AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #1 Skrevet 23. april 2020 Hva er poenget med dette når mange hele tiden bytter på hvem fem de er sammen med? Jeg trodde litt av poenget var å omgås d3 samme hele tiden. Anonymkode: f7f80...d5a 6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #2 Skrevet 23. april 2020 Det er lettere å opprettholde sosial distanse i mindre grupper folk. Anonymkode: e4965...52e 6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #3 Skrevet 23. april 2020 Det beste er selvsagt å omgås de samme personene hele tiden, men om flere skal treffes, er det tross alt bedre å være i en gruppe på fem enn i en gruppe på 500. I det siste tilfellet kan jo en enkelt virusbærer smitte røkla nærmest på sekunder, mens det tar lenger tid for smitten å bre seg til like mange mennesker når færre samles av gangen. Myndighetenes taktikk er å sinke smitteutbredelsen. Anonymkode: 4a63f...302 8
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #4 Skrevet 23. april 2020 Det reduserer jo smitten når man har mindre forsamlinger? Vi prøver jo å holde spredningen til et akseptabelt nivå, dette er ett av flere tiltak for å oppnå dette Anonymkode: da8cd...8b7 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #5 Skrevet 23. april 2020 Det handler vel.også om smittesporing. Vi har vært 7 ved et par tilfeller, men de er de eneste jeg har omgått siden 11 mars. Anonymkode: bc88c...64c
Krantz95 Skrevet 23. april 2020 #6 Skrevet 23. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er poenget med dette når mange hele tiden bytter på hvem fem de er sammen med? Jeg trodde litt av poenget var å omgås d3 samme hele tiden. Anonymkode: f7f80...d5a Det med 5 er bare en anbefaling. Fra 10. mai er det forresten planer om opptil 500 samlet i Danmark. Tenker vi kan roe ned på den sosiale distanseringen nå. Det har også gått 16 dager siden regjeringen bestemte åpning av skoler/bhg. Fra det tidspunktet begynte folk å skjønne at dette viruset ikke er så farlig likevel. Siden det har gått over to uker uten at sykehusene har blitt rent ned av smitttede kan vi konkludere med at koronakrisen er avlyst. 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #7 Skrevet 23. april 2020 6 minutter siden, Krantz95 skrev: Det med 5 er bare en anbefaling. Fra 10. mai er det forresten planer om opptil 500 samlet i Danmark. Tenker vi kan roe ned på den sosiale distanseringen nå. Det har også gått 16 dager siden regjeringen bestemte åpning av skoler/bhg. Fra det tidspunktet begynte folk å skjønne at dette viruset ikke er så farlig likevel. Siden det har gått over to uker uten at sykehusene har blitt rent ned av smitttede kan vi konkludere med at koronakrisen er avlyst. Håper du har rett, men det er for tidlig å si om det har gått bra, det tar jo mange dager før man er smittet til man evt blir syk Anonymkode: f7f80...d5a 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #8 Skrevet 23. april 2020 7 minutter siden, Krantz95 said: Det med 5 er bare en anbefaling. Fra 10. mai er det forresten planer om opptil 500 samlet i Danmark. Tenker vi kan roe ned på den sosiale distanseringen nå. Det har også gått 16 dager siden regjeringen bestemte åpning av skoler/bhg. Fra det tidspunktet begynte folk å skjønne at dette viruset ikke er så farlig likevel. Siden det har gått over to uker uten at sykehusene har blitt rent ned av smitttede kan vi konkludere med at koronakrisen er avlyst. Nei, vi kan konkludere med at myndighetenes taktikk har vært en suksess. Smitten finnes i befolkningen, og det er ennå ikke for sent å få italienske tilstander her i landet. Anonymkode: 4a63f...302 7
