Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal du feire 17.mai i år som alt bli anderledes? 

Jeg har tenkt meg til fjells om været blir bra, med flagg i sekken og litt ekstra god turmat på en fjelltopp :) Så blir det nærmeste familie, 4 stk , til grilling på kvelden. Avstandsgrilling! 

Blir et savn å ikke få besøke foreldre på sykehjemmet 😕❤️

Anonymkode: f7eaa...aa5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og hva kommer dere til å savne mest årets 17.mai? 

TS

Anonymkode: f7eaa...aa5

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Skal ikke feire. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dagvakt på sykehjemmet 😊 Om kvelden blir det nok grilling og kos med nærmeste familie.

Anonymkode: ee7e2...1e7

AnonymBruker
Skrevet

Blir ikke noe annerledes i år, kommer til å gjøre som jeg alltid har gjort det 😄

Henge ut flagget. Jobb, jobb, jobb. Hjem, litt god mat, gå å legge seg.

Anonymkode: 66cb5...d42

AnonymBruker
Skrevet

Vi får besøk av 2 familiemedlemmer og skal grille i hagen. Vi hadde en slik 17. mai i fjor og pga baby og det var kjempekoselig. Blir masse grillmat, jordbær, iskake og bittelitt champagne. Kommer til å savne å se barnetog på tv'en, men håper vi får høre korpsmusikk. Sånn utenom det så savner jeg vennefrokost, å være i byen og se på barnetog, og spise ute, men det utgår vel noen år uansett fordi vi har et litt barn.

Anonymkode: 02f88...506

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror d blir å spasere en tur i byen, og deretter sitte på balkongen, hygge oss med litt bobler og spise god mat på kvelden- grille hvis været er ok.

Anonymkode: eb8db...1bb

Gjest Alkoholist
Skrevet

Skal ikke feire. Bare markere dagen med flagget på balkongen. Og spise pølse og lompe til middag. 

Skrevet

Skal jobbe. Hvis jeg er heldig får jeg et lite kakestykke på jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Blir som vanlig. Fridag og ikke ute av døra 🙂

Anonymkode: 69efe...3e1

• Liker 1
Skrevet

Blir svært annerledes.  Ikke bytur for å se barnebarna i tog, og heller ikke familiemiddag på byen. 

I stedet for å pusse sølvtøy og stryke bunad, skal jeg bake ei stor og flott 17.mai-kake.   I år blir det kylling, pølser, salat og ris hjemme, og om været er bra - i hagen.  Og selvfølgelig is!

Tror det blir en fin 17.mai, uansett :) 

• Liker 1
Skrevet

Håper på fint vær, så vi kan kose oss i hagen med god grillmat 

I år var året jeg egentlig skulle til byen. Se sønnen i russetog. Men den gang ei. Vi skal nok klare og ha en trivelig dag sammen, vi som bor her i huset

AnonymBruker
Skrevet

Vi har akkurat flyttet fra leilighet til stort hus med hage, så gleder meg faktisk til å feire 17 mai her hjemme. Har 2 barn på fem og snart to, så mor skal slå på stortromma 😄 Her blir det kake, masse is, pølsebod og grilling hvis været holder. Vi skal pynte både hjem og familie til fest 🎈 Husker godt stemningen på 17 mai fra egen barndom, og selv om det helt klart er litt mer pes som voksen og forelder, ønsker jeg å gjenskape den magien for ungene. Håper vi hører noen korps, det gir den rette stemningen 👏

Anonymkode: b00ff...18b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her blir det ingen spesiell feiring i år. Så i år slipper en å stresse med bunaden hennes. Jeg håper det blir fint vær da.

Anonymkode: cd73d...8ef

Skrevet

Vi skal ha vår årlige 17.mai-landtur. Vi pakker masse godt i kurvene, tar med pledd og koser oss hele dagen.

Skrevet

Kommer til å savne barnetoget osv.

Her blir det en rolig 17. mai hjemme. Er det fint vær griller vi, ellers ingenting spesielt utover det. 

AnonymBruker
Skrevet

Siden jeg bor alene håper jeg at det blir innafor å ta kollektiv til kjæresten for å feire med ham :) 

Anonymkode: 78063...5a1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle egentlig stått i kaféen på skolen mens mannen min var i ryddegruppa. Vi har 6. klassing i år og dermed ansvaret for å rigge til 17.mai-feiringen. Etter at jubelen over en fridag hadde lagt seg, er det jo mest trist, både for ungenes del og fordi pengene fra arrangementet (som regel godt over 100 000 kroner) skulle gått til reisekassa for 6.klassingene til skoleturen om 3 år :trist:

Vi blir hjemme, stivpynter oss ikke men tar nok på oss noe halvpent, spiser god mat, kake og is. 

Gjester skal vi ikke ha, hvis ikke elstesønnen inviterer de 3 nærmeste vennene sine til frokost i kjellerleiligheten. De skulle vært russ i år, men alt er jo avlyst og siden de er greie gutter har de ikke vært på uformelle fester osv. Så en liten samling med færre enn 5 personer synes jeg er innafor.

Det eneste jeg er sikker på er at jeg kommer til å ha unormalt lite vondt i føttene på den 18.! :ler:

Anonymkode: a1419...e84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg vet ikke helt hvordan vi skal løse det. Virker stusselig å sitte hjemme med skolebarn og se på tv. Og ikke er det innafor å samles til noe særlig mer enn kjernefamilien etter det jeg oppfatter? Før vi fikk barn droppet vi ofte den tradisjonelle 17. maifeiringen, men det er vanskelig med barn i barnetogalder. Kunne tenkt meg å reise på hytta, men eldste spiller i korps. Nå skal ikke dette korpset spille dessverre, det hadde enda vært noe. Men de skal likevel ha en liten gruppe som skal spille på noen sykehjem, og mitt barn er bedt om å bli med på det, så da må vi holde oss i byen.

Anonymkode: 0b714...0cc

Skrevet
På 27.4.2020 den 16.27, AnonymBruker skrev:

jeg vet ikke helt hvordan vi skal løse det. Virker stusselig å sitte hjemme med skolebarn og se på tv. Og ikke er det innafor å samles til noe særlig mer enn kjernefamilien etter det jeg oppfatter? Før vi fikk barn droppet vi ofte den tradisjonelle 17. maifeiringen, men det er vanskelig med barn i barnetogalder. Kunne tenkt meg å reise på hytta, men eldste spiller i korps. Nå skal ikke dette korpset spille dessverre, det hadde enda vært noe. Men de skal likevel ha en liten gruppe som skal spille på noen sykehjem, og mitt barn er bedt om å bli med på det, så da må vi holde oss i byen.

Anonymkode: 0b714...0cc

Kan dere ikke lage aktiviteter for barna ute i hagen? Hinderløp, sekkeløp, skattejakt osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...