Gå til innhold

Varsel fra smitteapp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har fått det? Hvordan arter det seg? 

Hva står det? 

Anonymkode: 0acc1...868

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De sa vel at det skulle ta 14 dager før første varsel. Så tror ikke noen har fått varsel 

Anonymkode: 2b396...d51

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De sa vel at det skulle ta 14 dager før første varsel. Så tror ikke noen har fått varsel 

Anonymkode: 2b396...d51

Aha!! Takk for svar. :) 

Anonymkode: 0acc1...868

AnonymBruker
Skrevet

Venter i spenning på varsel, ettersom passasjerer både nyser og hoster på bussen, og bussene har begynt å bli rimelig fulle i rushtiden. 

Anonymkode: 0a544...a87

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke dette med den smitteappen. Dette må være en app for friske folk. Hva gjør en coronasyk person ute blant folk?

Hvis jeg får en sms om at jeg har vært i nærheten av en coronasyk på butikken, så burde den syke aldri ha vært der og appen burde brukes til å få fjernet vedkommende fra det offentlige rom. 

Anonymkode: 4db23...851

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Den er nå kun aktiv i Drammen + 2 andre kommuner. Varslingen blir ikke satt igang før alle kommuner er med, tja sånn i sommer en gang. For etter de 3 kommunene, skal 15 nye med. De skal pr nå kun innhente informasjon om bevegelsesmønsteret til befolkningen. Det står skrevet på FHI sin egen side. Og når kriteriene er 15 minutter innen 2 meter avstand og ingen blir testet, s er det jo heller ingen som kan få sms.

Anonymkode: c6a30...78b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke dette med den smitteappen. Dette må være en app for friske folk. Hva gjør en coronasyk person ute blant folk?

Hvis jeg får en sms om at jeg har vært i nærheten av en coronasyk på butikken, så burde den syke aldri ha vært der og appen burde brukes til å få fjernet vedkommende fra det offentlige rom. 

en kan jo være smittsom en stund før en blir syk. Så regner med at det er de som var rundt personen rett dør sykdom ble påvist som får varsel.

Anonymkode: 22483...2ac

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Før.. ikke dør 😂

Anonymkode: 22483...2ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Evt. varsel om nærkontakt er grunnen jeg ikke vil bruke appen. Syk, symptomer eller ikke, så er det forventet at en isolerer seg om en får varsel. Om en ikke gjør det så er risikoen bot og å bli erklært som slemming. 

Anonymkode: ff4e7...729

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er nå kun aktiv i Drammen + 2 andre kommuner. Varslingen blir ikke satt igang før alle kommuner er med, tja sånn i sommer en gang. For etter de 3 kommunene, skal 15 nye med. De skal pr nå kun innhente informasjon om bevegelsesmønsteret til befolkningen. Det står skrevet på FHI sin egen side. Og når kriteriene er 15 minutter innen 2 meter avstand og ingen blir testet, s er det jo heller ingen som kan få sms.

Men det er ikke nå den er ment å fungere på sitt beste heller. 

Når tiltakene løsnes gradvis, derimot, og flere har blit testet, vil den være langt nyttigere. For eksempel i en bygning med åtte etasjer og mange kontoransatte. Hvis flesteparten har appen lastet ned vil det for eksempel gå an å sende en halv etasje i karantene, framfor at alle skal få beskjed om at "det er korona på huset".

Når folk skal tilbake på jobb og sitter i en togkupé i en halvtime, vil det være fint å få beskjed dersom det har vært smitte i nærheten.

Anonymkode: cfee3...3bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når tiltakene løsnes gradvis, derimot, og flere har blit testet, vil den være langt nyttigere. For eksempel i en bygning med åtte etasjer og mange kontoransatte. Hvis flesteparten har appen lastet ned vil det for eksempel gå an å sende en halv etasje i karantene, framfor at alle skal få beskjed om at "det er korona på huset".

Når folk skal tilbake på jobb og sitter i en togkupé i en halvtime, vil det være fint å få beskjed dersom det har vært smitte i nærheten.

Oi, så den appen vet hvilken etg man er i ? 2 meter avstand, kan godt være et gulv imellom da, en vegg etc. Før man tester alle med symptomer og alle som tror de har hatt covid og andre for antistoffer, ja så vil ikke appen ha en effekt, foruten å sende mange mennesker i karantene helt uten grunn ( ikke sikkert de blir sent i karantene heller, da det står man skal forholde seg til hva som står i smsen man får og inget om at smsen skal sende alle i karantene). Er det vits jeg går i karantene når jeg har hatt symptomer og nesten er sikker på jeg har hatt det? Og da vært i karantene? Nei, omfattende testing først, deretter kan appen hjelpe. Nå er den bare overvåkning av bevegelser. 

Skal laste den ned så fort den får en hensikt. Pr nå har den ikke det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Leste koronaansatte. Hjernen min har blitt koronagrøt.

Anonymkode: 7d874...f52

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så vidt jeg har forstått, får man ikke beskjed om eksakt hvor man befant seg da man oppholdt seg i nærheten av en som får påvist smitte, kun datoen. I så tilfelle vet man hverken om det var på jobb eller på bussen eller butikken, osv.

Anonymkode: de913...066

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fhi har sagt at den er full operativ i hele landet tidlig i mai (lenge før sommeren).

Anonymkode: 159ec...bad

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er en app for friske folk. Eller for alle som tror de er friske. Det er når noen som har appen tester positivt på corona at alle som har vært i nærheten av personen blir kontaktet.

Anonymkode: 9fc9e...fec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 22.4.2020 den 20.33, AnonymBruker skrev:

Den er tilgjengelig i den lille kommunen jeg bor i.

Anonymkode: d08df...ca6

• Opprett ny...