Krantz95 Skrevet 23. april 2020 #9 Skrevet 23. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, vi kan konkludere med at myndighetenes taktikk har vært en suksess. Smitten finnes i befolkningen, og det er ennå ikke for sent å få italienske tilstander her i landet. Anonymkode: 4a63f...302 Jeg setter en knapp på at det var feil av regjeringen å stenge alle skolene - i strid med fagfolkenes råd. Tror nok ikke det var så lurt å knuse arbeidslivet og okonomien for hundretusenvis av mennesker kun for å utsette døden litt for noen få tusen. Om et par uker ser vi effekten av åpne barnehager/skoler, butikker, restauranter osv. Vi får vente og se hvem som får rett 🙂 4
edwardnigma Skrevet 23. april 2020 #10 Skrevet 23. april 2020 Du kan møte så mange du bare vil, så lenge det er privat. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #11 Skrevet 23. april 2020 2 timer siden, Krantz95 skrev: Det med 5 er bare en anbefaling. Fra 10. mai er det forresten planer om opptil 500 samlet i Danmark. Tenker vi kan roe ned på den sosiale distanseringen nå. Det har også gått 16 dager siden regjeringen bestemte åpning av skoler/bhg. Fra det tidspunktet begynte folk å skjønne at dette viruset ikke er så farlig likevel. Siden det har gått over to uker uten at sykehusene har blitt rent ned av smitttede kan vi konkludere med at koronakrisen er avlyst. Nok en gang utelater du ett viktig ord: Danmark vurderer om de skal åpne opp for inntil 500 personer. Anonymkode: 49dcc...66f 4
Krantz95 Skrevet 23. april 2020 #12 Skrevet 23. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nok en gang utelater du ett viktig ord: Danmark vurderer om de skal åpne opp for inntil 500 personer. Anonymkode: 49dcc...66f Er det så stor forskjell på å vurdere og å ha planer om noe? Vurderinger og planer kan begge endres. Ellers skjønner jeg ikke det store ønsket fra mange om å stenge ned mest mulig og lengst mulig. Og det uavhengig av faglige råd 🙂 2
Rant Skrevet 23. april 2020 #13 Skrevet 23. april 2020 2 timer siden, Krantz95 skrev: Det med 5 er bare en anbefaling. Fra 10. mai er det forresten planer om opptil 500 samlet i Danmark. Tenker vi kan roe ned på den sosiale distanseringen nå. Det har også gått 16 dager siden regjeringen bestemte åpning av skoler/bhg. Fra det tidspunktet begynte folk å skjønne at dette viruset ikke er så farlig likevel. Siden det har gått over to uker uten at sykehusene har blitt rent ned av smitttede kan vi konkludere med at koronakrisen er avlyst. Dette er feil. I Oslo åpnet barnehager for bare fire dager siden, og skole for 1-4 trinn åpner ikke før den 27 april, så nei, vi har ikke sett konsekvensene av det enda. Det har gått over to uker fordi vi har holdt oss i karantene og fulgt anbefalingene - om man plutselig skal begynne å leve som før vi smitten blomstre opp igjen. 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #14 Skrevet 23. april 2020 1 minutt siden, Rant skrev: Dette er feil. I Oslo åpnet barnehager for bare fire dager siden, og skole for 1-4 trinn åpner ikke før den 27 april, så nei, vi har ikke sett konsekvensene av det enda. Det har gått over to uker fordi vi har holdt oss i karantene og fulgt anbefalingene - om man plutselig skal begynne å leve som før vi smitten blomstre opp igjen. Vi skal ikke leve som før, selv om barnehage og skole åpner - det er her du og flere tar feil Vi skal fortsette med å holde avstand, og ikke minst god håndhygiene fortsatt. De som kan skal fortsatt jobbe på hjemmekontor, og vi skal fortsatt ikke møtes i grupper med mer enn 5 personer Det at skole og barnehage åpner, betyr IKKE at vi skal tilbake til vårt liv før 12 mars Anonymkode: 0be6b...d4c 5
