AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #1 Skrevet 22. april 2020 Leste ikke noe om at frisører må bruke munnbind når de åpner neste uke. Er ikke det rimelig rart? Har ikke tall på hvor mange ganger frisører har hosta, nysa osv. FHI har enda ikke bestemt om det skal være 1 meter eller 2 mellom setene... 1 meter er da alt for lite... Glad jeg ikke skal til frisøren med det første. Anonymkode: 6bbff...9f4 2
teknosilje Skrevet 22. april 2020 #2 Skrevet 22. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leste ikke noe om at frisører må bruke munnbind når de åpner neste uke. Er ikke det rimelig rart? Har ikke tall på hvor mange ganger frisører har hosta, nysa osv. FHI har enda ikke bestemt om det skal være 1 meter eller 2 mellom setene... 1 meter er da alt for lite... Glad jeg ikke skal til frisøren med det første. Anonymkode: 6bbff...9f4 De er sikkert glad de også for at du ikke kommer med det første 😁 Altså, får være måte på alt man skal bruke energien sin på. 9
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #3 Skrevet 22. april 2020 Reagerte på det jeg også. Ser at man ikke får ha mobil, og ukeblader skal selvsagt fjernes. Tro om man får ha med egen bok, eller om man må sitte og stirre ut i luften (eller i speilet) under hele seansen? Anonymkode: dd5a2...aac 2
Gjest Raggatusen Skrevet 22. april 2020 #4 Skrevet 22. april 2020 Står at mobil bruk er ikke lov hos frisør .
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #5 Skrevet 22. april 2020 Hvorfor skulle dei ha det? Verken helsepersonell på sykehuset eller heimesjukepleien bruker munnbind når dei besøker risikogrupper. Anonymkode: a9f24...d45 14
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #6 Skrevet 22. april 2020 Nå har jeg enda ikke vært inni en frisørsalong hvor det ikke er godt over 1 meter mellom stolene. Skulle noen bruke munnbind er det vel kundene, som bare skal dit i kort tid. Det å gå med munnbind en hel arbeidsdag er faktisk ikke ok. Og la nå de være forbeholdt de som trenger de. Anonymkode: 00c40...da5 10
Drizzt Skrevet 22. april 2020 #7 Skrevet 22. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg enda ikke vært inni en frisørsalong hvor det ikke er godt over 1 meter mellom stolene. Skulle noen bruke munnbind er det vel kundene, som bare skal dit i kort tid. Det å gå med munnbind en hel arbeidsdag er faktisk ikke ok. Og la nå de være forbeholdt de som trenger de. Anonymkode: 00c40...da5 Unnskyld, kan du fortelle meg hvordan jeg får farget håret mitt mens jeg har på munnbind som festes bak hodet? Selvfølgelig skal frisøren og ikke kunden bruke munnbind. Frisøren står ganske nært kunden, så munnbind, hansker og egentlig visir bør være obligatorisk. 1
Nerine_ Skrevet 22. april 2020 #8 Skrevet 22. april 2020 (endret) 4 minutter siden, Drizzt skrev: Unnskyld, kan du fortelle meg hvordan jeg får farget håret mitt mens jeg har på munnbind som festes bak hodet? Selvfølgelig skal frisøren og ikke kunden bruke munnbind. Frisøren står ganske nært kunden, så munnbind, hansker og egentlig visir bør være obligatorisk. Hvis du er redd for at frisøren skal smitte deg fordi han/hun ikke bruker munnbind, kan du farge håret hjemme. Du kan også skaffe munnbind som festes rundt ørene. Endret 22. april 2020 av Nerine_ 18
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #9 Skrevet 22. april 2020 6 minutter siden, Drizzt skrev: Unnskyld, kan du fortelle meg hvordan jeg får farget håret mitt mens jeg har på munnbind som festes bak hodet? Selvfølgelig skal frisøren og ikke kunden bruke munnbind. Frisøren står ganske nært kunden, så munnbind, hansker og egentlig visir bør være obligatorisk. ? Munnbind festes bak ørene. Anonymkode: 00c40...da5 3
Drizzt Skrevet 22. april 2020 #10 Skrevet 22. april 2020 2 minutter siden, Nerine_ skrev: Hvis du er redd for at frisøren skal smitte deg fordi han/hun ikke bruker munnbind, kan du farge håret hjemme. Du kan også skaffe munnbind som festes rundt ørene. For det første var det bare et eksempel. Jeg farger håret hjemme uansett fordi frisørprisene er hinsides høye. Men uansett hvem som farger håret, får slite med å ha munnbind på samtidig. For det andre er det utsolgt for munnbind i ALLE apotek i min kommune.
Drizzt Skrevet 22. april 2020 #11 Skrevet 22. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ? Munnbind festes bak ørene. Anonymkode: 00c40...da5 Noen av dem. Andre - ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #12 Skrevet 22. april 2020 Akkurat nå, Drizzt skrev: Noen av dem. Andre - ikke. Nei men da så, da velger man jo et som festes bak på hode når man skal til frisøren og føler man bør ha munnbind pga redsel for smitte ( ironi) Anonymkode: 00c40...da5 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #13 Skrevet 22. april 2020 1 minutt siden, Drizzt skrev: Noen av dem. Andre - ikke. Nei, men da velger man selvfølgelig det som skal festes bak ørene hvis man skal farge håret. Anonymkode: a3072...409 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #14 Skrevet 22. april 2020 Det er mangel på smittevensutstyr. Utstyret må selvsagt forbeholdes de som har kontakt med syke mennesker. Mange andre yrker gir større smitterisiko feks butikk uten at noen bruker munnbind. Å klippe håret er ikke en nødvendighet, munnbind forbeholdes jobber som er en nødvendighet Anonymkode: 1fc96...88f 11
Drizzt Skrevet 22. april 2020 #15 Skrevet 22. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men da velger man selvfølgelig det som skal festes bak ørene hvis man skal farge håret. Anonymkode: a3072...409 Hvis du ikke har lagt merke til det, så er det utsolgt for munnbind overalt. Så det er ikke bare å velge for de som trenger det. MYE lettere at frisøren bruker munnbind. Med 2m avstand mellom stolene og nok rengjøring og hygiene, blir det bra. 1
Nerine_ Skrevet 22. april 2020 #16 Skrevet 22. april 2020 1 minutt siden, Drizzt skrev: Hvis du ikke har lagt merke til det, så er det utsolgt for munnbind overalt. Så det er ikke bare å velge for de som trenger det. MYE lettere at frisøren bruker munnbind. Med 2m avstand mellom stolene og nok rengjøring og hygiene, blir det bra. Hvordan tenker du at det er enklere for frisøren å bruke munnbind? For det første er det mangelvare, og veldig mange yrkesgrupper går før en frisør i prioriteringskøen. Og, har du hatt på deg munnbind før? Det tviler jeg på siden du påstår at det er MYE lettere at frisøren går med det en hel dag. Det er jo frisøren som er i størst risiko, og kunden burde vært påbudt å bruke munnbind om det skulle vært noe. 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #17 Skrevet 22. april 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leste ikke noe om at frisører må bruke munnbind når de åpner neste uke. Er ikke det rimelig rart? Har ikke tall på hvor mange ganger frisører har hosta, nysa osv. FHI har enda ikke bestemt om det skal være 1 meter eller 2 mellom setene... 1 meter er da alt for lite... Glad jeg ikke skal til frisøren med det første. Anonymkode: 6bbff...9f4 Du blir sikkert sjokkert nå, men vi ansatte på sykehusene bruker heller ikke munnbind. Og ofte er vi nærmere enn 1 meter til våre pasienter. Anonymkode: 1940d...723 8
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #18 Skrevet 22. april 2020 6 minutter siden, Drizzt skrev: Hvis du ikke har lagt merke til det, så er det utsolgt for munnbind overalt. Så det er ikke bare å velge for de som trenger det. MYE lettere at frisøren bruker munnbind. Med 2m avstand mellom stolene og nok rengjøring og hygiene, blir det bra. Munnbind får du kjøpt på apoteket. Er ikke den typen vi trenger i helsevesnet ved koronasmitte. Nei, det at en kunde som er redd smitte bruker munnbind er da bedre enn at en frisør må skifte munnbind 100 ganger pr dag? Det å gå med munnbind hele arbeidsdagen kreves spesielle munnbind og de er det manko på. Disse skal ikke en frisør ha. Anonymkode: 00c40...da5 3
Drizzt Skrevet 22. april 2020 #19 Skrevet 22. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Munnbind får du kjøpt på apoteket. Er ikke den typen vi trenger i helsevesnet ved koronasmitte. Anonymkode: 00c40...da5 Hvilke apotek har munnbind på lager? Frisøren må bruke munnbind av hensyn til ALLE sine kunder - redde eller ei. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #20 Skrevet 22. april 2020 Tips: Er man redd for å bli smittet hos frisøren, bli hjemme. Anonymkode: 83f53...49f 14
Anbefalte innlegg