AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #1 Skrevet 23. april 2020 Er med i en lokal gruppe hvor vi hjelper feks syke folk med å handle, evt kjøre de til legen og sånne ting. Jeg bryr meg ikke om hva folk handler, så jeg bidrar så ofte jeg kan. Men det jeg har merket i det siste er at noen trenger noe hele tiden, og at det gjerne er typ '4 pepsi max, 3 sjokolade' osv. Det er da gjerne folk jeg har storhandlet for før. Disse har ikke bil og bor langt unna butikken, så jeg forstår ikke helt hvordan de gjør dette ellers? Virker som en del i alle fall i vår gruppe bare får folk til å handle ting de selv ikke gidder. Som sagt, å storhandle gjør meg ingenting, og det er ikke noe større problem å kjøpe en pakke pepsimax sånn heller iblant, men noen virker jo å være rett og slett late? Anonymkode: 4f630...941
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #2 Skrevet 23. april 2020 Skjønner ikke at de ikke bare bruker kolonial.no. Anonymkode: ec715...71f 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #3 Skrevet 23. april 2020 Dere må begynne å si nei og sette begrensninger for hvor ofte dere vil handle. Det er det eneste som nytter. Anonymkode: 4c9a5...ac8 6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #4 Skrevet 23. april 2020 Haha, helt enig. Samme med mennesker som ikke er i risikogruppe eller har noen som helst grunn til å frykte korona. Virker mest som latskap Anonymkode: e47ad...ca2 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #5 Skrevet 23. april 2020 Ja, spesielt barnehageansatte som holder på slik Anonymkode: 6aa59...a7c
Lipyros Skrevet 23. april 2020 #6 Skrevet 23. april 2020 De jeg handler for har jeg en avtale med at det er èn gang i uken med mindre det er noe akutt. Apotek kjører jeg så klart alltid til men ellers syns jeg alle de er gode til å planlegge. Men så klart er det alltid noen som utnytter ting. Sånn har det alltid vært og sånn vil det alltid være dessverre. Samme på disse gruppene for folk som ikke har noen ting. De fleste mangler senger, tøy til barna, mat, ting for å kunne feire en barnebursdag, nye sko osv.. Så er det de som vil ha et fullt sett med gardiner til stua eller kinobilletter fordi de har en date.... Jeg hjelper de jeg føler trenger det. Men julegardiner er en luksus jeg ikke engang selv har tatt meg råd til. Husker heller ikke sist jeg var på kino og du får jo 3 mnd med nettflix til prisen av de billettene.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #7 Skrevet 23. april 2020 Egentlig lurer jeg på hvordan de løser dette ellers? Tar de taxi? Sitter på med noen? Er jo ikke noe stress for meg å stikke innom liksom, og jeg får jo pengene, men de fleste butikkene her tilbyr nå under korona levering også så...? Er det rett og slett at de ikke vil betale 50kr i frakt? Anonymkode: 4f630...941
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #8 Skrevet 23. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Haha, helt enig. Samme med mennesker som ikke er i risikogruppe eller har noen som helst grunn til å frykte korona. Virker mest som latskap Anonymkode: e47ad...ca2 Hehe, ja. Hun ene jeg handler for har så astma, så hun tør ikke gå ut. Men hun skal ha blodprince på kiwi da😅 Legger meg ikke opp i det, men syns jo det føles som en del som utnytter det. Anonymkode: 4f630...941 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #9 Skrevet 23. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, spesielt barnehageansatte som holder på slik Anonymkode: 6aa59...a7c 🤨 KG-barnehageansatte da eller? Anonymkode: 4f630...941 2
Nerine_ Skrevet 23. april 2020 #10 Skrevet 23. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke at de ikke bare bruker kolonial.no. Anonymkode: ec715...71f Du skal ikke bo så veldig usentralt for at kolonial ikke leverer til postnummeret ditt. 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #11 Skrevet 23. april 2020 Jeg har lært mye positivt om denne krisen, men også noe negativt; som f.eks at enkelte utnytter enhver situasjon til egen fordel, selv om de ikke trenger det. Jobber i barnehage og vi har hatt åpent for barn av de med samfunnskritiske yrker, fra nedstengningen i mars. Disse har også hatt et tilbud i påsken, dersom ingen av dem kunne passe barna/ barnet deres. Tre familier meldte behov for åpent i påskedagene. Barna kom, og så får vi jammen vite ved en forsnakkelse, at den andre forelderen er hjemme med det ene barnets søsken, men at de bare har tatt tilbudet, siden muligheten er der. Samme familie har trikset med dette flere ganger under korona krisen. - Vi opplevde også at en av de andre familiene hadde en forelder som bare hadde et par timer med jobb, den ene dagen, lot barna sine være i barnehagen 5 timer etter jobben var over. - Jeg personlig synes jo det er deilig å gå på jobb med 133 prosents overtidsbetaling, men det er kommunen som må betale oss og det blir feil at to stykker skal ha overtidslønn en hel dag, for at ett menneske bruker barnehagen når de ikke har behov. - Spesielt når vi har mye nedskjæringer på budsjettet fordi kommunen i utgangspunktet har dårlig råd. ( Disse foreldrene visste godt hvordan reglene var) Jeg har mistet respekten for de som har utnyttet ordningen og kommer til å tenke på dem som noen sniker i lang tid fremover. Anonymkode: e3e2e...477 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #12 Skrevet 23. april 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Skjønner ikke at de ikke bare bruker kolonial.no. Anonymkode: ec715...71f Hvilke deler av landet leverer de til? Anonymkode: 74b07...1a8
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #13 Skrevet 23. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hehe, ja. Hun ene jeg handler for har så astma, så hun tør ikke gå ut. Men hun skal ha blodprince på kiwi da😅 Legger meg ikke opp i det, men syns jo det føles som en del som utnytter det. Anonymkode: 4f630...941 Eller noen jeg kjenner som nekter å sende barna på skolen, men lever livet som vanlig selv. Latterlig Anonymkode: e47ad...ca2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #14 Skrevet 23. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke at de ikke bare bruker kolonial.no. Anonymkode: ec715...71f Det er ikke alle steder de leverer. Anonymkode: 96c2c...53a 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #15 Skrevet 23. april 2020 Har vært med i noen av de Facebook-gruppene hvor man skal hjelpe hverandre og sett noen sleipe, den ene gruppa har blitt stengt litt pga dette. Eller, det skled iallfall ut fra å være ment for korona/karantene-relatert hjelp til å bli folk som spurte om noen skulle kjøre fra Oslo til Risør og kunne ta med et vindu. Men jeg har også sett en del innlegg, mange som har blitt slettet av administratorer, hvor jeg har tenkt at her er det bare noen som prøver seg. Anonymkode: a1122...dfd
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #16 Skrevet 24. april 2020 Dagens update fra min korona gruppe, admin kan meddele at hun er tupperwareforhandler sånn om noen skulle trenge det🤷♀️ Anonymkode: 4f630...941 1
Anbefalte innlegg