AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #1 Skrevet 22. april 2020 Her sitter 5. klassingen alene hver dag fordi skolen er stengt. Vi unngår kollektivtransport og trasker i skogsområder med lite folk for å få mosjon. Sol får vi i egen hage. Unngår familie og venner. Men henger jeg ikke helt med. Er vi ferdig med Korona? Folk stimler sammen hundrevis for å bade og sole seg på samme plassen. Ja da var vi vel ferdig med denne dugnaden. Da håper jeg skolen kan åpne alle trinnene snart, dette blir jo bare tull folk gidder ikke mer koronarestriktsjoner nå. Anonymkode: c5436...221 13
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #2 Skrevet 22. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her sitter 5. klassingen alene hver dag fordi skolen er stengt. Vi unngår kollektivtransport og trasker i skogsområder med lite folk for å få mosjon. Sol får vi i egen hage. Unngår familie og venner. Men henger jeg ikke helt med. Er vi ferdig med Korona? Folk stimler sammen hundrevis for å bade og sole seg på samme plassen. Ja da var vi vel ferdig med denne dugnaden. Da håper jeg skolen kan åpne alle trinnene snart, dette blir jo bare tull folk gidder ikke mer koronarestriktsjoner nå. Anonymkode: c5436...221 Link skal dere få: https://www.aftenposten.no/norge/i/vQ7a3w/vennegjengen-skulle-bade-ble-stoppet-av-vekter-jeg-fikk-sjokk-men-jeg-skjoenner-hvorfor? Anonymkode: c5436...221 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #3 Skrevet 22. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her sitter 5. klassingen alene hver dag fordi skolen er stengt. Vi unngår kollektivtransport og trasker i skogsområder med lite folk for å få mosjon. Sol får vi i egen hage. Unngår familie og venner. Men henger jeg ikke helt med. Er vi ferdig med Korona? Folk stimler sammen hundrevis for å bade og sole seg på samme plassen. Ja da var vi vel ferdig med denne dugnaden. Da håper jeg skolen kan åpne alle trinnene snart, dette blir jo bare tull folk gidder ikke mer koronarestriktsjoner nå. Anonymkode: c5436...221 Folk slapper av mer og mer..Når neste bølge av corona kommer så våkner nok endel.. og den kommer garantert.. Anonymkode: aadd1...ea4 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #4 Skrevet 22. april 2020 Vi er ikke ferdige nei, men nå blir vi det kanskje litt raskere. Anonymkode: 80588...616 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #5 Skrevet 22. april 2020 (Forøvrig litt trist at 5.klassingen er alene hver dag... Det går an å ha en eller to faste venner å møte, altså.) Anonymkode: 80588...616 7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #6 Skrevet 22. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi er ikke ferdige nei, men nå blir vi det kanskje litt raskere. Anonymkode: 80588...616 Men det er jo dumt at barn ikke kan gå på skolen fordi ungdommer og voksne må ha utepilsen og solbadet sitt. Anonymkode: c5436...221 14
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #7 Skrevet 22. april 2020 Jepp! frykten for denne dødelige influensaen er over for denne gang. hva blir det neste å bekymre seg over? klimaforandringer? Anonymkode: 119d0...bba
Gjest Raggatusen Skrevet 22. april 2020 #8 Skrevet 22. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jepp! frykten for denne dødelige influensaen er over for denne gang. hva blir det neste å bekymre seg over? klimaforandringer? Anonymkode: 119d0...bba Hvem har sagt at viruse er ferdig
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #9 Skrevet 22. april 2020 Akkurat nå, Raggatusen skrev: Hvem har sagt at viruse er ferdig ingen som har sagt at det er færdih! Anonymkode: 119d0...bba 1
Knirke Skrevet 22. april 2020 #10 Skrevet 22. april 2020 19 minutter siden, AnonymBruker said: Men det er jo dumt at barn ikke kan gå på skolen fordi ungdommer og voksne må ha utepilsen og solbadet sitt. Anonymkode: c5436...221 Det ene er ikke en konsekvens av det andre. Det er gitt et sett med restriksjoner, og noen er mer nøye på å følge dem enn andre. Det oppstår ikke smitte spontant bare fordi noen tar seg en utepils. 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #11 Skrevet 22. april 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her sitter 5. klassingen alene hver dag fordi skolen er stengt. Vi unngår kollektivtransport og trasker i skogsområder med lite folk for å få mosjon. Sol får vi i egen hage. Unngår familie og venner. Men henger jeg ikke helt med. Er vi ferdig med Korona? Folk stimler sammen hundrevis for å bade og sole seg på samme plassen. Ja da var vi vel ferdig med denne dugnaden. Da håper jeg skolen kan åpne alle trinnene snart, dette blir jo bare tull folk gidder ikke mer koronarestriktsjoner nå. Anonymkode: c5436...221 4. klassingen også, mens jeg er på jobb (har jobb som det dessverre ikke er mulig med hjemmekontor)! Jeg har ingen tro på at 200 mennesker klarer å holde seg 2 meter fra hverandre hele tiden, så det er jo noe som blir litt vanskelig og jeg må si at det hadde vært spennende å se bilde fra køen i en litt annen vinkel for å se avstanden mellom dem. Jeg syns også de som står i køen til fergen ser ut som om står litt for nærme hverandre. Hmm. Det sto at sjenkestoppen i Oslo stopper i begynnelsen av mai, så da blir det nok kos og hygge! Det er veldig mange i Oslo som bor i bygårder uten veranda som da krever at man må "ut" for å se solen og man da kanskje må være litt kreative. Dessverre, så ser det ut som om veldig mange har hatt lyst til å dra til samme sted. 😋 Anonymkode: b0643...31e 2
AlkoMann Skrevet 22. april 2020 #12 Skrevet 22. april 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her sitter 5. klassingen alene hver dag fordi skolen er stengt. Vi unngår kollektivtransport og trasker i skogsområder med lite folk for å få mosjon. Sol får vi i egen hage. Unngår familie og venner. Men henger jeg ikke helt med. Er vi ferdig med Korona? Folk stimler sammen hundrevis for å bade og sole seg på samme plassen. Ja da var vi vel ferdig med denne dugnaden. Da håper jeg skolen kan åpne alle trinnene snart, dette blir jo bare tull folk gidder ikke mer koronarestriktsjoner nå. Anonymkode: c5436...221 Folk vil jo drite oppi forbudene etter hvert. Sverige motsatt av Norge fått noia 5 uker etter verden . Norge kan jo greie seg bra så lenge man ikke har kontakt med utlandet . 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #13 Skrevet 22. april 2020 Folk begynner å bli ferdig ja. Dette sa også FHI tilbake i tidlig mars. Jo tidligere man innfører disse tiltakene, jo tidligere går folk lei. Etter hvert som det blir varmere og bedre vær vil folk i større og større grad gi seg faen i tiltakene. Anonymkode: 3b6d1...4fb 9
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #14 Skrevet 22. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Folk begynner å bli ferdig ja. Dette sa også FHI tilbake i tidlig mars. Jo tidligere man innfører disse tiltakene, jo tidligere går folk lei. Etter hvert som det blir varmere og bedre vær vil folk i større og større grad gi seg faen i tiltakene. Anonymkode: 3b6d1...4fb Smarte de der. Anonymkode: b0643...31e 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #15 Skrevet 22. april 2020 Nå er det jo slik det blir når man innfører strenge tiltak før man i heletatt er i gang. Folk flest forstår jo vi må igjennom dette. Vi må bruke våre resursser på å verne om de i risikogruppen, ikke alle andre. Men når man ser bildene nærmere var det da 2 meter avstand mellom gruppene, ergo så gjør de det de skal. Anonymkode: 5c682...55f 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #16 Skrevet 22. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det jo slik det blir når man innfører strenge tiltak før man i heletatt er i gang. Folk flest forstår jo vi må igjennom dette. Vi må bruke våre resursser på å verne om de i risikogruppen, ikke alle andre. Men når man ser bildene nærmere var det da 2 meter avstand mellom gruppene, ergo så gjør de det de skal. Anonymkode: 5c682...55f Mye tettere på Sørenga enn det legges opp til at barna skal være i skolen. Og skolen har ikke engang åpnet enda. Anonymkode: fc367...d16 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #17 Skrevet 22. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mye tettere på Sørenga enn det legges opp til at barna skal være i skolen. Og skolen har ikke engang åpnet enda. Anonymkode: fc367...d16 Nå er det faktisk ikke jeg som stengte skoler, og kan desverre heller ikke åpne de. Så forstår ikke helt hvorfor den infoen skulle gies meg ? Anonymkode: 5c682...55f 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #18 Skrevet 22. april 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo dumt at barn ikke kan gå på skolen fordi ungdommer og voksne må ha utepilsen og solbadet sitt. Anonymkode: c5436...221 For ikke glemme grancaturen sin. Er jo ikke ekte ferie før 300 stk sitter knept sammen og flyr til all inklusive på mallorca 😏 Folk altså! Det må innføres portforbud asap. Anonymkode: 83651...24e 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #19 Skrevet 22. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det faktisk ikke jeg som stengte skoler, og kan desverre heller ikke åpne de. Så forstår ikke helt hvorfor den infoen skulle gies meg ? Anonymkode: 5c682...55f Jeg TROR ab mente at det er noe absurd at det slippes inn så mange mennesker på Sørenga, der avstanden mellom folk er så lite.. mens skolene fortsatt er stengt og at det legges opp til en hverdag med god avstand mellom barna. Anonymkode: b0643...31e 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #20 Skrevet 22. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg TROR ab mente at det er noe absurd at det slippes inn så mange mennesker på Sørenga, der avstanden mellom folk er så lite.. mens skolene fortsatt er stengt og at det legges opp til en hverdag med god avstand mellom barna. Anonymkode: b0643...31e Det forstod jeg da. Men synes infoen ikke var relevant til hva jeg skrev. Siden jeg jo tross alt ikke har matken til å gjøre noe med det. Og de som har det synes det er greit folk samles slik de gjør ute i Oslo. Anonymkode: 5c682...55f 1
Anbefalte innlegg