Gå til innhold

Finner ikke komfortabelt undertøy

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

..som kan vaskes på 60 grader.

Bruker bomullstruser som heter briefs og selges i 3 pakk fra cubus nå. De er veldig gode men strikk/kant tåler ikke vask på 60. Skulle hatt noen som disse men som tåler vask på høyere temperatur. 

Vasker de jeg har på lav temperatur(40) men med klor/blekemiddel for å holde det hygienisk. 

Har brukt alt for mye penger på undertøy jeg ikke får brukt fra andre steder, og får jo ikke byttet det. Ønsker heller ikke prøve i butikk.

Noen som har prøvd de jeg liker og vet av et helt likt alternativ i komfort, men som tåler 60 grader?

Anonymkode: af5b3...e2d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kloren vil vel ødelegge strikken? Jeg vasker mine bomullstruser på 60 grader hele tiden. De blir sikkert litt fortere slitt, men det får bare våge seg. Prøvd fx Sloggi om de holder bedre?

Anonymkode: 1bb01...c3b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Klor vil ødelegge tøyet, og du vil ikke ha noe vasket I klor mot kroppen, tro meg. 

Miljøaspekter ved bruk av klor er også noe å tenke på. 

Selv synes jeg sømløst undertøy er best fra triumph eller sloggi. Dkny har behagelige bher synes jeg. 

Anonymkode: 04371...8bc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Lindex har definitivt de beste trusene, og vasker dem alltid på 60 grader. Null stress det 😊

Anonymkode: 49be9...d69

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her, takk for svar :)

hvorfor skal man ikke bruke klor om det skylles godt ut? Mange bruker det på hvitt sengetøy, skjorter etc. Disse trusene tåler vaskemiddel med klor godt, men går i stykker på 1-3 vask på 60 grader og da blir det fort kostbart undertøy.

sloggi har ikke behagelig passform/rett type for meg (de blir for store/dekkende så det krøller seg). Triumph har jeg ikke prøvd, har de lignende fasong som briefs?

kjedelig å kjøpe 20 forskjellige truser for å finne en som funker 😛 så håper noen har hatt de jeg prater om.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her, takk for svar :)

hvorfor skal man ikke bruke klor om det skylles godt ut? Mange bruker det på hvitt sengetøy, skjorter etc. Disse trusene tåler vaskemiddel med klor godt, men går i stykker på 1-3 vask på 60 grader og da blir det fort kostbart undertøy.

sloggi har ikke behagelig passform/rett type for meg (de blir for store/dekkende så det krøller seg). Triumph har jeg ikke prøvd, har de lignende fasong som briefs?

kjedelig å kjøpe 20 forskjellige truser for å finne en som funker 😛 så håper noen har hatt de jeg prater om.

For at det ikke skal sitte igjen klor i klærne som vil irritere hud og luftveier må du klore i kaldt vann. Etterpå bør det vaskes noen ganger på 90 grader. 

Les litt om klorin, så skjønner du hvorfor dette ikke skal brukes på klær. Klorsaltene sitter i klærne selv etter vask på 90 grader så å gjøre det jeg skriver over ville jeg ikke gjort mye eller på klær jeg bruker ofte. Og iallefall ikke sengetøy. 

Klormidler i klær utløser hudlidelser og klortilsetninger i trebehandlingsmidler har trolig gjort tusenvis av familie syke. Enkelte steder er morsmelken så sterkt forurenset av klorslektningen dioksin at den ikke ville vært tillatt i handel. Noen forskere tror også at leukemi, lærevansker hos barn, immunsvakheter og ufrivillig barnløshet kan knyttes til virkningen av klorforbindelser. Men håndfaste bevis er vanskelig å skaffe på grunn av de mange andre faktorene som virker inn.

Anonymkode: 04371...8bc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Les litt om klorin, så skjønner du hvorfor dette ikke skal brukes på klær. Klorsaltene sitter i klærne selv etter vask på 90 grader så å gjøre det jeg skriver over ville jeg ikke gjort mye eller på klær jeg bruker ofte. Og iallefall ikke sengetøy. 

Takk for informasjonen :) har bare lest bak på flaska for instruksjoner for å være ærlig, så trodde det kunne brukes. Da dropper jeg det, men da må jeg virkelig finne brukbart undertøy. Prøvde igjen å vaske på 60 men med lav sentrifuge men strikk løsnet likevel.

Så på lindex men aner ikke hvilke som tilsvarer cubus sine briefs, alle bruker mange rare navn 😛 vil helst ikke dra innom butikkene nå med corona.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker conscious fra h&m på 60, og de ligner kanskje litt. Jeg merket ved siste kjøp at de nå har litt mindre stoff på rumpa, så de kryper mer innover enn de gjorde sist jeg kjøpte dem, men ellers er jeg fornøyd med at de ikke lager et søkk der de slutter.

Anonymkode: 41258...739

Skrevet
På 23.4.2020 den 1.52, AnonymBruker skrev:

..som kan vaskes på 60 grader.

Bruker bomullstruser som heter briefs og selges i 3 pakk fra cubus nå. De er veldig gode men strikk/kant tåler ikke vask på 60. Skulle hatt noen som disse men som tåler vask på høyere temperatur. 

Vasker de jeg har på lav temperatur(40) men med klor/blekemiddel for å holde det hygienisk. 

Har brukt alt for mye penger på undertøy jeg ikke får brukt fra andre steder, og får jo ikke byttet det. Ønsker heller ikke prøve i butikk.

Noen som har prøvd de jeg liker og vet av et helt likt alternativ i komfort, men som tåler 60 grader?

Bruker du skyllemiddel? Strikk/strech tåler ikke det noe særlig.

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, Belima said:

Bruker du skyllemiddel? Strikk/strech tåler ikke det noe særlig.

Nei, ikke tørketrommel heller. 2 år gammel vaskemaskin av godt merke så tror ikke den er synderen.

Skrevet (endret)
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke tørketrommel heller. 2 år gammel vaskemaskin av godt merke så tror ikke den er synderen.

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du sende en link med bilde av de du kjøper? Har en bekjent som jobber på Cubus. Kan spørre henne.

Lurer på hvorfor innlegget ditt kom to ganger!🤔

Endret av Belima
AnonymBruker
Skrevet
On 4/25/2020 at 8:41 AM, Belima said:

Kan du sende en link med bilde av de du kjøper? Har en bekjent som jobber på Cubus. Kan spørre henne.

Lurer på hvorfor innlegget ditt kom to ganger!🤔

Annie truser (brief) heter de, de er på nett også men får ikke satt inn link :( er oppgitt 40 grader på nesten alt undertøy på cubus. Liker passformen fordi strikken/delen over hoften ikke er så høy/lang.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Pierre Robert. Holder seg fine år etter år, og vasker på 60 grader. Hipsterne (invisible) i både bomull og mikrofiber er geniale! 

Anonymkode: 0d031...837

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker alt undertøy på minst 60 grader uavhengig hva det står på lappen. Bare kjøper de store nok så de ikke krymper for mye. 😊

Anonymkode: b8ba0...926

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker å gå til salgsavdelingen til billigbutikker som HM, Cubus, Lindex, Kappahl, New Yorker etc og handle undertøy der. Har enkelte ting jeg ser etter, som brasiliansk snitt, bomull og enkle farger som svart, rosa og hvit (lett å matche med BHer som jeg allerede har). Hiver alt i 60 grader, uavhengig hva som står på lappen. Det har gått fint med alle. Liker nok best trusene fra HM.

Anonymkode: 1d2be...213

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker så og si bare bomullstrusene fra Pierre Robert, synes de er veldig behagelige og holder lenge. Tåler fint vask på 60 grader.

Anonymkode: 82e8a...377

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vasker alt undertøy på minst 60 grader uavhengig hva det står på lappen. Bare kjøper de store nok så de ikke krymper for mye. 😊

Anonymkode: b8ba0...926

Disse får ødelagt strikk på 60 grader, den løser seg opp og rakner fra tøyet.

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Hiver alt i 60 grader, uavhengig hva som står på lappen. Det har gått fint med alle. Liker nok best trusene fra HM.

Har ikke gått fint med disse :(

takk for tips om pierre robert, hipstere er jeg ikke så glad i men skal se om de har andre på butikken her om obs fortsatt selger de :)

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper stringtruser fra Cubus i 100% bomull, og vasker alltid på 90 grader med hvitvask. Bruker aldri klor eller mykningsmiddel. Skyller og vasker for hånd om det kommer blod på under menstruasjon slik at det ikke er inntørket brun flekk ved vask i maskin. Bruker tørketrommel. Trusene holder lenge.

Klarer ikke andre typer truser fordi det gnager stramt rundt bena og vil rulle ned fra midjen. Foretrekker derfor alltid string med minst mulig tøy. 

Kjøper aldri i annet kunststoff.

Anonymkode: 1feb4...87f

AnonymBruker
Skrevet

Pia undertøyet fra cubus holder bra hos meg ihvertfall, er det eneste jeg bruker for jeg syns det er så komfortabelt. Her går de på 60. Innimellom på 90 hvis jeg må slenge de inn med håndklær. 

Anonymkode: 3288a...362

• Liker 1
Gjest Aniita
Skrevet

De beste trusene jeg noen gang har hatt er kjøpt fra Grønt Skift.

Vasker dem på 90 grader, men i det siste 60 grader.

Der er økologiske og Fairtrade.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...