Gå til innhold

Korona svangerskapspenger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tolket det som at hvis man er i gravid, i arbeid OG i risikogruppe så får man innvilget svangerskapspenger? Friske gravide er vel fortsatt ikke i risikogruppen? Står hvert fall ingenting om det på FHI. Var selv bekymret siden jeg må reise kollektivt i Oslo til jobb, men legen min mente det ikke fantes dokumentasjon som kunne si noe om at corona var farlig for ellers friske gravide. På samme måte som vi ikke må holde oss hjemme i influensasesongen selv om influensa potensielt KAN være farlig. Derfor trodde jeg ikke corona ville kvalifisere? Men tydelig at flere her har fått det så da tok jeg visst feil 🤷‍♀️ beklager.

Men svaret på spørsmålet til TS er fortsatt nei, ALLE gravide får ikke svangerskapspenger pga corona.

Anonymkode: 9f5d6...e53

Jeg fikk på grunnlag av at man ikke vet nok om viruset til å si at det ikke utgjør fare for fosteret. Jordmor som skrev søknaden for meg, men legen var og helt enig. Nå skal det sies at jeg måtte jobbet direkte med pasienter med smitte/mistanke om smitte. Man må nok kanskje utsettes for høy risiko for smitte for å få det innvilget ja. 

Anonymkode: 6f0bf...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2020/03/18/vi-ma-beskytte-de-gravide-fra-koronaviruset/

https://altformamma.no/artikler/992/article/item/null/gravid-og-utsatt-for-koronasmitte-på-jobben

Ville gått og forhørt meg med jordmor. Opplever at dei er meir team baby. Legen veit mye overfladiske ting, men lite dybde kunnskap. Er gjort for lite forskning på gravide til å kunne uttale seg om at det ikke er skadelig for barnet. Og det som er gjort er veldig små studier. Jobber innen helse, og hos meg var det jordmor som foreslo det.

Anonymkode: 8335c...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...