AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #1 Skrevet 22. april 2020 Jeg opplevde noen ganger i fjor høst. Har gått ned i vekt siden den gang. Men seriøst hva er det med folk? Det skal sies at det var unge fulle gutter som. Anonymkode: 98a21...71b 4
Silva Pluvialis Skrevet 22. april 2020 #2 Skrevet 22. april 2020 (endret) Det er veldig ufint og stygt gjort å kommentere andres vekt. Endret 6. oktober 2022 av Tvillingsjel 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #3 Skrevet 22. april 2020 Nei, men opplevd å bli spurt om jeg var gravid, uten å være det. Selv om jeg er normalvektig. Anonymkode: 2fe89...417 2
Garn_nøste Skrevet 22. april 2020 #4 Skrevet 22. april 2020 Skjønner ikke hva folk oppnår med å kommentere andres vekt jeg altså. Som om ikke personen er klar over vekten sin liksom. Man får svare «du har brunt hår» (eller annen fakta om personen), bare for å poengtere hvor dum uttalelsen om vekt er. jeg fikk blant annet slengt i trynet som tenåring fra min egen far at «hvis du blir tjukkere nå vil du aldri finne en mann som vil ha deg, menn liker ikke tjukke jenter», jeg var normalvektig 🙄 ett unntak hvor det er tålig greit er hvis det er snakk om feks foreldre eller noe som er oppriktig bekymret for at du faktisk skal dø av hjerteinfarkt på grunn av ekstrem overvekt osv. 6
Silva Pluvialis Skrevet 22. april 2020 #5 Skrevet 22. april 2020 4 minutter siden, Garn_nøste skrev: Skjønner ikke hva folk oppnår med å kommentere andres vekt jeg altså. Som om ikke personen er klar over vekten sin liksom. Man får svare «du har brunt hår» (eller annen fakta om personen), bare for å poengtere hvor dum uttalelsen om vekt er. jeg fikk blant annet slengt i trynet som tenåring fra min egen far at «hvis du blir tjukkere nå vil du aldri finne en mann som vil ha deg, menn liker ikke tjukke jenter», jeg var normalvektig 🙄 ett unntak hvor det er tålig greit er hvis det er snakk om feks foreldre eller noe som er oppriktig bekymret for at du faktisk skal dø av hjerteinfarkt på grunn av ekstrem overvekt osv. 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #6 Skrevet 22. april 2020 Jeg fikk tilsnakk av en eldre dame fordi jeg var for tynn. Jeg hadde bmi på 18, 2 var rundt 20 år, og spiste som en flodhest. Men akkurat da var jeg bare en strek. Fatter ikke at folk kommenterer vekta til tynne folk heller. Anonymkode: 9b2a1...cac 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #7 Skrevet 22. april 2020 Ja, flere ganger. Aldri edru. Men ute på byen når folk har en del innabords. Anonymkode: 31165...f25 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #8 Skrevet 22. april 2020 Ikke som jeg kan huske, noe som er litt rart siden jeg er rimelig tjukkas. Anonymkode: 5ed42...b0e 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #9 Skrevet 22. april 2020 13 minutter siden, Garn_nøste skrev: Skjønner ikke hva folk oppnår med å kommentere andres vekt jeg altså. Som om ikke personen er klar over vekten sin liksom. Man får svare «du har brunt hår» (eller annen fakta om personen), bare for å poengtere hvor dum uttalelsen om vekt er. jeg fikk blant annet slengt i trynet som tenåring fra min egen far at «hvis du blir tjukkere nå vil du aldri finne en mann som vil ha deg, menn liker ikke tjukke jenter», jeg var normalvektig 🙄 ett unntak hvor det er tålig greit er hvis det er snakk om feks foreldre eller noe som er oppriktig bekymret for at du faktisk skal dø av hjerteinfarkt på grunn av ekstrem overvekt osv. Trivelig far... Alltid vært overvektig. Aldri hatt problemer med å få kjæreste. Både som ung og eldre. Var gift i 25 år( var jeg som gikk så var ikke min vekt som var årsak) Har kjæreste nå Anonymkode: 62e4e...777 1
Gjest Hildur70 Skrevet 22. april 2020 #10 Skrevet 22. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk tilsnakk av en eldre dame fordi jeg var for tynn. Jeg hadde bmi på 18, 2 var rundt 20 år, og spiste som en flodhest. Men akkurat da var jeg bare en strek. Fatter ikke at folk kommenterer vekta til tynne folk heller. Anonymkode: 9b2a1...cac Er selv overvektig. Synes ikke det er greit å kommentere vekta til noen. Gjelder både tynne, middels og tykke
