AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #1 Skrevet 23. april 2020 Jeg er blitt anmeldt for dokumentforfalskning av nav.. hva skjer videre da? Anonymkode: 9752b...a3c
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #2 Skrevet 23. april 2020 Fra straffeloven Anonymkode: 69e24...81e
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #3 Skrevet 23. april 2020 Hvis du vet med deg selv at du ikke har forfalsket noe, kan du ta det helt med ro. Dersom du har forfalsket noe kan du som regel også ta det med ro. Politiet kommer til å henlegge saken. Skulle du ha skikkelig uflaks kan du forvente en bot eller i verste fall en betinget dom. Er du virkelig virkelig uheldig og har forfalsket store mengder dokumenter i lang tid og tjent deg steinrik på det, så kan du forvente fengsel i omtrent 1 måned. Anonymkode: 6c390...f2b 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #4 Skrevet 23. april 2020 Hvis du faktisk har prøvd å snyte staten kan du forvente skikkelig etterforskning. Anonymkode: 8af76...72a 8
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #5 Skrevet 23. april 2020 Vanlig dokumentfalsk er id svindel. F.eks. når en 17 årig prøver å komme seg inn på et utested. Slikt kan få konsekvenser for resten av livet (dårlig politiattest og karrièrevalg f.eks.). Anonymkode: f9ff5...ed5 1
The Kitten Skrevet 23. april 2020 #6 Skrevet 23. april 2020 Burde ikke advokaten din kunne forklare deg dette? 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #7 Skrevet 23. april 2020 Det som skjer er at saken blir etterforsket av politiet. Så blir det enten henleggelse eller tiltale, trolig det siste, siden det er NAV som anmelder. Så faller det dom i saken, strafferammen ser du i lovteksten. Anonymkode: b626d...42f 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #8 Skrevet 23. april 2020 saken blir etterforsket, deretter kommer det an på hva som er forfalsket og omfanget. Det kan havne på rullebladet, og dermed påvirke jobbmuligheter og reiser. Det kan ende med straffeforfølgelse og bøter/fengsel. Det kan ende med å miste rettigheter videre hos NAV, og få krav om tilbakebetaling. Og det kan ende i henleggelse. Anonymkode: b5b9d...b5b
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #9 Skrevet 23. april 2020 Det er en kamerat som har laget seg depositum garanti. Han har bare fått beskjed om at han blir anmeldt, så jeg har rådet han å ta kontakt med en advokat. Men vi lurer mest på hva som skjer videre.. etterforskning og rettssak? Eller er det bare et møte mellom partene? Anonymkode: 9752b...a3c
qwerty123 Skrevet 23. april 2020 #10 Skrevet 23. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er blitt anmeldt for dokumentforfalskning av nav.. hva skjer videre da? Anonymkode: 9752b...a3c 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en kamerat som har laget seg depositum garanti. Han har bare fått beskjed om at han blir anmeldt, så jeg har rådet han å ta kontakt med en advokat. Men vi lurer mest på hva som skjer videre.. etterforskning og rettssak? Eller er det bare et møte mellom partene? Anonymkode: 9752b...a3c Varför blir du anmäld för något din kamrat gjort? 13
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #11 Skrevet 23. april 2020 44 minutter siden, AnonymBruker said: Det er en kamerat som har laget seg depositum garanti. Han har bare fått beskjed om at han blir anmeldt, så jeg har rådet han å ta kontakt med en advokat. Men vi lurer mest på hva som skjer videre.. etterforskning og rettssak? Eller er det bare et møte mellom partene? Anonymkode: 9752b...a3c Ingen her kan si noe sikkert om hva som kommer til å skje, men jeg gjetter på at en slik forfalskning vil føre til tiltale og dom. NAV (og staten i sin alminnelighet) er en ganske hard motstander. Anonymkode: b626d...42f 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #12 Skrevet 23. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du vet med deg selv at du ikke har forfalsket noe, kan du ta det helt med ro. Dersom du har forfalsket noe kan du som regel også ta det med ro. Politiet kommer til å henlegge saken. Skulle du ha skikkelig uflaks kan du forvente en bot eller i verste fall en betinget dom. Er du virkelig virkelig uheldig og har forfalsket store mengder dokumenter i lang tid og tjent deg steinrik på det, så kan du forvente fengsel i omtrent 1 måned. Anonymkode: 6c390...f2b For noe tull. Et familiemedlem satt inne i nesten et år for dokumentforfalskning i tillegg til å sitte i gjeld i flere år etter Anonymkode: 5670f...502 6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #13 Skrevet 23. april 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en kamerat som har laget seg depositum garanti. Han har bare fått beskjed om at han blir anmeldt, så jeg har rådet han å ta kontakt med en advokat. Men vi lurer mest på hva som skjer videre.. etterforskning og rettssak? Eller er det bare et møte mellom partene? Anonymkode: 9752b...a3c Hvorfor er du anmeldt da om dette er noen kompisen din har gjort? Anonymkode: 5670f...502 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #14 Skrevet 23. april 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en kamerat som har laget seg depositum garanti. Han har bare fått beskjed om at han blir anmeldt, så jeg har rådet han å ta kontakt med en advokat. Men vi lurer mest på hva som skjer videre.. etterforskning og rettssak? Eller er det bare et møte mellom partene? Anonymkode: 9752b...a3c Kommer Ann på hvor medgjørlig han er Anonymkode: 5670f...502
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #15 Skrevet 23. april 2020 Dette høres forresten merkelig ut. Er ikke depositumsgaranti noe man nærmest får slengt etter seg fra NAV, uten å forfalske noe som helst? Anonymkode: b626d...42f 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #16 Skrevet 23. april 2020 Ts her.. Vi er to som skriver så ble litt feil her, jeg skriver for å finne ut dette for en kamerat. ( han postet første innlegget og skrev derfor jeg) Saken er at han ble ranet og banket opp hjemme( drapsforsøk under innbrudd -ukjent gjerningsmann) og han flytter ut, fordi han ikke føler seg trygg der, finner en leilighet i sentrum som står tom, som han får leie , men trenger dep garanti og utleier har flere interesserte så han lager en egen garanti fra nav, fordi han ikke klarer å gå å vente på svar fra nav.. Alt i orden til han skal flytte sammen med dama, og huseier leverer dep garantien på nav fordi det er blitt fukt under vasken på badet, og han vil ha igjen penger for det. Hvor han får beskjed om at den ikke er gyldig og bør anmelde dette. Der står vi nå. Han har levert anmeldelse og kameraten min legger seg helt flat over feilen han har gjort Anonymkode: 9752b...a3c
The Kitten Skrevet 23. april 2020 #17 Skrevet 23. april 2020 (endret) Anbefaler å bestemme seg for en historie hvis du/han skal ha noe som helst sjanse. Er forresten samme AB-kode på dere "begge". Endret 23. april 2020 av The Kitten 11
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #18 Skrevet 23. april 2020 4 minutter siden, The Kitten skrev: Anbefaler å bestemme seg for en historie hvis du/han skal ha noe som helst sjanse. ? Anonymkode: 9752b...a3c
Ariam Skrevet 23. april 2020 #19 Skrevet 23. april 2020 8 minutter siden, The Kitten skrev: Anbefaler å bestemme seg for en historie hvis du/han skal ha noe som helst sjanse. Er forresten samme AB-kode på dere "begge". TS forklarte jo at de er to som skriver fra samme bruker 😊 5
The Kitten Skrevet 23. april 2020 #20 Skrevet 23. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: ? Anonymkode: 9752b...a3c Hva er det du ikke forstår?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå