Gå til innhold

Hva er poenget med å fokusere på dette? Artikkel i VG om at skytterprinsesse er død av corona

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGLdLm/guri-melleby-104-doede-av-coronaviruset?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Så leser jeg at hun ble 104 år? Hun har altså levd 20 år på overtid i forhold til gjennomsnittlig levealder. Jeg forstår at det er trist for hennes familie. Men hun kunne også ha dødd hvilken som helst dag fordi hun er... ja, gammel. Et menneskekropp er ikke skapt for å leve til langt over 100 år. Skjerpings. 

Anonymkode: bec24...64d

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Media eier ikke skam når det kommer til korona (forsåvidt ikke vanligvis heller). 

Endret av Nerine_
  • Liker 3
Skrevet

Å dø av corona er mye værre enn alle andre dødsårsaker. Det er bestemt og sånn skal det være for alltid.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Nerine_ skrev:

Media eier ikke skam når det kommer til korona (forsåvidt ikke vanligvis heller). 

Det var et annet artikkel for en måned siden, på første side og med store røde fete typer om en sønn som var livredd for at hans mor på 102 år ville dø av corona. 

Disse artiklene bidrar ikke til at folk blir mer oppmerksomme, men mer lei. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGLdLm/guri-melleby-104-doede-av-coronaviruset?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Så leser jeg at hun ble 104 år? Hun har altså levd 20 år på overtid i forhold til gjennomsnittlig levealder. Jeg forstår at det er trist for hennes familie. Men hun kunne også ha dødd hvilken som helst dag fordi hun er... ja, gammel. Et menneskekropp er ikke skapt for å leve til langt over 100 år. Skjerpings. 

Tenkt tanken om at det kan vært fordi hun var en foregangskvinne innen sin sport? Ikke fordi hun fylte 104 år.

Det er ganske vanlig å opplyse om at kjente idrettsutøvere har dødd.

Kommentaren om "å leve på overtid" er ganske usmakelig. 

Anonymkode: ea6cb...a81

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stusset også over at 104-åringen uten nærere familie enn en halvfjern slektning skulle blåses slik opp. Men det er jo corona times, tross alt.

Anonymkode: 4c7cb...517

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er mye verre når de har store oppslag om kjendiser som dør pga covid-19, som folk knapt vet hvem er og i stedet for å trekke frem det de faktisk ER kjent for, nevner en ubetydelig rolle i en eller annen storfilm.
Feks døde det nylig en kar som hadde hatt en særdeles ubetydelig skuespillerrolle i den siste StarWars-filmen, men som er mye mer kjent for musikk og lyd-arbeid på ekstremt mange filmer og serier, og avisene skrålte med STAR-WARS STJERNE DØD AV CORONA....

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var et annet artikkel for en måned siden, på første side og med store røde fete typer om en sønn som var livredd for at hans mor på 102 år ville dø av corona. 

Disse artiklene bidrar ikke til at folk blir mer oppmerksomme, men mer lei. 

Tenk hvor provoserende det er for mennesker som vet at de av en eller annen grunn får et kort liv enn gjennomsnittet, eller pårørende som har mistet noen altfor tidlig. 

Jeg syns media burde børste støv av den lille moralen de har gjemt bort bakerst i skapet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkt tanken om at det kan vært fordi hun var en foregangskvinne innen sin sport? Ikke fordi hun fylte 104 år.

Det er ganske vanlig å opplyse om at kjente idrettsutøvere har dødd.

Kommentaren om "å leve på overtid" er ganske usmakelig. 

Men fokuset i artikkelen er på at det er trist at hun døde av corona. Ikke at det er trist at en stor idrettshelt har gått bort. Media bruker corona for alt det er verdt. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Leste i artikkelen at den pårørende sa at han skulle ønske at hun kunne dødd av noe mer naturlig. Det er vel lite som er mer naturlig å dø av enn en infeksjon når man har bikket 100 år. 

Anonymkode: c83cc...e87

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Nerine_ skrev:

Tenk hvor provoserende det er for mennesker som vet at de av en eller annen grunn får et kort liv enn gjennomsnittet, eller pårørende som har mistet noen altfor tidlig. 

Jeg syns media burde børste støv av den lille moralen de har gjemt bort bakerst i skapet. 

Værsågod. Her har du det du ønsket deg: https://www.vg.no/nyheter/i/Vb8JAV/rebecca-23-samlet-100-venner-midt-i-krisen-jeg-kommer-snart-til-aa-doe?fbclid=IwAR1lFegEw-_xUZoeFjtXEIfuyMhNK0-CIPJhpK-Jb9R5qBsEQ5z7PZw8uU0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo helt vanlig å informere om dødsfall til kjente personer. Enten det er idrettsfolk, politikere eller andre kjendiser, uansett alder.  Det er også vanlig å informere om dødsårsaken. Denne damen var en foregangskvinne på mange måter. Og ja hun døde av corona, mener dere at vi derfor bare skal forbigå hennes dødsfall i all stillhet? Og ja, corona kan være en grusom måte og dø på, også for svært gamle mennesker som kunne dødd snart likevel. Pårørende må vel ha lov til å uttrykke sorg. Nå begynner jeg å tenke at det er disse som mener at det er for mye coronasnakk og bekymring, som faktisk er på hysteriets rand. Vi må jo ikke glemme all takt og tone, når et medmenneske er død.

Anonymkode: e3e66...523

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt vanlig å informere om dødsfall til kjente personer. Enten det er idrettsfolk, politikere eller andre kjendiser, uansett alder.  Det er også vanlig å informere om dødsårsaken. Denne damen var en foregangskvinne på mange måter. Og ja hun døde av corona, mener dere at vi derfor bare skal forbigå hennes dødsfall i all stillhet? Og ja, corona kan være en grusom måte og dø på, også for svært gamle mennesker som kunne dødd snart likevel. Pårørende må vel ha lov til å uttrykke sorg. Nå begynner jeg å tenke at det er disse som mener at det er for mye coronasnakk og bekymring, som faktisk er på hysteriets rand. Vi må jo ikke glemme all takt og tone, når et medmenneske er død.

Det er ikke alltid vanlig at dødsårsaken oppgis hvis man for eksempel dør av influensa, lungebetennelse eller bare fordi kroppen ikke orker mer. Det er heller ikke vanlig å opplyse om dødsårsaken i overskriften "Filmstjerne død av lungebetennelse". 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette hadde ikke nådd avisen, dersom vi ikke hadde hatt en pandemi på gang. Hadde hun gått bort i januar hadde vi aldri fått vite om det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette hadde ikke nådd avisen, dersom vi ikke hadde hatt en pandemi på gang. Hadde hun gått bort i januar hadde vi aldri fått vite om det.

Akkurat den dama hadde nok stått om i avisene,ja. Uansett når hun hadde gått bort og uansett hva dødsårsak hadde vært.

Anonymkode: a9354...2f5

• Opprett ny...