AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #1 Skrevet 23. april 2020 Mannen har AAP, og tjener greit , men har AAP nå. Jeg er student og skal ta ekstra vakter. Avslag hos banken vår DNB. Forslag til hvor vi kan få billån? Anonymkode: 21df8...f45
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #2 Skrevet 23. april 2020 Skaff dere billigere bil Anonymkode: b52ce...e17 20
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #3 Skrevet 23. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skaff dere billigere bil Anonymkode: b52ce...e17 Så dumt svar. Det handler om at vi ønsker bil uten masse reparasjoner. Man trenger ikke svare om man ikke har ett anstendig svar. Anonymkode: 21df8...f45
Ellevill Skrevet 23. april 2020 #4 Skrevet 23. april 2020 Det er da et anstendig svar? Om dere får avslag på lån i banken, har de vel vurdert det dithen at dere ikke kan betjene lånet. Andre alternativ har ofte veldig høy rente. 19
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #5 Skrevet 23. april 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så dumt svar. Det handler om at vi ønsker bil uten masse reparasjoner. Man trenger ikke svare om man ikke har ett anstendig svar. Anonymkode: 21df8...f45 Man kan kjøpe en billigere bil uten at det nødvendigvis betyr at det blir masse reparasjoner vettu. Får dere avslag så er det en grunn til det. Anonymkode: b52ce...e17 9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #6 Skrevet 23. april 2020 AAP er midlertidig inntekt og man får som regel ikke særlig lån med det, kommer selvsagt ann på hva man har av lån fra før. En dum dere har gjort, er å kun søke i 'deres' bank. ALDRI vær lojal overfor en bank. De er ikke vennen deres, de er ute etter en ting og det er å tjene penger. Deres mål derimot, bør være å spare penger. Søk i mange banker på en gang: https://www.finansportalen.no/bank/lan-til-bilbatmccaravan/ Anonymkode: 221c8...c78 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #7 Skrevet 23. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man kan kjøpe en billigere bil uten at det nødvendigvis betyr at det blir masse reparasjoner vettu. Får dere avslag så er det en grunn til det. Anonymkode: b52ce...e17 Kjære tid Du har peiling Vi har hus og alt altså, nå definerer du oss nærmest som sosial klienter. Det er pga manglende fast jobb, men vi har fast INNTEKT. Anonymkode: 21df8...f45
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #8 Skrevet 23. april 2020 1 time siden, Ellevill skrev: Det er da et anstendig svar? Om dere får avslag på lån i banken, har de vel vurdert det dithen at dere ikke kan betjene lånet. Andre alternativ har ofte veldig høy rente. Vi har hus og alltid betalt avdrag på tiden og aldri misligheter. Anonymkode: 21df8...f45
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #9 Skrevet 23. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kjære tid Du har peiling Vi har hus og alt altså, nå definerer du oss nærmest som sosial klienter. Det er pga manglende fast jobb, men vi har fast INNTEKT. Anonymkode: 21df8...f45 Men jøsses. Jeg går ut fra vurderingen til banken, at dere ikke er attraktive lånekunder hos dem. Anonymkode: b52ce...e17 9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #10 Skrevet 23. april 2020 Siden du ikke ser hvorfor dere ikke får lån selv ts, du er student, som skal ta noen ekstravakter (ikke attraktiv lånekunde), samboeren din går på AAP, som ikke er en varig og sikker inntekt, altså ikke en attraktiv lånekunde. Her må dere senke kravene og heller kjøpe en rimeligere bil, at dere ikke har misligholdt lån før spiller liten rolle når dere nå er i en situasjon med usikker inntekt. Anonymkode: b52ce...e17 9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #11 Skrevet 23. april 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjære tid Du har peiling Vi har hus og alt altså, nå definerer du oss nærmest som sosial klienter. Det er pga manglende fast jobb, men vi har fast INNTEKT. Anonymkode: 21df8...f45 AAP regnes ikke som fast inntekt i lånesøknader. Studielån og ekstravakter regnes ikke som fast inntekt i lånesøknader. Dere får avslag på billån fordi dere ikke har fast inntekt. Anonymkode: bcb25...f0a 21
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #12 Skrevet 23. april 2020 Har dere snakket med banken, eller er det en automatisk søknad? Jeg går på AAP, er enke, eier 2 boliger og 2 biler uten lån, har penger i banken. Har vurdert et COOP-kredittkort for å fylle bensin - med den oversikten og cashback som det ville gitt. Ble ikke engang kredittvurdert pga AAP, men jeg har forstått at de kanskje vil vurdere søknaden om jeg snakker med en saksbehandler. Anonymkode: 72574...6ba 1
