MyMichelle Skrevet 23. april 2020 #1 Skrevet 23. april 2020 Så på CNN at flere i 30- og 40-årene på intensivavdelinger får slag av Covid-19, på grunn av blodpropp forårsaket av viruset. Husker ikke å ha hørt det i andre land 🤔
Callisto83 Skrevet 23. april 2020 #2 Skrevet 23. april 2020 For ikke å snakke om Covid Toes.. (Covid tær - koronaen kan visstnok manifestere seg i huden.) Hva er egentlig dette viruset? Det virker jo nesten som en slags slangegift i influensaformat.. Jeg håper virkelig det kommer en "breakthrough" snart. 6
Sermina Skrevet 23. april 2020 #3 Skrevet 23. april 2020 39 minutter siden, MyMichelle skrev: Så på CNN at flere i 30- og 40-årene på intensivavdelinger får slag av Covid-19, på grunn av blodpropp forårsaket av viruset. Husker ikke å ha hørt det i andre land 🤔 Det har blitt sagt helt fra start i Kina at viruset påvirker blodcellene, men når det har blitt nevnt på kg før så har man fått tinnfoliehattstempelet kastet etter seg. Men ja, flere land rapporterer om at viruset kan angripe blodet, hjertet, tarm, nyrer og hjernen også. 6
MyMichelle Skrevet 23. april 2020 Forfatter #4 Skrevet 23. april 2020 (endret) Men... det er vel ikke bare i USA de får utslett og blodpropp. Men de har jo mange pasienter de kan studere. Jeg lurer på hva det neste nye symptomet vil bli, ingenting forundrer meg lenger med denne rare sykdommen. Huff. Endret 23. april 2020 av MyMichelle 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #5 Skrevet 24. april 2020 Dette burde de ha mer åpenhet rundt. Så flere nyhetssendinger fra usa og england der leger fortalte om veldig stor mengde av blodpropper i hele kroppen til flere pasienter. De hadde plodpropper over alt. I lunger, nyer, lever, ben, armer, hjerne, hjerte osv. De sa og at de måtte gi disse pasientene ekstreme mengder av blodfortynnende medisiner. Og alle pasientene var fra 20 til 49 år. Felles for de alle var at de hadde hatt svært milde symptomer av covid 19. Blodproppene oppsto som en naturlig følge av at kroppen selv ville reparere innvendige sår i organene. Det betyr at selv om flere av oss slipper unna med milde symptomer, så er vi ikke trygge for å bli brått syke pga det viruset gjør med kroppen. Anonymkode: 64023...a9f 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #6 Skrevet 24. april 2020 Nå må vi slappe heeeeeeelt av folkens, dette viruset rammer ikke nordmenn under 80 år. Hilsen Kvinneguiden. Anonymkode: a7d0b...cdd 7
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #7 Skrevet 24. april 2020 Det er stort sett bare kraftig overvektige som blir så alvorlig angrepet at de dør av det. I USA har imidlertid antall hjerteattakk blandt 40-åringer og oppover blitt 7 ganger så høyt under coronakrisen. Disse har inntil nå ikke blitt registrert som coronadødsfall. Anonymkode: 65c9c...a1c
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #8 Skrevet 24. april 2020 Sykt skummelt virus. Snakker med en person jeg har tillit til og personen tvilte sterkt på at vi blir immun og at vi i beste tilfelle kunne håpe på en årlig vaksine. Dette i kombinasjon med en nesten uendelig lang liste av komplikasjoner er så ubehagelig. Hjernehinnebetennelse må vi heller ikke glemme har blitt sett, men ble avskrevet som koronadødsfall (døde ikke av korona men hjernehinnebetennelse, dette var et barn). Anonymkode: 17ec7...7ea 5
Gjest Lasox Skrevet 24. april 2020 #9 Skrevet 24. april 2020 På 23.4.2020 den 2.57, MyMichelle skrev: Så på CNN at flere i 30- og 40-årene på intensivavdelinger får slag av Covid-19, på grunn av blodpropp forårsaket av viruset. Husker ikke å ha hørt det i andre land 🤔 Huff ja lest om det. Vet ikke om det er samme nyheter som du sikter til, men skremmende at man kan få slag av covid-19 pga. blodpropp som generelt er friske mennesker! En god grunn til at jeg holder meg borte-vekk ifra sentrum! Mye bedre å være på hytta og være avslappet. Gode avstander til både veitrafikk og andre mennesker! 😄
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #10 Skrevet 24. april 2020 På 23.4.2020 den 2.57, MyMichelle skrev: Så på CNN at flere i 30- og 40-årene på intensivavdelinger får slag av Covid-19, på grunn av blodpropp forårsaket av viruset. Husker ikke å ha hørt det i andre land 🤔 Link ? Anonymkode: 40aab...12c
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #11 Skrevet 24. april 2020 Kjekt å vite for oss som jobber i helsevesenet 😔🙁 Anonymkode: 47067...ba7 2
Gjest MadameDeRosa Skrevet 24. april 2020 #12 Skrevet 24. april 2020 (endret) På grunn av at immunforsvaret overarbeider seg og man får cytokine storm som fører til slag. (Derfor skal man IKKE innta svarthyll ((finnes i Sambucol og diverse forkjølelsesmedisiner)) ved corona, fordi å innta det kan forårsake at kroppen frigjør for mange cytokiner som derved vil føre ril cytokine storm. Syns dette burde ha kommet mer frem, da det virker til at folk i landet her ikke er opplyst om det. Les her om cytokine storm: https://www.google.no/amp/s/www.nytimes.com/2020/04/01/health/coronavirus-cytokine-storm-immune-system.amp.html Endret 24. april 2020 av MadameDeRosa
