AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #1 Skrevet 22. april 2020 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pLe3po/fem-barn-under-ti-aar-har-faatt-paavist-coronasmitte-i-bergen?utm_content=row-9&utm_source=vgfront Barn blir jo ikke smittet, de. Anonymkode: dcda1...4b6 1
Grønt blad Skrevet 22. april 2020 #2 Skrevet 22. april 2020 Jo, barn kan bli smittet, men de blir ikke alvorlig syke (unntatt i helt spesielle tilfeller). Man tror også at de ikke sprer smitte i stor grad (i motsetning til det voksne gjør). 10
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #3 Skrevet 22. april 2020 Akkurat nå, Grønt blad skrev: Jo, barn kan bli smittet, men de blir ikke alvorlig syke (unntatt i helt spesielle tilfeller). Man tror også at de ikke sprer smitte i stor grad (i motsetning til det voksne gjør). Jeg var ironisk. Vet alt dette, men det er bullshit at barn ikke sprer smitte. I Danmark mener det at barn sprer smitte i like stor grad som voksne. Anonymkode: dcda1...4b6 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #4 Skrevet 22. april 2020 1 minutt siden, Grønt blad skrev: Jo, barn kan bli smittet, men de blir ikke alvorlig syke (unntatt i helt spesielle tilfeller). Man tror også at de ikke sprer smitte i stor grad (i motsetning til det voksne gjør). Men det er vanskelig å vite, siden de ikke viser symptomer, og man ofte ikke vet hvor smitten har kommet fra. Anonymkode: ec62d...703 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #5 Skrevet 22. april 2020 Dette må være innlegg nr 1000 om ca det samme. Hva skal vi gjøre da, gå i lockdown i 2 år? Anonymkode: 5d42a...883 6
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #6 Skrevet 22. april 2020 *Venter på at Krantz skal dukke opp i tråden med det samme gnålet om at barn smitter ikke* Anonymkode: dcda1...4b6 8
Gjest Raggatusen Skrevet 22. april 2020 #7 Skrevet 22. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette må være innlegg nr 1000 om ca det samme. Hva skal vi gjøre da, gå i lockdown i 2 år? Anonymkode: 5d42a...883 Ja livet til mennesker er viktigere en penger men norske folk er gjerrige og de tenker kun på seg selv
Grønt blad Skrevet 22. april 2020 #8 Skrevet 22. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er vanskelig å vite, siden de ikke viser symptomer, og man ofte ikke vet hvor smitten har kommet fra. Anonymkode: ec62d...703 Absolutt. Men jeg tror ekspertene i Folkehelseinstituttet er ganske oppdatert på det som gjøres og publiseres av forskning på dette viruset. 1
Harlekin Skrevet 22. april 2020 #9 Skrevet 22. april 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pLe3po/fem-barn-under-ti-aar-har-faatt-paavist-coronasmitte-i-bergen?utm_content=row-9&utm_source=vgfront Barn blir jo ikke smittet, de. Anonymkode: dcda1...4b6 Himmel. Ingen sier at barn ikke blir smittet, men at de ikke smitter videre i samme grad som voksne. 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #10 Skrevet 22. april 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pLe3po/fem-barn-under-ti-aar-har-faatt-paavist-coronasmitte-i-bergen?utm_content=row-9&utm_source=vgfront Barn blir jo ikke smittet, de. Anonymkode: dcda1...4b6 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var ironisk. Vet alt dette, men det er bullshit at barn ikke sprer smitte. I Danmark mener det at barn sprer smitte i like stor grad som voksne. Anonymkode: dcda1...4b6 Vi må reklamere på dette viruset. Det er et skikkelig dårlig virus. Anonymkode: e717f...332 7
Grønt blad Skrevet 22. april 2020 #11 Skrevet 22. april 2020 2 minutter siden, Raggatusen skrev: Ja livet til mennesker er viktigere en penger men norske folk er gjerrige og de tenker kun på seg selv Nå er det vel ikke snakk om liv og død for disse barna. Og ja, man må faktisk sette en maksimumspris for hva vi er villige til å betale for at mennesker skal leve enda lenger. Det gjelder all annen sykdom, så hvorfor skulle det ikke gjelde her også? Eller mener du at vi skal innføre lockdown tre måneder hvert år for å hindre at 700-900 mennesket skal dø av influensa? 9
Gjest Raggatusen Skrevet 22. april 2020 #12 Skrevet 22. april 2020 Akkurat nå, Grønt blad skrev: Nå er det vel ikke snakk om liv og død for disse barna. Og ja, man må faktisk sette en maksimumspris for hva vi er villige til å betale for at mennesker skal leve enda lenger. Det gjelder all annen sykdom, så hvorfor skulle det ikke gjelde her også? Eller mener du at vi skal innføre lockdown tre måneder hvert år for å hindre at 700-900 mennesket skal dø av influensa? Så om det kommer en gang til og du er gammel skal man bare la deg dø dette synes du er riktig . Får penger er viktigere nei jeg synes dette er feil . Steng ned norge og vær hjemme så viruse blir borte.
Grønt blad Skrevet 22. april 2020 #13 Skrevet 22. april 2020 (endret) . Endret 22. april 2020 av Grønt blad
Grønt blad Skrevet 22. april 2020 #14 Skrevet 22. april 2020 43 minutter siden, Raggatusen skrev: Så om det kommer en gang til og du er gammel skal man bare la deg dø dette synes du er riktig . Får penger er viktigere nei jeg synes dette er feil . Steng ned norge og vær hjemme så viruse blir borte. Jeg er absolutt for å bruke enkle, rimelige tiltak, men jeg synes ikke man skal redde 86-åringer for enhver pris, nei. Det gjelder også nær familie som veldig gamle eller om det skulle være meg selv. Mener du virkelig at alle skal reddes og få et lengre liv for enhver pris? Uansett sykdom? 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #15 Skrevet 22. april 2020 50 minutter siden, Raggatusen said: Så om det kommer en gang til og du er gammel skal man bare la deg dø dette synes du er riktig . Får penger er viktigere nei jeg synes dette er feil . Steng ned norge og vær hjemme så viruse blir borte. Det er ikke mulig å fjerne viruset. Selv om man stenger Norge vil mange mennesker fremdeles treffe hverandre. Politi, helsevesen, energiforsyning, matbutikker, apoteker osv må fremdeles holdes åpent. Folk vil møtes og smitte hverandre der. Hva med naboer som bor i samme blokk? Hva med mat og medisiner som Norge importerer? Det er faktisk helt utrolig at folk tror det er mulig å fjerne viruset ved å stenge ned noen uker. Anonymkode: cbf11...8f4 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #16 Skrevet 22. april 2020 Lurer på om de smittede barna har hatt noen grunnvaksiner fra før. Det var vel for eksempel MMR-vaksinen man mente kunne redusere dødeligheten av korona. MMR får barna i Norge ved 15 mnd. og i 11 års alderen. Jeg tenker at dersom vaksinen reduserer dødeligheten så kan den kanskje også redusere smittegraden; altså lurer på om det bare er barn som ikke har fått MMR som er smittet. Anonymkode: 812e2...c8a
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #17 Skrevet 22. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men det er vanskelig å vite, siden de ikke viser symptomer, og man ofte ikke vet hvor smitten har kommet fra. Anonymkode: ec62d...703 De har vel symptomer. Ellers ville de jo ikke blitt testet. 1 time siden, Grønt blad skrev: Absolutt. Men jeg tror ekspertene i Folkehelseinstituttet er ganske oppdatert på det som gjøres og publiseres av forskning på dette viruset. Hahaha FHI oppdatert på forskningen? Har du bodd under en stein de siste månedene? FHI er absolutt bånn i bøtta når det gjelder kunnskap om dette viruset. Det har de fått bevist veldig grundig nå. Anonymkode: 9764b...4fd
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #18 Skrevet 22. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De har vel symptomer. Ellers ville de jo ikke blitt testet. Hahaha FHI oppdatert på forskningen? Har du bodd under en stein de siste månedene? FHI er absolutt bånn i bøtta når det gjelder kunnskap om dette viruset. Det har de fått bevist veldig grundig nå. Anonymkode: 9764b...4fd Imponerende når hvermansen på KG mener seg bedre kvalifisert enn Folkehelseinstituttet. Dette er de O Store Ekspertenes tid, det er i alle fall sikkert. Anonymkode: f235f...be2 6
Djungelvrål Skrevet 22. april 2020 #19 Skrevet 22. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette må være innlegg nr 1000 om ca det samme. Hva skal vi gjøre da, gå i lockdown i 2 år? Anonymkode: 5d42a...883 Nei. En av foreldrene må være hjemme med barnet fra det er født til det blir 6 år, på den måten trenger ingen barn å gå i barnehage. Barn til enslige må være hos slekt eller venner mens mor er på jobb, slik det var i gamle dager. Folk må vende seg til å leve på EN inntekt, da går det bra. Ingen luxus, ingen ny bil, sydenturer til 50 000 kr, nye møbler, glem å pusse opp og selg hytta og båten. Folk klarte det før.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #20 Skrevet 22. april 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer på om de smittede barna har hatt noen grunnvaksiner fra før. Det var vel for eksempel MMR-vaksinen man mente kunne redusere dødeligheten av korona. MMR får barna i Norge ved 15 mnd. og i 11 års alderen. Jeg tenker at dersom vaksinen reduserer dødeligheten så kan den kanskje også redusere smittegraden; altså lurer på om det bare er barn som ikke har fått MMR som er smittet. Anonymkode: 812e2...c8a Tuller du? 😂 Anonymkode: 86823...0be 2
Anbefalte innlegg