Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håper noen kan hjelpe meg med noen spørsmål her. Det er vanskelig å finne på nettet.

Jeg har vurdert lenge om å bli støttekontakt, men tørr ikke helt ta steget.

Nå har jeg tenkt litt på en veninne fra skoletiden. Hun har hatt støttekontakt tidligere, men har ikke vært riktig for henne.

Hun sliter mye i hverdagen, og trenger en del hjelp til alt mulig. Hun er ufør og jobber veldig lite. Jeg vet at jeg kunne vært en god støttekontakt for henne.

Men nå bor vi i forkjellig kommuner og vi kjenner hverandre.

Kan jeg bli støttekontakt likevel? Hvordan går jeg frem med dette? Skal hun kontakte sin kommune eller skal jeg kontakte min?

Tusen takk. 

Anonymkode: 5a423...e29

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har hun selv sagt at hun ønsker deg som støttekontakt? 

Nå vet jeg ikke om det er restriksjoner i forhold til dette - kan godt være mulig. 
Men tenker at om hun bor i en annen kommune - så vil du tjene mye mer på å være støttekontakt for noen i din egen kommune. 

Anonymkode: 635e1...fa2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke blitt støttekontakt til en venninne. Det vil gjøre vennskapet/forholdet skjevt. Grenser kan viskes ut og du kan ha henne "på døra" hele tiden. 

I dette tilfellet tenker jeg at du heller kan være en venn, ta henne med ut og sosialiser. Og så kan du heller være støttekontakt for en person i din egen kommune.

Anonymkode: 86660...c32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...