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #13 Skrevet 24. april 2020 Dere psykopater som elsker å spre frykt i denne krisen... skjønner ikke at det er lov å komme med slike påstander uten kilde. Snakk om å ikke bidra i dugnadsånd, men snarere motarbeide. Hadde jeg sittet i regjeringen, hadde jeg blitt steike forbanna på Kvinneguiden som bidrar til panikk i en krise. På 23.4.2020 den 2.57, MyMichelle skrev: Så på CNN at flere i 30- og 40-årene på intensivavdelinger får slag av Covid-19, på grunn av blodpropp forårsaket av viruset. Husker ikke å ha hørt det i andre land 🤔 Ja, det var vel ikke direkte av Covid, men av fryktspredere av ditt kaliber, tenker jeg. Anonymkode: ca70d...e07 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #14 Skrevet 24. april 2020 1 minutt siden, MadameDeRosa skrev: På grunn av at immunforsvaret overarbeider seg og man får cytokine storm som fører til slag. Les her https://www.google.no/amp/s/www.nytimes.com/2020/04/01/health/coronavirus-cytokine-storm-immune-system.amp.html Vi postet samtidig og jeg så ikke ditt innlegg. Godt at det finnes noen som bidrar med kilder. Men synd at enkeltpersoner må påta seg oppgaver som forumet burde tatt mer ansvar for. Anonymkode: ca70d...e07 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #15 Skrevet 24. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dere psykopater som elsker å spre frykt i denne krisen... skjønner ikke at det er lov å komme med slike påstander uten kilde. Snakk om å ikke bidra i dugnadsånd, men snarere motarbeide. Hadde jeg sittet i regjeringen, hadde jeg blitt steike forbanna på Kvinneguiden som bidrar til panikk i en krise. Ja, det var vel ikke direkte av Covid, men av fryktspredere av ditt kaliber, tenker jeg. Anonymkode: ca70d...e07 Om du vil pakke deg inn i sukkertøy og lese løgn eller godnyheter fra bamse TV så er det din sak. Men vi andre ønsker å holde oss oppdatert på hva sykdommen faktisk gjør, uansett hvor alvorlig det er. Bare fordi dette er et alvorlig virus så skal ikke forskerene holde kjeft om hvordan det virker. Lukk øynene. Anonymkode: 67bb7...2b9 8
Gjest MadameDeRosa Skrevet 24. april 2020 #16 Skrevet 24. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi postet samtidig og jeg så ikke ditt innlegg. Godt at det finnes noen som bidrar med kilder. Men synd at enkeltpersoner må påta seg oppgaver som forumet burde tatt mer ansvar for. Anonymkode: ca70d...e07 Norske media er ikke så flinke på å opplyse men på å pakke ting inn i bomull også. Og når noe alvorlig som dette coronaviruset skjer, pakker de inn det i den grad at folk ikke bryr seg om tiltakene fordi de tror det ikke er farlig. Her er lesing om andre, mer ukjente symptomer.. https://nypost.com/2020/04/10/coronavirus-patients-report-strange-new-symptom-fizzing/
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #17 Skrevet 24. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Dere psykopater som elsker å spre frykt i denne krisen... skjønner ikke at det er lov å komme med slike påstander uten kilde. Snakk om å ikke bidra i dugnadsånd, men snarere motarbeide. Hadde jeg sittet i regjeringen, hadde jeg blitt steike forbanna på Kvinneguiden som bidrar til panikk i en krise. Ja, det var vel ikke direkte av Covid, men av fryktspredere av ditt kaliber, tenker jeg. Anonymkode: ca70d...e07 Har du ikke noe bedre å gjøre enn å dikte opp bortforklaringer for fakta som er for ille til at du vil akseptere dem? https://www.nytimes.com/2020/03/27/health/coronavirus-cardiac-heart-attacks.html Anonymkode: 65c9c...a1c 5
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #18 Skrevet 24. april 2020 https://amp.cnn.com/cnn/2020/04/22/health/strokes-coronavirus-young-adults/index.html The new coronavirus appears to be causing sudden strokes in adults in their 30s and 40s who are not otherwise terribly ill, doctors reported Wednesday. They said patients may be unwilling to call 911 because they have heard hospitals are overwhelmed by coronavirus cases. There's growing evidence that Covid-19 infection can cause the blood to clot in unusual ways, and stroke would be an expected consequence of that. Anonymkode: 67bb7...2b9 5
Rumle Skrevet 24. april 2020 #19 Skrevet 24. april 2020 (endret) Her står det litt om nevrologiske symptomer funnet hos norske pasienter; https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/K3m6p7/flere-norske-coronapasienter-har-hatt-symptomer-i-hjernen Endret 24. april 2020 av Rumle 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #20 Skrevet 24. april 2020 Jeg har protein s mangel som gjør at jeg koagulerer blodet lettere og dermed lettere får blodpropp pga det så jeg og min søster som har samme mangel syntes ikke dette var kjekke nyheter. Vi blir litt ekstra i faresonen da og jeg kommer nok til å passe meg litt mere. Hun har allerede hatt en blodpropp. Jeg ikke så jeg går foreløpig ikke på noe blodfortynnende. Men får jeg store symptomer kommer jeg nok til å ta kontakt med legen min så jeg kan føle meg trygg på at jeg blir følgt litt opp. Anonymkode: 406a3...737 2
Anbefalte innlegg