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #11 Skrevet 22. april 2020 Ei venninne ble sjekket opp på byen, og da hørte jeg kompisen hans si "ja, da må jeg ta hun feite for deg da da". Verste er at han prøvde seg også. Har også opplevd en gang at en fitness freak, sånn boler type, sjekket meg ut ved å se hele meg. Du vet, du så at blikket gikk fra føttene til hodet mitt, også sa han "se på fleskberget der da" til kompisen sin. I russetiden så ble gjengen invitert på nach, jeg ble stoppet i døren og fikk beskjed om at overvektige og stygge jenter ikke har adgang. Sikkert flere ganger også, som jeg ikke har fått med meg eller har glemt. Har ikke drukket på over 5 år nå. Fulle folk er heslige. Aldri opplevd kommentarer eller noe i edru tilstand. Eller det var en gang på barneskolen, at noen ungdomselever slengte en kommentar om at jeg så ut som en person som sniffet smør. Den var mer komisk enn sårt. 😂 Anonymkode: 9f6bb...886 2
Garn_nøste Skrevet 22. april 2020 #12 Skrevet 22. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trivelig far... Alltid vært overvektig. Aldri hatt problemer med å få kjæreste. Både som ung og eldre. Var gift i 25 år( var jeg som gikk så var ikke min vekt som var årsak) Har kjæreste nå Anonymkode: 62e4e...777 Ja skikkelig kjernekar.. jeg er vel og merke overvektig nå i dag (på tur ned), men jeg har da klart å skaffe meg samboer allikevel 🤷🏼♀️
Sievi Skrevet 22. april 2020 #13 Skrevet 22. april 2020 Har fått det en gang av en kollega på julebord. Jeg hadde nettopp gått ned 10 kg og følte endelig at jeg kunne gå med kjole. Jeg var ikke veldig overvektig men hadde noen kilo ekstra. Fikk slengt i trynet at jeg kanskje burde hatt på en større kjole (det var overhode ikke en vulgær og liten kjole). Jeg ble så satt ut og så sint og det ødela resten av kvelden. Det var jo ikke en så veldig stygg kommentar men det hadde nok en sammenheng med at jeg aldri hadde fått kommentert vekten min før og jeg syntes det var så vondt å få høre. Jeg har en venninne som var sykelig overvektig før og jeg husker at hun fikk mange kommentarer om vekten sin. Skjønner ikke hvordan hun holdt ut egentlig når jeg ser på meg selv hvor lei meg jeg ble for den kommentaren jeg fikk. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #14 Skrevet 22. april 2020 Ja, har opplevd det to ganger. En gang av en godt voksen dame og en gang av en beruset mann. Var i en klesbutikk å så etter gave til søsteren min, å denne damen kom bort til meg å sa at jeg måtte være tykk i skallen og ikke bare rundt ræva om jeg trodde jeg skulle finne noe som passet meg i den butikken. Morsomt det 😅 Og noen år senere når jeg var ute med noen venninner og en mann kom bort og skulle invitere oss med på nasj, men så pekte han på meg å sa at den hvalen der kan dere bare la være igjen. 🐳 Han var litt uheldig å havne med nesen først inn i knyttneven til hu ene av venninne mine 🙈 Men beste er kanskje en av stefarene min som pleide kalle meg den julegrisen, type skal julegrisen være med til byen? 🙄 Koselig type, men mamma syns merkelig nokk ikke så mye om han 🤔 Anonymkode: 6e44c...5cd 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #15 Skrevet 22. april 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ei venninne ble sjekket opp på byen, og da hørte jeg kompisen hans si "ja, da må jeg ta hun feite for deg da da". Verste er at han prøvde seg også. Har også opplevd en gang at en fitness freak, sånn boler type, sjekket meg ut ved å se hele meg. Du vet, du så at blikket gikk fra føttene til hodet mitt, også sa han "se på fleskberget der da" til kompisen sin. I russetiden så ble gjengen invitert på nach, jeg ble stoppet i døren og fikk beskjed om at overvektige og stygge jenter ikke har adgang. Sikkert flere ganger også, som jeg ikke har fått med meg eller har glemt. Har ikke drukket på over 5 år nå. Fulle folk er heslige. Aldri opplevd kommentarer eller noe i edru tilstand. Eller det var en gang på barneskolen, at noen ungdomselever slengte en kommentar om at jeg så ut som en person som sniffet smør. Den var mer komisk enn sårt. 😂 Anonymkode: 9f6bb...886 🤗❤️ Anonymkode: 85596...459 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #16 Skrevet 22. april 2020 Nei, ikke fra fremmede . Men i tenårene mange kommentarer fra nære voksne slektninger om at jeg var aaltfor feit da jeg hadde bmi 20-21. Anonymkode: 5e35c...681 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #17 Skrevet 22. april 2020 Ja. Jeg har alltid vært slank, og gikk opp mye i vekt på kort tid pga medisiner og selvfølgelig feil kosthold, og fikk stadig høre det av sjefen min, kolleger og min familie. Mange spøker på min bekostning, mye hånfliring og en del seriøse innspill. "Må du ta deg sammen", "må du slutte å spise så mye", "hva har du gjort i helga, annet enn i spise?", "tror du dropper øl i kveld" osv. Folk maskerer gjerne det ufine budskapet bak en liten latter etterpå. For meg var det selvfølgelig aldri morsomt. Ettersom folk begynte å kicke veldig på hva jeg spiste og ikke spiste, og hadde en gjentagende dyp trang til uttrykke dette! Som om jeg ikke var klar over at jeg var blitt overvektig, og skammet meg nok om det. Toppen av kransekaka var når jeg stod i kø i kassa på Kiwi for å kjøpte baguett og brus til lunsj, da en tidligere bekjent av meg kom bort og sa høylytt "det der bør du ikke spise til lunsj, ta deg heller en tur i salatbaren og vanndisken" etterfulgt av et hånflir. Aldri følt meg så lite verd noensinne, og betalte med tårer i øynene. Takk for meg. Det var min dråpe som rant over begeret. 12 måneder senere hadde jeg kjempet meg ned 40 kg gjennom kosthold og trening. Jeg er nå normalvektig. Kanskje rundt 20 på BMI. Men nå mener samme folka at jeg er blitt så tynn og mager, at jeg ikke spiser lengre, at jeg er altfor opptatt av hva jeg spiser, om jeg har spiseforstyrrelser eller hva som enn kommer ut av kjeften på dem. Så. Fatshaming kan være grusomt, men det gjorde dessverre susen for meg. Jeg har hatt den turen på Kiwi i bakhodet med meg hver dag underveis. Jeg ville aldri oppleve det samme igjen. Jeg ville heller aldri være bekjent av at jeg skulle være så overvektig. Selv om 40 kg var mye å gå ned, så gikk det som smurt fordi jeg havnet inn i en rytme som gjorde alt veldig enkelt. Jeg la denne mannen for hat moment, men nå kjenner jeg mer på takknemlighet for det han gjorde, selv om jeg fortsatt holder på å brekke meg når jeg ser han. Begeret skal fylles ganske mye opp gjennom tid for at fatshaming skal fungere. Alt mellom ingenting og fullt beger er kun psykisk tortur. Så ikke vær denne mannen, uansett! Anonymkode: cde5a...09a 6
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #18 Skrevet 22. april 2020 Alle mennesker er like verdifulle, uansett innpakning. ❤️ Eller kan du alltids slenge tilbake; Ja jeg er feit og du er stygg. Jeg kan i det minste slanke meg😉😂 Anonymkode: c1309...96f
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #19 Skrevet 22. april 2020 Nei, men har fått høre at jeg ser syk ut og om jeg har spisefortyrrelser. Har også opplevd 2 damer som uffa seg da de så meg på stranda og ga meg noen stakkarslige blikk. En annen gang hørte jeg bare "fyfaen!!!!!" mens en gutt stod og pekte på meg og måpte. Det var ikke positivt ment. Anonymkode: 3cc51...c31 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #20 Skrevet 22. april 2020 Nei, ikke selv. Har en svært overvektig venninne. Hun var utrøstelig da en fyr spurte henne om hun fikk plass i dusjen så stor som hun var. Pass nå litt på hva dere sier da, folkens! Er det nødvendig å kommentere andre personers utseende?? Anonymkode: 36045...a3a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå