatt mange slike dager. Flere som har det sånn? Anonymkode: f9888...7f3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #2 Skrevet 23. april 2020 Jeg ville snakket med læreren, og fått annet opplegg. Dette skal være lystbetont, en sinna fortvilt mamma og en lei unge er ikke bra. Er bare noen dager igjen, så hadde gitt litt slakk. Anonymkode: 0a0b1...356 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #3 Skrevet 23. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg ville snakket med læreren, og fått annet opplegg. Dette skal være lystbetont, en sinna fortvilt mamma og en lei unge er ikke bra. Er bare noen dager igjen, så hadde gitt litt slakk. Anonymkode: 0a0b1...356 Skolen begynner jo på mandag for tredjeklassinger 😀 Det er jo bare 1 mer dag det er snakk om Anonymkode: 7842d...a22 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #4 Skrevet 23. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skolen begynner jo på mandag for tredjeklassinger 😀 Det er jo bare 1 mer dag det er snakk om Anonymkode: 7842d...a22 Dette. Du burde være ferdig for dagen og da er det bare å komme seg gjennom morgendagen. På mandag er det skole igjen og man kan slappe helt av. Anonymkode: a02ad...f08 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #5 Skrevet 23. april 2020 Jeg har også ett barn som alltid har vært slik, endte opp hylende under bordet el, og ting tok timesvis. Jeg mente også det ikke var evnene det sto på, men det har i senere tid vist seg at hun har meget store lærevansker. Problemet var at det ikke ble oppdaget før, nettopp fordi hun hadde så gode evner. Så gode evner er ikke ensbetydende med at barnet ikke sliter og synes ting er vanskelig. Anonymkode: ebd51...781 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #6 Skrevet 23. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også ett barn som alltid har vært slik, endte opp hylende under bordet el, og ting tok timesvis. Jeg mente også det ikke var evnene det sto på, men det har i senere tid vist seg at hun har meget store lærevansker. Problemet var at det ikke ble oppdaget før, nettopp fordi hun hadde så gode evner. Så gode evner er ikke ensbetydende med at barnet ikke sliter og synes ting er vanskelig. Anonymkode: ebd51...781 Ok. Men jeg vet barnet mitt kan skrive, det er aldri noe tull på skolen overhodet. Gleder meg til mandag! TS Anonymkode: f9888...7f3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #7 Skrevet 23. april 2020 Akkurat slik er 4 klassingen vår også. Glad skolen starter opp igjen på mandag. Vi tok tidlig kontakt med skolen, og fikk beskjed om at vi kunne tilpasse det. Jeg selv mener at de hadde en overkommelig mengde. Hadde han gjort alt uten protester, så hadde han vært ferdig på 1t. Derfor har han pent måtte gjøre alt som står på planen. Ble enig med læreren at vi får bruke dem tiden vi trenger. Har prøvd å tilpasse litt med at han ikke trenger å skrive alt selv. F.eks i matte, så skriver jeg noen av oppgavene, mens han regner ut. Norsk oppgaver kan han skrive på pc. Noen oppgaver skriver jeg for han, ved at han sier hva jeg skal skrive. Mens andre oppgaver må han gjøre selv. Ser ann humøret for hvor mye jeg krever. Noen ganger er det greit med korte svar, mens noen ganger krever jeg mer utdyping. Har innsett at det ikke må være like bra hver gang. Skal han lese mye, så bytter vi på litt. Noen avsnitt leser jeg høyt for han. Mange pauser mellom oppgavene. Kjenner det er veldig greit at skolehverdagen begynner igjen snart, for det tar mye tid. Anonymkode: 6b164...18c
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #8 Skrevet 23. april 2020 Vår fjerdeklassing er veldig skoleflink og effektiv av seg, men haaater alt som skal gjøres pent og nøyaktig. Så lesing og matte på nett osv går veldig greit. Men finskrift, tegne geometriske figurer og liknende kan ta år og dag med kjekling og masing. Hun blir kjempesutrete og kan bruke timesvis på å sukke og klage, rable det til, få beskjed om å gjøre det ordentlig (kan hvis hun vil, men ser ikke poenget), grine, slenge med dører og kreve hjelp til ting hun ikke trenger hjelp til. Veldig glad skolen begynner igjen, hun er mye bedre på å ta instrukser og korrigering fra lærer enn meg🙄 Anonymkode: d4b5f...903
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå