AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #1 Del Skrevet 22. april 2020 Får alle gravide innvilget svangerskapspenger pga korona? Anonymkode: efc5d...4c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #2 Del Skrevet 22. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får alle gravide innvilget svangerskapspenger pga korona? Anonymkode: efc5d...4c1 Hahahahahahahaha, nei Anonymkode: d79c0...fe7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #3 Del Skrevet 22. april 2020 Gravide er ikke i risikogruppen.. da er det heller ingen grunn til at vi skal få svangerskapspenger. Anonymkode: 9f5d6...e53 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #4 Del Skrevet 22. april 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gravide er ikke i risikogruppen.. da er det heller ingen grunn til at vi skal få svangerskapspenger. Anonymkode: 9f5d6...e53 Dette er feil. FHI har komt ut med ny anbefaling. Gravide som har et arbeid som gjør at de kan være utsatt for forplantningskader har rett på svangerskapspenger. Koronaviruset regnes nå som en slik potensiell forplantningsskade fare. Men du må kunne bevise at arbeidet ditt utgjør ein større sjanse enn å gå på butikken. F.eks jobbe i barnehage, sykehus eller lignende. Jobber selv på lungeavdeling som sykepleier og er nå på delvis svangerskapspenger. Har søkt forflyttning til annen avdeling, men dette er ikke prioritert arbeid av ledelsen akkurat nå 😅 Og er derfor på svangerskapspenger i påvente av dette. Kommer nok til å få opplæring i mai på ein meir "skjermet" avdeling. Anonymkode: 8335c...076 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #5 Del Skrevet 22. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Gravide er ikke i risikogruppen.. da er det heller ingen grunn til at vi skal få svangerskapspenger. Anonymkode: 9f5d6...e53 Dette er ikke riktig. Jeg har svangerskapspenger blant annet pga det. Anonymkode: 6f0bf...195 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinecone Skrevet 22. april 2020 #6 Del Skrevet 22. april 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Dette er feil. FHI har komt ut med ny anbefaling. Gravide som har et arbeid som gjør at de kan være utsatt for forplantningskader har rett på svangerskapspenger. Koronaviruset regnes nå som en slik potensiell forplantningsskade fare. Men du må kunne bevise at arbeidet ditt utgjør ein større sjanse enn å gå på butikken. F.eks jobbe i barnehage, sykehus eller lignende. Jobber selv på lungeavdeling som sykepleier og er nå på delvis svangerskapspenger. Har søkt forflyttning til annen avdeling, men dette er ikke prioritert arbeid av ledelsen akkurat nå 😅 Og er derfor på svangerskapspenger i påvente av dette. Kommer nok til å få opplæring i mai på ein meir "skjermet" avdeling. Anonymkode: 8335c...076 Har du en link eller kilde på det? Jobber i barnehage og har ikke funnet noe om dette på fhi sine sider. Har derfor jobbet som vanlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissygloss Skrevet 22. april 2020 #7 Del Skrevet 22. april 2020 30 minutter siden, Pinecone skrev: Har du en link eller kilde på det? Jobber i barnehage og har ikke funnet noe om dette på fhi sine sider. Har derfor jobbet som vanlig.. Gå på NAV sine nettsider og svangerskapspenger. Står nevnt der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #8 Del Skrevet 23. april 2020 9 timer siden, Pinecone skrev: Har du en link eller kilde på det? Jobber i barnehage og har ikke funnet noe om dette på fhi sine sider. Har derfor jobbet som vanlig.. Jeg jobber også i barnehage, men jobber på kjøkkenet og lager mat til alle avdelinger nå, for å unngå kontakt med barna. For sikkerhetsskyld 😊 Så tilrettelegging skal være mulig. Anonymkode: 4aedb...a29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinecone Skrevet 23. april 2020 #9 Del Skrevet 23. april 2020 36 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg jobber også i barnehage, men jobber på kjøkkenet og lager mat til alle avdelinger nå, for å unngå kontakt med barna. For sikkerhetsskyld 😊 Så tilrettelegging skal være mulig. Anonymkode: 4aedb...a29 Ungene har med nistepakker nå, alle ansatte trengs i hver sin kohort.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #10 Del Skrevet 23. april 2020 12 timer siden, Pinecone skrev: Har du en link eller kilde på det? Jobber i barnehage og har ikke funnet noe om dette på fhi sine sider. Har derfor jobbet som vanlig.. Samme lurer jeg på. Jobber i barnehage og er gravid i uke 17. Anonymkode: 539f3...5e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #11 Del Skrevet 23. april 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er feil. FHI har komt ut med ny anbefaling. Gravide som har et arbeid som gjør at de kan være utsatt for forplantningskader har rett på svangerskapspenger. Koronaviruset regnes nå som en slik potensiell forplantningsskade fare. Men du må kunne bevise at arbeidet ditt utgjør ein større sjanse enn å gå på butikken. F.eks jobbe i barnehage, sykehus eller lignende. Jobber selv på lungeavdeling som sykepleier og er nå på delvis svangerskapspenger. Har søkt forflyttning til annen avdeling, men dette er ikke prioritert arbeid av ledelsen akkurat nå 😅 Og er derfor på svangerskapspenger i påvente av dette. Kommer nok til å få opplæring i mai på ein meir "skjermet" avdeling. Anonymkode: 8335c...076 Jeg har lest inne på nav svangerskapspenger, men finner ikke noe det om det du nevner. Har du link? Anonymkode: 539f3...5e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #12 Del Skrevet 23. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme lurer jeg på. Jobber i barnehage og er gravid i uke 17. Anonymkode: 539f3...5e1 Jeg også lurer på dette. Finner ingenting på fhi sine nettsider om dette? Anonymkode: 6aead...31d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissygloss Skrevet 23. april 2020 #13 Del Skrevet 23. april 2020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #14 Del Skrevet 23. april 2020 2 timer siden, Pinecone skrev: Ungene har med nistepakker nå, alle ansatte trengs i hver sin kohort.. Ja da får man ikke jobba på kjøkkenet. Men du har krav på tilrettelegging, så om du feks vasker eller gjør kontorarbeid eller andre ting, så må jo sjefen din finne vikar. Anonymkode: 4aedb...a29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinecone Skrevet 23. april 2020 #15 Del Skrevet 23. april 2020 Kan ikke se noe sted at det står at koronaviruset regnes nå som en slik potensiell forplantningsskade fare. Resten finner jeg. At virus og infeksjonssykdommer som er skadelig for fosteret generelt sett kan gi grunnlag for svangerskapspenger er jo ikke noe nytt, men legen og arbeidsgiver mener at siden det ikke er påvist at covid-19 er mer skadelig for gravide eller foster så gir ikke det grunnlag for svangerskapspenger. Derfor jeg gjerne ønsker link, vanskelig å argumentere uten noe å vise til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinecone Skrevet 23. april 2020 #16 Del Skrevet 23. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja da får man ikke jobba på kjøkkenet. Men du har krav på tilrettelegging, så om du feks vasker eller gjør kontorarbeid eller andre ting, så må jo sjefen din finne vikar. Anonymkode: 4aedb...a29 Men jeg får ikke tilrettelegging i form av avstand til barna uten at korona er påvist som skadelig for fosteret, eller at fhi anbefaler å unngå kontakt med barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissygloss Skrevet 23. april 2020 #17 Del Skrevet 23. april 2020 Men poenget er fortsatt, dersom du søker så får du innvilget. Det er ikke opp til hver enkelt å finne dokumenterte fagartikler om dette, du snakker med legen/jordmor og forklarer hvordan du jobber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #18 Del Skrevet 23. april 2020 5 minutter siden, Pinecone skrev: Men jeg får ikke tilrettelegging i form av avstand til barna uten at korona er påvist som skadelig for fosteret, eller at fhi anbefaler å unngå kontakt med barna. Sjefen min ba meg snakke med legen, han sa jeg fint kunne jobbe (har astma i tillegg) men at det var sikkert lurt med tilrettelegging i form av kontor/kjøkkenarbeid. Sjefen syns også det var greit å være på den sikre siden, selvom det enda ikke er påvist farlig, og barn visstnok ikke smitter så mye, så kan vi jo være førevar 😊 Anonymkode: 4aedb...a29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #19 Del Skrevet 23. april 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke riktig. Jeg har svangerskapspenger blant annet pga det. Anonymkode: 6f0bf...195 Jeg tolket det som at hvis man er i gravid, i arbeid OG i risikogruppe så får man innvilget svangerskapspenger? Friske gravide er vel fortsatt ikke i risikogruppen? Står hvert fall ingenting om det på FHI. Var selv bekymret siden jeg må reise kollektivt i Oslo til jobb, men legen min mente det ikke fantes dokumentasjon som kunne si noe om at corona var farlig for ellers friske gravide. På samme måte som vi ikke må holde oss hjemme i influensasesongen selv om influensa potensielt KAN være farlig. Derfor trodde jeg ikke corona ville kvalifisere? Men tydelig at flere her har fått det så da tok jeg visst feil 🤷♀️ beklager. Men svaret på spørsmålet til TS er fortsatt nei, ALLE gravide får ikke svangerskapspenger pga corona. Anonymkode: 9f5d6...e53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinecone Skrevet 23. april 2020 #20 Del Skrevet 23. april 2020 1 hour ago, Lissygloss said: Men poenget er fortsatt, dersom du søker så får du innvilget. Det er ikke opp til hver enkelt å finne dokumenterte fagartikler om dette, du snakker med legen/jordmor og forklarer hvordan du jobber. Legen mener det ikke er noe problem å jobbe i bhg nå som gravid. Jeg får ikke innvilget søknad uten legens samtykke. Men det er få barn i min bhg nå så det er ikke noe problem enda for min del, jeg er jo frisk og klarer fint å jobbe. Smittefaren er ikke noe mindre på butikken enn på tur i skogen med fire friske barn. Hadde jeg søkt svangerskapspenger på det grunnlaget ville jeg nok kviet meg for å handle også.. Dersom jeg eventuelt vil søke senere når flere barn begynner å komme i bhg vil jeg ha noe å vise til legen - det var det jeg prøvde å få frem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå