Gå til innhold

Er det en gjensidig tiltrekning mellom menn og kvinner?

Er kvinner like seksuelt tiltrukket av menn som menn er av kvinner?  

2 stemmer

1. 1. Er kvinner like seksuelt tiltrukket av menn som menn er av kvinner?

• Nei
      11
    • Ja
      13

Anbefalte innlegg

Gjest FeministKari
Skrevet

Finnes det en gjensidig tiltrekning mellom menn og kvinner? Nå mener jeg LIKE STOR tiltrekning mellom menn og kvinner. Altså, liker kvinner menn like godt som menn liker kvinner?

Jeg har inntrykk av at menn liker kvinner bedre enn kvinner liker menn. Du hører mye mer drittkasting mot menn fra kvinner enn andre veien, og du hører MYE oftere menn uttale seg positivt om kvinner generelt. Menn plystrer etter kvinner, glor på dem, kjøper blader med bilder av dem, snakker ofte om dem. De fleste menn markerer tydelig at de KUN er seksuelt interessert i kvinner.

Kort sagt, kvinner er tydeligvis VELDIG viktig for mange menn.

Det virker ikke som om kvinner er like tiltrukket av menn. Kvinner plystrer så å si aldri etter menn, glor ikke på dem, kvinneblader inneholder mest bilder av kvinner, og kvinner virker ikke jevnt over som om de er særlig tiltrukket av menn. De fleste kvinner er jo like tiltrukket av andre kvinner som av menn, og du ville aldri høre menn si at mannskroppen er vakker og sexy slik kvinner sier om kvinnekroppen!

Kvinner kan da umulig være like tiltrukket av menn som menn er av kvinnner! Er det ikke da EN SKAM at de fleste kvinner gifter seg med menn fordi det det LIKSOM skal være naturlig? Hva er det egentlig som rettferdiggjør alle ekteskapene mellom menn og kvinner?

INGENTING. Det finnes ikke den gjensidige interessen som kreves for et ekteskap: det er greit nok at menn digger kvinner og tennes enormt av kvinner, men den tilsvarende interessen for menn finnes ikke hos kvinner! Og dette synes tydelig på skillsmissestatistikken. Nesten HALVPARTEN av alle ekteskap mellom mann og kvinne ender i skillsmisse. Det er fordi ekteskapet er UNATURLIG for kvinner, hvorfor tilbringe livet med en som liker deg bedre enn du liker han? FOR Å GJØRE MANNEN EN TJENESTE?

Ekteskapet mellom mann og kvinne er UTDATERT, og jeg vil gjette at det ikke eksisterer særlig mye partnerskap I DET HELE TATT mellom menn og kvinner om 50 år!

Ekteskapet er laget av mannssamfunnet for å gi mannen en kvinne. BARE ETT PROBLEM: DE GLEMTE Å SPØRRE KVINNEN: Vil du ha mannen like mye som han vil ha deg? Svaret er selvfølgelig nei. Kvinner har blir ikke seksuelt tiltrukket av menn like sterkt som omvendt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror som deg at mannen er mer tiltrukket av kvinnen enn omvendt, men jeg er veldig uenig i teorien din om at partnerskap vil dø ut. Partnerskap har alltid vært en del av menneskets liv, og det vil det alltid være sålenge det kan kalles menneskehet.

Jeg har alltid hatt relativt liten interesse for gutter seksuelt i forhold til venniner, men jeg kunne aldri tenkt meg å leve livet uten en kjæreste.

Hvorfor? Fordi mannen har andre kvaliteter enn kvinnen, som jeg lengter etter. Trygghet er begrunnelse nok i segselv, i tillegg til at det er fint å ha en god venn av det andre kjønn, og ikke bare av ens eget kjønn.

Jeg liker mangfold, jeg liker variasjon, jeg liker kulturmixer, og jeg liker å være med folk av begge kjønn. Aldri ville jeg vurdert å gå gjennom livet uten å gifte meg, bare fordi jeg ikke tenner like mye på mannen som han gjør på meg.

Gjest FeministKari
Skrevet
Jeg tror som deg at mannen er mer tiltrukket av kvinnen enn omvendt, men jeg er veldig uenig i teorien din om at partnerskap vil dø ut. Partnerskap har alltid vært en del av menneskets liv, og det vil det alltid være sålenge det kan kalles menneskehet.

Jeg har alltid hatt relativt liten interesse for gutter seksuelt i forhold til venniner, men jeg kunne aldri tenkt meg å leve livet uten en kjæreste.

Hvorfor? Fordi mannen har andre kvaliteter enn kvinnen, som jeg lengter etter. Trygghet er begrunnelse nok i segselv, i tillegg til at det er fint å ha en god venn av det andre kjønn, og ikke bare av ens eget kjønn.

Jeg liker mangfold, jeg liker variasjon, jeg liker kulturmixer, og jeg liker å være med folk av begge kjønn. Aldri ville jeg vurdert å gå gjennom livet uten å gifte meg, bare fordi jeg ikke tenner like mye på mannen som han gjør på meg.

Jeg sier jo ikke at PARTNERSKAP vil dø ut. Jeg sier at MER NATURLIGE former for partnerskap vil overta. Hvis en part er mer tiltrukket enn den andre vil det skape ubalanse (se skillsmissestatistikkene).

Jeg utelukker ikke enkelte partnerskap mellom menn og kvinner også i framtida, men tida der mann og kvinne selvfølgelig hører sammen som salt og pepper er OVER. det vil i framtida sannsynligvis bli like vanlig at kvinner danner partnerskap med kvinner. for HVORFOR IKKE?

de er like seksuelt tiltrukket av andre kvinner som av menn, og hvilken begrunnelse gjenstår da for å velge menn? INGEN. Da vil det bare gå på individuelle egenskaper og ikke på kjønn. Og slutt å fornærme kvinner med å si at mannen gir trygghet! Lever du på 50-tallet? Hvilken trygghet er det en mann kan gi som ikke en kvinne kan gi i et rettssamfunn som det norske? Slutt å tøve med slikt utdatert kjønnssyn. Det er TULL å si at kvinnen på NOEN SOM HELST MÅTE er avhengig av mannen. Kvinner finner trygghet like bra i et forhold med en annen kvinne.

Gjest Ragnhildjenta
Skrevet

Enig med trådstarter. Partnerskap mellom mann og kvinne har utgått på dato fordi det ikke lenger finnes sterke nok begrunnelser for å finne sammen. Sannheten er at hvis kvinners seksuelle lyst på mannen forsvinner, og kvinner ikke lenger er tiltrukket av det som er maskulint slik menn er tiltrukket av det som er feminint, så står man igjen med kun individuelle forskjeller som basis for valg av partner, ikke kjønnsforskjeller for valg av partner.

Partnerskapet vil nok alltid finnes hos menneskene, men mannssamfunnets partnerskap mellom mann og kvinne er nok som sagt gått ut på dato og blitt unaturlig, slik at det vil sakte men sikkert dø ut.

Skrevet

:ler: Nice tråd ... Tror du vil finne divergerende syn her inne også. Posten smaker kanskje litt av ... kremt, pr for egen legning? Tror ikke du trenger overtale hele KG for å finne deg ei dame, FeministKari :hoho:

Men for å understøtte ditt syn på partnerskapet, så ser man jo at mange menn finner sammen med menn og, både homser og bifile. Samtidig som svært mange menn ser på den sterke knytningen til en familie eller kun en partner som svært hemmende. Jeg vil hevde at mange menn kun går inn i et forhold for sexens skyld, og pga samfunnets konvensjoner, slik du også nevner. Ikke fordi vi er så fantastisk tiltrukket at de kvinnelige egenskapene utover det seksuelle. Mange menn vil nok hevde at kvinner duger kun til en ting, utover det klarer de seg helt uten. (Dette synet vil jeg dog helst ikke bli tatt til inntekt for selv, jeg tilhører de som liker kvinner såpass mye at det nok er mer enn dere liker meg :wink: )

Nå tror jeg dog ikke at tiltrekning mellom kjønn er noen som går en eller annen retning. Hva er det vitenskaplige holdepunktet for det? Det som skjer i dag er at vi fjerner de sosiale konvensjonene som tidligere har hindret endel individer i å følge sin naturlige legning, og jeg vil tro at det prosentvise antallet individer av en viss legning ikke er gjenstand for så veldig mange svingninger gjennom menneskets evolusjonære historie. Men vi har ennå ikke kartlagt hva som danner grunnlaget for en legning, her er nok samspillet mellom arv og miljø ganske komplekst. At det skulle bli flere eller færre som tiltrekkes av det samme eller motsatte kjønn tror jeg neppe det finnes noen holdepunkter for. De som tiltrekkes av det motsatte kjønn får nå færre stengsler for sin naturlige lyst derimot, og det må jo bare sies å være positivt. Men utover det synes jeg du står på svært tynn is :roll:

Og frk Kari :tunge1:, når det nevnes tryggheten som en mann kan gi, så tror jeg kanskje ikke det er tryggheten mot barbarer utenfor studøra eller ville dyr som menes. Men noen kvinner mener (og følg med nå, Kari), at det særegent mannlige ved menn, gir dem en indre trygghet når de er sammen med oss. En god følelse, noe de kan gi seg hen til. En tilfredsstillelse av en ønske om å bli tatt vare på. Altså følelsesmessige verdier, ikke vår evne til å løfte tunge ting eller slå hardt. Og noen, f.eks. du?, finner denne indre trygghen sammen med kvinner. Fint for deg!

Så samme vis trenger jeg som mann ikke en kvinnelig partner. Jeg er flinkere til å lage mat enn alle kjærestene jeg har hatt, jeg holder hjemmet mitt ordentlig uten dem, jeg har mannelige kompiser som forstår meg bedre og gir meg bedre vennskap enn kvinner og jeg kjenner meg ofte hemmet i min selvutfoldelsestrang når jeg er i et forhold. Og svært mange kvinnelige egenskaper er mer irriterende enn tiltrekkende. Men de som er tiltrekkende holder mer enn nok for meg! Jeg søker meg mot kvinner, med det formål å finne meg en seksuell og følelsesmessig partner, fordi det er naturlig for meg. Og det gjensidige tiltrekningen er naturlig for kvinnene jeg møter.

Men lykke til, Kari! Det er vel EuroPride denne uka, og du må vel få lov til å drive litt promotipn. Men jeg vedder på at du vil finne motargumenter blant KGs kvinner ... :tunge1:

Gjest gjgjest
Skrevet
Du hører mye mer drittkasting mot menn fra kvinner enn andre veien

Forstår du virkelig ikke hvorfor? Tenk deg å være kvinne. Menn tjener bedre enn deg de har sex med fler enn deg de er utro oftere enn deg de kan få barn lenger enn deg de voldtar de driver krigføring OG de slipper unna med det. Det er ikke lett å være kvinne.

Gjest SøtNok
Skrevet

:hoho:

Synes innlegget til M30 var veldig bra. Tror samliv mellom kvinne og mann er utgått på dato i de tilfellene hvor normen og ikke kjærligheten har lagt betingelsene. Derfor vil singel-livet og partnerskap mellom to av samme kjønn (eller tre for den saks skyld) bli enda mer normalt og akseptert.

Det er glimrende! :)

Likevel vil "normalen" (i den betydningen av hva de fleste ønsker / gjør) fremdeles være partnerskap mellom en av hvert kjønn - enkelt og greit fordi dette er den fra naturens side ønskede ordning (forplantningsmessig samt omsorgsmessig ovenfor barna).

Gjest jadaa
Skrevet
:hoho:

Synes innlegget til M30 var veldig bra.

Grunnen er åpenbar.

Skrevet
De som tiltrekkes av det motsatte kjønn får nå færre stengsler for sin naturlige lyst derimot, og det må jo bare sies å være positivt. Men utover det synes jeg du står på svært tynn is  :roll:

Her mente jeg selvsagt "De som tiltrekkes av den samme kjønn får nå færre stengsler ..."

(Og forøvrig var posten min full av skrivefeil, får tidlig på morgenen for dette :klaske: )

Forøvrig skjønner jeg ikke helt denne trangen enkelte her har til å overbevise alle mennesker om at de egentlig føler det samme samme som dem. Tror stort sett kvinnene her på KG klarer å se selv hvem de tiltrekkes av. Men innimellom kommer det noen evangelister her og skal "omvende" :roll: Funker like dårlig den ene veien som den andre ...

Skrevet

ja, jeg tror kvinner er like seksuellt tiltrukket av menn som menn er av kvinner.

at menn OFTERE tenker på sex en kvinner, kan nå være så sin sak, det sier ikke noe om hvem som er mest tiltrukket.

jeg tror også ekteskapet som en formell sak vil forbli, på tross av at mange skiller seg.

menn og kvinner er forskjellige, det er derfor de sier og gjør forskjellige ting. forskjellig betyr ikke nødvendigvis feil.

Skrevet

at menn OFTERE tenker på sex en kvinner, kan nå være så sin sak, det sier ikke noe om hvem som er mest tiltrukket.  

:klø:

Skrevet

hva var det som var vanskelig å forstå?

at kvinner kan være like tiltrukket seksuellt av menn som menn av kvinner, selv om menn TENKER oftere på sex?

menn og kvinner er forskjellige, derfor fungerer det udmerket.

jeg kan være like seksuellt tiltrukket av partneren min (mannlig) som han er av meg, selv om han tenker på sex flere ganger om dagen en jeg gjør.

hva er vanskelig med det?

Skrevet

Ekteskapet mellom mann og kvinne er UTDATERT, og jeg vil gjette at det ikke eksisterer særlig mye partnerskap I DET HELE TATT mellom menn og kvinner om 50 år!  

Ekteskapet er laget av mannssamfunnet for å gi mannen en kvinne. BARE ETT PROBLEM: DE GLEMTE Å SPØRRE KVINNEN: Vil du ha mannen like mye som han vil ha deg? Svaret er selvfølgelig nei. Kvinner har blir ikke seksuelt tiltrukket av menn like sterkt som omvendt.

For noe svada. Si meg.. Har du aldri vært forelsket?

Skrevet

Jeg sier jo ikke at PARTNERSKAP vil dø ut. Jeg sier at MER NATURLIGE former for partnerskap vil overta. Hvis en part er mer tiltrukket enn den andre vil det skape ubalanse (se skillsmissestatistikkene).

Ehm var ikke poenget i poll'en at kvinner generelt ikke er like tiltrukket av menn? Mao hvis det bare skal være partnerskap hvor begge partene er like tiltrukket av hverandre, vil det ifølge din egen mening bli veldig få av dem. Og jeg tror absolutt ikke skilssmissestatistikken er slik den er fordi partene ikke er like tiltrukket, jeg tror uten tvil det er fordi folk ikke ser på ekteskapet like høytidelig slik gjorde før. Mange nå til dags gifter seg etter å ha kjent hverandre 1 år og mindre enn det, noen har aldri levd sammen før engang! Og hvis du tenker deg om: Folk gifter seg fordi de føler seg vel med hverandre, ikke sant? Mao kvinner gifter seg med menn fordi de føler seg vel med dem, og vil være med dem!

Og forresten, du kan ikke si lesbiske forhold er NATURLIGE, det finnes ikke tvil om hva som er NATURLIG.

Jeg utelukker ikke enkelte partnerskap mellom menn og kvinner også i framtida' date=' men tida der mann og kvinne selvfølgelig hører sammen som salt og pepper er OVER. det vil i framtida sannsynligvis bli like vanlig at kvinner danner partnerskap med kvinner. for HVORFOR IKKE? [/quote']

Med tanke på hvor mange lesbiske og homofile som allerede lever sammen, og at noen av dem har fått lov å fostre opp barn, så er det godt mulig det blir flere lesbiske og homofile ja. (tenker da på at oppfostring av homofile foreldre lett fører til homofilt barn pga oppdragelsen og påvirkningen)

Men om du mener kvinner vil bli lesbiske bare fordi kvinner ikke er like tiltrukket av menn som omvendt, er jeg overhodet ikke enig. Jeg er langt ifra alene om å aldri ha følt meg tiltrukket av mitt eget kjønn, kvinner og menn er skapt av naturen til å leve sammen. Dyrene henger sammen i par fordi de har instinkter som sier de skal velge en av det andre kjønnet, ikke fordi det er praktisk for dem. Og mennesker har fortsatt en god del instinkter i seg.

Skrevet
...Med tanke på hvor mange lesbiske og homofile som allerede lever sammen' date=' og at noen av dem har fått lov å fostre opp barn, så er det godt mulig det blir flere lesbiske og homofile ja. (tenker da på at oppfostring av homofile foreldre lett fører til homofilt barn pga oppdragelsen og påvirkningen)...[/quote']

er dette noe som er bevist?

at homofili er noe man blir pga oppdragelse eller påvirkning?

at man kan teste mer pga påvirkning fra vennegjenger, mulig.

at man synes det er natulig fordi foreldrene er slik, og dermed lettere er åpen for det, joda.

men homofili er vel fremdeles ikke noe man velger eller ikke velger?

det er vel ikke noe man blir fordi man lærer det?

man kan kanskje tro man bør bli det, og dermed prøve, men slik jeg har forstått homofili, så er ikke det noe du påvirker selv, eller de rundt deg.

da burde jo ikke homofili oppstått, siden homofile jo ofte kommer fra oppdragelse og påvirkning fra heterofile foreldre.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg tror at kvinner er like interesserte i menn som menn i kvinner. Vi har bare forskjellige måter å uttrykke det på.

Gjest Femina
Skrevet

Er helt enig med deg, FeministKari. Grunnen til at ekteskapet fortsatt eksisterer, og at kvinner fremdeles ønsker å gå inn i det er at de ønsker trygghet (bl.a. økonomisk). Det er ikke å skyve under teppet at kvinner flest tjener mindre enn menn.

Veldig interessant innlegg!

Skrevet

Menn er interessert i kvinner generelt.

kvinner er interessert i mannen SIN.

Derfor driver ikke vi og plystrer etter menn på gata, vi er ikke interessert i alle, bare i den ene som vi er glad i (eller som vi drømmer om og håper å møte en gang).

Det er derfor våre menn fantaserer og drømmer om og snur seg etter kvinner på gata, og vi har så store problemer med å forstå og akseptere det pga at vi stort sett bare er interessert i HAM.

Det er ikke vanskelig å fange interessen til en mann. Men å få ham til å være trofast, eller gi seg 100% over til EN kvinne, det er ikke lett. Selv har jeg iallefall slitt med "forpliktingsvegringssyndromet" og "evig ungkar"-legningen i de fleste kjærestene jeg har hatt.

...er nå mitt syn på saken

Skrevet

Vil tro at mono er ganske på spikern der ...

Gjest Darcy
Skrevet

Forskjellene i kjønnene når det kommer til sex er ikke så store som enkelte prøver å late som :-)

Som Fighter sier...vi har bare forskjellige måter å uttrykke det på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...