Leo Skrevet 23. april 2020 #13 Skrevet 23. april 2020 Dere har begge svært usikker inntekt (Mannen din risikerer for eksempel å havne i karensperiode når han har nådd makstid på AAP og da får han i beste fall sosialstønad) så jeg forstår ikke helt hvordan dere i det hele tatt kan vurdere å ta opp mer lån enn dere absolutt må nå. Heldigvis later det til at banken tenker som meg. For øvrig får man helt greie og driftssikre biler til både 50 og 100.000, så jeg ville, slik situasjonen deres er nå, ha kjøpt så billig bil som mulig, for jeg antar at dere virkelig er avhengig av bil, og satt resten på konto. 6
Leo Skrevet 23. april 2020 #14 Skrevet 23. april 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjære tid Du har peiling Vi har hus og alt altså, nå definerer du oss nærmest som sosial klienter. Det er pga manglende fast jobb, men vi har fast INNTEKT. Anonymkode: 21df8...f45 Saken er den at dere bare er ett vedtak fra NAV unna å være nettopp sosialklienter. Slik er det bare og det er noe dere bare må forholde dere til. 7
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #15 Skrevet 23. april 2020 1 time siden, Leo skrev: Dere har begge svært usikker inntekt (Mannen din risikerer for eksempel å havne i karensperiode når han har nådd makstid på AAP og da får han i beste fall sosialstønad) så jeg forstår ikke helt hvordan dere i det hele tatt kan vurdere å ta opp mer lån enn dere absolutt må nå. Heldigvis later det til at banken tenker som meg. For øvrig får man helt greie og driftssikre biler til både 50 og 100.000, så jeg ville, slik situasjonen deres er nå, ha kjøpt så billig bil som mulig, for jeg antar at dere virkelig er avhengig av bil, og satt resten på konto. Han skal da få seg jobb innen den tid da. Anonymkode: 21df8...f45
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #16 Skrevet 23. april 2020 1 time siden, Leo skrev: Saken er den at dere bare er ett vedtak fra NAV unna å være nettopp sosialklienter. Slik er det bare og det er noe dere bare må forholde dere til. Ja , og du tror han ønsker det ?? Da søker han jo enhver jobb til tross for helse i hele vår landsdel før den er en sak. Anonymkode: 21df8...f45
Leo Skrevet 23. april 2020 #17 Skrevet 23. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han skal da få seg jobb innen den tid da. Anonymkode: 21df8...f45 Det forutsetter jo at han blir frisk nok til å være arbeidsfør for siden han er på AAP så er han jo ikke, eller bør i hvert fall ikke være, det nå. Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja , og du tror han ønsker det ?? Da søker han jo enhver jobb til tross for helse i hele vår landsdel før den er en sak. Anonymkode: 21df8...f45 Det er ingen som ønsker å være sosialklient, men hvis man er for syk til å arbeide og har nådd makstid på AAP har man dessverre ikke så mange valgmuligheter. Men hvis han er frisk nok til å jobbe, og klarer å skaffe seg en jobb, så er det jo ingen grunn til å gå på AAP. Med jobb og inntekt vil sannsynligheten for at dere får lån øke betraktelig også. 7
Missbehave Skrevet 23. april 2020 #18 Skrevet 23. april 2020 (endret) Det er aldri noen garanti for å få en bil uten reparasjoner uansett om den koster 10000 eller 200000. Jeg som har AAP fikk lån på 25000. Kjøpte en bil til 12000, da visste jeg at det var to deler som måtte byttes. I to år har den gått knirkefritt, og på EU-kontrollen fikk jeg 3 merknader som gjorde at bilen ikke ble godkjent. En feil var ikke riktig etter undersøkelse fra mekaniker. Den andre feilen kostet meg 40 kr å reparere selv. Den tredje feilen koster 2500 å reparere. Dette er en eldre bil som har kjørt mye. Dette er fullstendig overkommelig med tanke på en veldig god bil. Kan dere ikke se etter en bil som koster omlag 100000 da dere har det? Endret 23. april 2020 av Missbehave 6
newman01 Skrevet 23. april 2020 #19 Skrevet 23. april 2020 De fleste billån har en løpetid på 7 år. AAP har vel en makstid på tre år. Du er student og har studier å fokusere på, og ikke garantert jobb når du er ferdig. Det er ofte en helsemessig grunn til at man går på AAP, og ikke er i jobb. Det er et usikkerhetsmoment for bankene. 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #20 Skrevet 23. april 2020 14 minutter siden, Leo skrev: Det forutsetter jo at han blir frisk nok til å være arbeidsfør for siden han er på AAP så er han jo ikke, eller bør i hvert fall ikke være, det nå. Det er ingen som ønsker å være sosialklient, men hvis man er for syk til å arbeide og har nådd makstid på AAP har man dessverre ikke så mange valgmuligheter. Men hvis han er frisk nok til å jobbe, og klarer å skaffe seg en jobb, så er det jo ingen grunn til å gå på AAP. Med jobb og inntekt vil sannsynligheten for at dere får lån øke betraktelig også. Kjære tid. Dere vet jo ikke hvorfor han går på AAP. Han omskoleres pga en øyeskade. Anonymkode: 21df8...f45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå