AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #1 Skrevet 22. april 2020 Jeg har en bachelor og har videreutdanning i psykisk helse og rus, samt andre videreutdanninger innen psykisk helse. Nå har jeg blitt alene med en 8-åring og jeg har lyst til å realisere en drømt om å bo et år eller to i utlandet. Men hvor? Det mest interessante hadde vært Spania, men jeg kan ikke spansk, så jobbene innen psykisk helse blir nok ikke så lette å få. Jeg har tenkt på København, men jeg har et stort problem med å forstå dansk. Språkmessig hadde det vært best med et engelskspråklig land, da jeg har bodd i USA i flere år. Har tenkt litt på Edinburgh, men aner ikke hvordan det er å få jobb der. Et varmere land hadde helt klart vært å foretrekke, men da blir det verre med språket..... Er det noen som har forslag? Og som har jobbet i utlandet? Det blir jo en utfordring som enslig med et barn også, så det blir vel med drømmen, men jeg har SÅ lyst! Anonymkode: a2149...b0a
AlkoMann Skrevet 22. april 2020 #2 Skrevet 22. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en bachelor og har videreutdanning i psykisk helse og rus, samt andre videreutdanninger innen psykisk helse. Nå har jeg blitt alene med en 8-åring og jeg har lyst til å realisere en drømt om å bo et år eller to i utlandet. Men hvor? Det mest interessante hadde vært Spania, men jeg kan ikke spansk, så jobbene innen psykisk helse blir nok ikke så lette å få. Jeg har tenkt på København, men jeg har et stort problem med å forstå dansk. Språkmessig hadde det vært best med et engelskspråklig land, da jeg har bodd i USA i flere år. Har tenkt litt på Edinburgh, men aner ikke hvordan det er å få jobb der. Et varmere land hadde helt klart vært å foretrekke, men da blir det verre med språket..... Er det noen som har forslag? Og som har jobbet i utlandet? Det blir jo en utfordring som enslig med et barn også, så det blir vel med drømmen, men jeg har SÅ lyst! Anonymkode: a2149...b0a Pakistan er bra for deg !
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #3 Skrevet 22. april 2020 34 minutter siden, AlkoMann skrev: Pakistan er bra for deg ! TS her. Ellers takk! Anonymkode: a2149...b0a
romstofftid Skrevet 22. april 2020 #4 Skrevet 22. april 2020 Ja ja, en ting av gangen. Kanskje være ferdig med den globale krisen først? Sånn at det faktisk går et fly eller to? 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #5 Skrevet 22. april 2020 Dansk er ikke vanskelig å forstå, om du vil. Du vil også bli vandt med det. København har også en relativt ren dansk, i motsetning til lenger sør. Vil du nok, får du til Anonymkode: 5b23d...210
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #6 Skrevet 22. april 2020 Flytter du til København og bor der, vender du deg til det. Det går bra. Anonymkode: ebb5e...442
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #7 Skrevet 22. april 2020 Ser at de søker kundebehandler på Kreta jevnlig. Går ut i fra at arbeidsspråket er norsk. Anonymkode: 9b207...350
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #8 Skrevet 23. april 2020 Jeg har bodd i Edinburgh i snart fire år. Jeg jobber innen noe norskspråklig, så det er lite konkurranse, men det er ekstremt fint å bo her. Det er en de ting å sette seg inn i med tanke på selvangivelse til Norge osv., men det pleier å gå greit. Jeg har ikke barn, så aner ikke hvordan det er med skole, men jeg kjenner ingen som har hatt problemer med å få seg jobb her. Etter min erfaring, er det en ekstremt åpen by for folk som ønsker å jobbe hardt og stå på. Jeg har aldri hatt mer suksess noe sted i verden enn jeg har akkurat her. Det samme gjelder kjæresten min som flyttet hit med meg. Anonymkode: e1f08...3a7 1
Thea82 Skrevet 23. april 2020 #9 Skrevet 23. april 2020 Jeg bor i Danmark, og jobbet tidligere i København. Språket lærer du å forstå kjempefort, det er altså ikke et problem! Og byen er super:) Hvis du skal være alene med barn ville jeg valgt et land som er litt lik Norge ifht arbeidsmengde. F.eks USA forventes det at man jobber sent, samme har jeg hørt om Frankrike (en venninne jobbet der).
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #10 Skrevet 23. april 2020 Vet at det finnes rusbehandling i Spania for nordmenn, det kunne kanskje vært noe. Heimveg f.eks. Anonymkode: e06ff...cc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå