AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #21 Skrevet 23. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye betyr dette venskapet for deg? Ønsker du egentliget venskap med et menneskesom du selv beskriver som en som sprer mye sladder? Hvis jeg hadde opplevdat en veninne brøt taushetsplikt til meg, for så å nekte for at det var brudd på taushetsplikten, og så fortsette med nye brudd på den, til tross for at jeg sa fra hver gang, da hadde jeg følt at venninnen hverkan hadde respekt for meg eller taushetspliktenm, og jeg hadde ikke følt noe behov for å opprettholde vennskapet. Jeg synes du skal ta kontakt med rektor og fortelle om dette, med konkrete eksempler på hva som har blitt sagt. Mye mulig at vennskapet da ryker, men i så fall ka veninnen din i det minste ikke fortsete å tråkke på deg. Føler du deg ikke tråkket på når hun fortsetter å fortelle slike ting etter at du gjentatte ganger har sagt fra at du opplever det ugreit? Det hadde jeg gjort. Samtidig vi du, ved å si fra, beskytte barn og foreldre mot brudd p taushetsplikten, som potensielt kan skape problemer for uskyldige parter. Anonymkode: 548af...fed Jeg føler ikke at hun tråkker på meg, for det skader ikke meg at hun sitter der og forteller så mye fra jobben sin som er taushetsbelagt, men hun tråkker jo på de hun jobber med og er lærer for. Ts Anonymkode: 1f751...f6d
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #22 Skrevet 23. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler ikke at hun tråkker på meg, for det skader ikke meg at hun sitter der og forteller så mye fra jobben sin som er taushetsbelagt, men hun tråkker jo på de hun jobber med og er lærer for. Ts Anonymkode: 1f751...f6d Jeg skjønner jo at det ikke skader deg. Det som gjør at jeg hadde følt meg tråkket på er at hun fortsetter selv etter at du har sagt fra. Nå er det jo forsåvidt bra at dette ikke får deg til å føle deg ille, men jeg synes likevell du bør si fra, fordi du vet om at hun til stadighet driver med lovbrudd, og det er snakk om lovbrudd som otensielt kan sette noen i vanskelige situajoner. Jeg hadde også følt på samvitttighet i forhold til det. Anonymkode: 548af...fed 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå