AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #1 Skrevet 22. april 2020 Sliter dere med empatien i hverdagen også? Når dere ser videoer fra italienske og amerikanske sykehus. Når dere ser der er 20 000 døde i flere land. Håper bare veldig at dere ikke er i min krets. For om dere åpner opp om dette, kommer jeg til å slite med å forholde meg til dere. Og jeg er vanligvis rund i kantene. Anonymkode: 8d907...ec3 17
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #2 Skrevet 22. april 2020 Visste du at 16 millioner mennesker har dødd så langt i år? Har du mye empati for dem eller har du kun empati for dem du ser på dagsrevyen? Anonymkode: be0f0...767 48
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 22. april 2020 #3 Skrevet 22. april 2020 Håper du har like mye empati for de som dør av andre ting enn corona, også.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #4 Skrevet 22. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sliter dere med empatien i hverdagen også? Når dere ser videoer fra italienske og amerikanske sykehus. Når dere ser der er 20 000 døde i flere land. Håper bare veldig at dere ikke er i min krets. For om dere åpner opp om dette, kommer jeg til å slite med å forholde meg til dere. Og jeg er vanligvis rund i kantene. Anonymkode: 8d907...ec3 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sliter dere med empatien i hverdagen også? Når dere ser videoer fra italienske og amerikanske sykehus. Når dere ser der er 20 000 døde i flere land. Håper bare veldig at dere ikke er i min krets. For om dere åpner opp om dette, kommer jeg til å slite med å forholde meg til dere. Og jeg er vanligvis rund i kantene. Anonymkode: 8d907...ec3 De som ikke tar corona alvorlig, er mindre intelligente etter min mening.. Anonymkode: 3c16f...047 20
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #5 Skrevet 22. april 2020 Som sykepleier så har jeg følgt med på reportasjene fra Italia, Spania og New York. Er evig takknemlig for at nordmenn har vært med på dugnaden slik at arbeidsstedet mitt ikke er blitt en krigssone. Var forberedt på det verste. Håper virkelig det vil fortsette. Dessverre så tenker jeg at vi vil få en ny og mye større bølge framover sånn som folk oppfører seg nå. Anonymkode: 1550c...21b 25
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #6 Skrevet 22. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som sykepleier så har jeg følgt med på reportasjene fra Italia, Spania og New York. Er evig takknemlig for at nordmenn har vært med på dugnaden slik at arbeidsstedet mitt ikke er blitt en krigssone. Var forberedt på det verste. Håper virkelig det vil fortsette. Dessverre så tenker jeg at vi vil få en ny og mye større bølge framover sånn som folk oppfører seg nå. Anonymkode: 1550c...21b Takk for at du står på! Jeg tror også at det kommer en mye større bølge senere i år.. tipper høst/tidlig vinter. Kanskje før.. men spørs hvordan corona sprer seg i varmere vær. Anonymkode: 3c16f...047 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #7 Skrevet 22. april 2020 hvilken forskjell utgjør alle disse tankene egentlig? Viruset er her, det sprer seg og det er ingen måte å unngå det på. Sånn er det nå bare Anonymkode: d699d...864 11
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #8 Skrevet 22. april 2020 Mennesker dør hele tiden. Er du klar over hvor mange som dør i trafikken hvert år? Vil du forby alle kjøretøy? Anonymkode: c2768...4c0 15
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #9 Skrevet 22. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mennesker dør hele tiden. Er du klar over hvor mange som dør i trafikken hvert år? Vil du forby alle kjøretøy? Anonymkode: c2768...4c0 Er det mulig... Det var litt av en sammenligning du.. Anonymkode: 3c16f...047 18
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #10 Skrevet 22. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mennesker dør hele tiden. Er du klar over hvor mange som dør i trafikken hvert år? Vil du forby alle kjøretøy? Anonymkode: c2768...4c0 Mennesker dør hele tiden. Men de dør ikke i hopetall og overbelaster sykehusene som i en pandemi. Dersom du ikke har sympati for menneskene som dør, ønsker du å ha et helsevesen på randen av kollaps? Da vil man ikke ha kapasitet til å ta seg av trafikkofre heller. Dette er realitetene i svært mange land akkurat nå. Tenk litt på den du kjenner som jobber i helsevesenet, da. Anonymkode: a475a...08d 17
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #11 Skrevet 22. april 2020 Kjenner du noen som har fått påvist corona? Det gjør jeg. Hun opplevde det som en forkjølelse. Og ja, hun var testet positivt på det. Naboen sin mor døde. Som naboen sa, hun døde ikke av Corona. Hun døde MED corona. Hva med de flere hundre som dør av vanlig influensa hvert år? Hvem går i fakkeltog for dem? Anonymkode: 9daee...9ee 20
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #12 Skrevet 22. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner du noen som har fått påvist corona? Det gjør jeg. Hun opplevde det som en forkjølelse. Og ja, hun var testet positivt på det. Naboen sin mor døde. Som naboen sa, hun døde ikke av Corona. Hun døde MED corona. Hva med de flere hundre som dør av vanlig influensa hvert år? Hvem går i fakkeltog for dem? Anonymkode: 9daee...9ee Ingen går i fakkeltog for noen nå. Det våpenet vi har som individer er sosial distansering og generelle smittevernsråd. Det bør da ikke være så umulig å gjennomføre selv selv om samfunnet er i ferd med å åpnes opp. Anonymkode: a475a...08d 7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #13 Skrevet 22. april 2020 Jeg må bare anta at de som enda ikke har forstått at koronsviruset er farligere enn sesonginfluensa, og hvorfor, er litt sparsomt møblerte i topplokket. Det kan ikke vi andre gjøre noe med. Anonymkode: 19fc8...06a 13
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #14 Skrevet 22. april 2020 Det nå gå ann å ha flere tanker i hue på en gang. ja, det dør flere enn av influensa ja det er mest gamle som dør ja, det sprer seg raskt og ingen behandling finnes ja noen yngre dør av viruset også. ( og vi kan få dødsfall der folk ikke får hjelp ang andre tilstander) ja, media hauser dette opp for hva det er verdt. ja, det dør mange av influensa hvert år ja, det er mulig p diskutere om vi har råd til denne nedstengningen uten å være psykopat. Mange vil lide og mulig bli syke av personlig ruinering ja, vi må gjøre som vi går beskjed om for å bremse viruset mest mulig. osv osv Anonymkode: c3c9c...7b6 24
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #15 Skrevet 22. april 2020 Dersom du er i min omgangskrets blir jeg faktisk glad om vi da slutter å omgås. For så lite nyansert og evidensbasert tenking sliter jeg med å forholde meg til. Anonymkode: 597bf...da3 26
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #16 Skrevet 22. april 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må bare anta at de som enda ikke har forstått at koronsviruset er farligere enn sesonginfluensa, og hvorfor, er litt sparsomt møblerte i topplokket. Det kan ikke vi andre gjøre noe med. Anonymkode: 19fc8...06a Fint med hersketeknikk, er det ikke? Alle som tenker annerledes enn meg er ditt og datt! Nyansert og opplysende innlegg. Takk for bidraget ditt Anonymkode: 56503...5da 18
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #17 Skrevet 22. april 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mennesker dør hele tiden. Men de dør ikke i hopetall og overbelaster sykehusene som i en pandemi. Anonymkode: a475a...08d Jo, mennesker dør i hopetall av både smittsomme sykdommer og urent vann, en det er heldigvis langt unna. Sånn Kongo og Jemen og sånt. Det blir ikke skikkelig trist før det kommer til favorittferielandene mine, mener nå jeg! Anonymkode: 72917...9eb 24
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #18 Skrevet 22. april 2020 Ja, jeg "sliter med empatien" når det gjelder fremmede mennesker som dør av naturlige årsaker. Jeg blir derimot veldig trist det som det skjer feks massedrap. Anonymkode: 6f732...e3a 9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #19 Skrevet 23. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det nå gå ann å ha flere tanker i hue på en gang. ja, det dør flere enn av influensa ja det er mest gamle som dør ja, det sprer seg raskt og ingen behandling finnes ja noen yngre dør av viruset også. ( og vi kan få dødsfall der folk ikke får hjelp ang andre tilstander) ja, media hauser dette opp for hva det er verdt. ja, det dør mange av influensa hvert år ja, det er mulig p diskutere om vi har råd til denne nedstengningen uten å være psykopat. Mange vil lide og mulig bli syke av personlig ruinering ja, vi må gjøre som vi går beskjed om for å bremse viruset mest mulig. osv osv Anonymkode: c3c9c...7b6 Endelig et fornuftig innlegg! Anonymkode: 3bdc2...e21 9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #20 Skrevet 23. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Mennesker dør hele tiden. Men de dør ikke i hopetall og overbelaster sykehusene som i en pandemi. Dersom du ikke har sympati for menneskene som dør, ønsker du å ha et helsevesen på randen av kollaps? Da vil man ikke ha kapasitet til å ta seg av trafikkofre heller. Dette er realitetene i svært mange land akkurat nå. Tenk litt på den du kjenner som jobber i helsevesenet, da. Anonymkode: a475a...08d Realiteten er at flere vil dø som følge av tiltakene. Mange mennesker har mistet inntekstgrunnlaget sitt fullstendig. Anonymkode: c2768...4c0 10
Anbefalte innlegg