Rant Skrevet 23. april 2020 #15 Skrevet 23. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi skal ikke leve som før, selv om barnehage og skole åpner - det er her du og flere tar feil Vi skal fortsette med å holde avstand, og ikke minst god håndhygiene fortsatt. De som kan skal fortsatt jobbe på hjemmekontor, og vi skal fortsatt ikke møtes i grupper med mer enn 5 personer Det at skole og barnehage åpner, betyr IKKE at vi skal tilbake til vårt liv før 12 mars Anonymkode: 0be6b...d4c Hva er det du babler om? Om du ikke klarer å lese, og tolker tekst i hytt og pine, så vennligst hold deg unna mine kommentarer. Jeg har ikke påstått noe av det du babler om. Dessuten, 12 mars? Du vet at vi er i slutten av april nå? Kanskje ikke - med tanke på at svaret ditt er helt på jordet. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #16 Skrevet 23. april 2020 11 minutter siden, Krantz95 said: Er det så stor forskjell på å vurdere og å ha planer om noe? Vurderinger og planer kan begge endres. Ja, det er det. Når man vurderer noe betyr det at man ikke har bestemt seg, men kanskje kommer til å gjøre det. Hvis man planer om noe så har man investert tid og ressurser i å legge til rette for det, og man må ombestemme seg for at ikke det skal skje. Anonymkode: 7ea05...f14 5
Krantz95 Skrevet 23. april 2020 #17 Skrevet 23. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er det. Når man vurderer noe betyr det at man ikke har bestemt seg, men kanskje kommer til å gjøre det. Hvis man planer om noe så har man investert tid og ressurser i å legge til rette for det, og man må ombestemme seg for at ikke det skal skje. Anonymkode: 7ea05...f14 Ok. Hva håper du skjer i Danmark? At de åpner mer opp eller fortsetter nedstengningen?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #18 Skrevet 23. april 2020 8 minutter siden, Rant skrev: Hva er det du babler om? Om du ikke klarer å lese, og tolker tekst i hytt og pine, så vennligst hold deg unna mine kommentarer. Jeg har ikke påstått noe av det du babler om. Dessuten, 12 mars? Du vet at vi er i slutten av april nå? Kanskje ikke - med tanke på at svaret ditt er helt på jordet. Skal ikke snakke om hvem som er på jordet her - men se deg selv i speilet du Det er siden 12 eller 13 mars vi har levd med spesielle regler, det er derfor jeg sier at vi ikke nå skal tilbake til å leve som den tid. Jeg vet veldig godt hvilken dato det er i dag. Snakk om å være utrivelig person 🤮 Anonymkode: 0be6b...d4c 4
Krantz95 Skrevet 23. april 2020 #19 Skrevet 23. april 2020 16 minutter siden, Rant skrev: Dette er feil. I Oslo åpnet barnehager for bare fire dager siden, og skole for 1-4 trinn åpner ikke før den 27 april, så nei, vi har ikke sett konsekvensene av det enda. Det har gått over to uker fordi vi har holdt oss i karantene og fulgt anbefalingene - om man plutselig skal begynne å leve som før vi smitten blomstre opp igjen. Jeg formulerte meg litt dårlig. Jeg mente ikke at bhg/skoler åpnet for 16 dager siden, men at det ble bestemt for 16 dager siden. Og da tenker jeg mange begynte å slappe av for 16 dager siden. De fleste tenker vel at dette kan ikke være så farlig når en halv million barn skal tilbake til skole/bhg snart? Og dermed mener jeg vi burde se økning i sykehusinnleggelser hvert øyeblikk nå. Vel og merke hvis viruset er så farlig som en del tror.
Rant Skrevet 23. april 2020 #20 Skrevet 23. april 2020 1 time siden, Krantz95 skrev: Jeg formulerte meg litt dårlig. Jeg mente ikke at bhg/skoler åpnet for 16 dager siden, men at det ble bestemt for 16 dager siden. Og da tenker jeg mange begynte å slappe av for 16 dager siden. De fleste tenker vel at dette kan ikke være så farlig når en halv million barn skal tilbake til skole/bhg snart? Og dermed mener jeg vi burde se økning i sykehusinnleggelser hvert øyeblikk nå. Vel og merke hvis viruset er så farlig som en del tror. Viruset er farlig. Det er en grunn til at man tar dette på alvor. Jeg vet ikke hva andre tror, men jeg håper at folk tar det seriøst. Om man leser nyheter fra andre deler av verden ser man folk dør som fluer pga. mangel på sykehuskapasitet. Vi kommer nok til å se en del økning av sykehusinnleggelser etter hvert ja, om vi ikke alle sammen tar dette seriøst og er med på en felles dugnaden. 5
Anbefalte innlegg