AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #1 Skrevet 22. april 2020 Jeg er født kresen i matveien å har de siste årene tilvennet meg flere typer mat, nå er det avokado sin tur. Jeg har god erfaring med gradvis tilnærming av matvarer for å begynne å like de så jeg trenger oppskrifter. Med denne tingen har jeg problemer i all hovedsak med konsistensen så jeg har stort håp om å lære meg å like den! Noen som har noen gode oppskrifter hvor avokadon ikke tar så mye plass? Anonymkode: ea50b...5ae
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #3 Skrevet 22. april 2020 Denne er kjempegod, de andre smakene passer perfekt med avocadoen, og du kan jo ha mindre av den også: https://www.medicalmedium.com/blog/nachos-potatoes Anonymkode: 1e019...781
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #4 Skrevet 23. april 2020 Jeg spiser avokado på brød/knekkebrød med mye sitron og salt, gjerne rå løk oppå. Da smaker det mest sitron. Eller så er det mange som liker sjokolademousse og sjokoladepålegg med avokado. https://coop.no/extra/tid--penger/tre-sjokolade-desserter-av-avokado Du kan også bake avokado i ovnen og steke egg oppi hver halvdel, blir fint tilbehør. https://idamariesmat.no/oppskrift/bakt-avokado-egg/ Spørs litt på hvilken type smak du liker best, jeg liker at det er sterkt og syrlig og liker derfor best avokado med sitron på brødskiven, eller i småbiter i salat med eddik dressing osv:) Anonymkode: 07c02...ac3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #5 Skrevet 23. april 2020 Det er greit å ikke like ting 🙂 Anonymkode: bd187...db7 12
Anita. Skrevet 23. april 2020 #6 Skrevet 23. april 2020 Jeg liker heller ikke ren avokado, men salat med avokado, tomat og mozerella liker jeg veldig godt. Ta salat og de grønnsakene du liker. Ha i kuttet avokado, cherry tomater og noen biter med fersk mozerella. Baland i olivenolje, lime, maldonsalt og fersk pepper. Er sykt godt! Og olivenolje, maldon, lime og pepper får avokado til å smake fantastisk! 🥰
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #7 Skrevet 23. april 2020 Jeg ELSKER knekkebrød med most avokado, kvernet pepper og tomatskiver på! Syns ikke det smaker mye avokado av det ☺️ Anonymkode: 802bd...ad6
Lady Lovelylocks Skrevet 23. april 2020 #8 Skrevet 23. april 2020 Må du spise det da? Jeg spiser ikke ting jeg ikke liker... 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #9 Skrevet 23. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er greit å ikke like ting 🙂 Anonymkode: bd187...db7 1 time siden, Lady Lovelylocks skrev: Må du spise det da? Jeg spiser ikke ting jeg ikke liker... Nettopp. Det er greit å gi mat noen forsøk før en bestemmer for å ikke like det, men det blir ikke det feil hvis du må ha masse krydder, salt eller annet mat oppå for at det ikke skal smake avokado? Det er mye annet som er sunt og like mettende. Avokado inneholder mye fett og en god del kalorier. Jeg for min del foretrekker andre frukt og grønnsaker, og kaster ikke bort kalorier på avokado da jeg ikke liker hverken smaken eller konsistensen. Guacamole kan være godt i blant. Anonymkode: 48de1...91d
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #10 Skrevet 23. april 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er greit å ikke like ting 🙂 Anonymkode: bd187...db7 Spesielt når de er dyre og fetende. Jeg elsker avocado. Anonymkode: 22e58...d98
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #11 Skrevet 23. april 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spesielt når de er dyre og fetende. Jeg elsker avocado. Anonymkode: 22e58...d98 Det er ikke fetende hvis du ikke spiser for mye av det. Anonymkode: 9a6e6...939
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #12 Skrevet 5. juni 2020 Synes ikke helt naturell avokado er særlig godt heller, men en perfekt moden avokado med salt og pepper på er 💥😍🙌 Anonymkode: 140b7...fe0
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #13 Skrevet 5. juni 2020 På 23.4.2020 den 13.54, AnonymBruker skrev: Spesielt når de er dyre og fetende. Jeg elsker avocado. Anonymkode: 22e58...d98 Det er supersunt. Du kan ikke stappe i deg flere om dagen, men å spise en halv avokado om dagen er kjempebra for deg ☺️ Anonymkode: 288d6...c51 1
T-Rex Skrevet 5. juni 2020 #14 Skrevet 5. juni 2020 Hvorfor skal du spise avocado? Den er jo seriøst proppfull av kalorier. Jeg elsker avocado, men hadde helst sett at jeg ikke gjorde det. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #15 Skrevet 5. juni 2020 On 4/23/2020 at 10:01 AM, AnonymBruker said: Det er greit å ikke like ting 🙂 Anonymkode: bd187...db7 On 4/23/2020 at 12:33 PM, Lady Lovelylocks said: Må du spise det da? Jeg spiser ikke ting jeg ikke liker... On 4/23/2020 at 1:53 PM, AnonymBruker said: Nettopp. Det er greit å gi mat noen forsøk før en bestemmer for å ikke like det, men det blir ikke det feil hvis du må ha masse krydder, salt eller annet mat oppå for at det ikke skal smake avokado? Det er mye annet som er sunt og like mettende. Avokado inneholder mye fett og en god del kalorier. Jeg for min del foretrekker andre frukt og grønnsaker, og kaster ikke bort kalorier på avokado da jeg ikke liker hverken smaken eller konsistensen. Guacamole kan være godt i blant. Anonymkode: 48de1...91d Det er noe annet om man er kronisk kresen i matveien og spiser få matvarer. Høres ut som ts har slitt mer med kresenhet enn t hun har en 3-5 ting hun ikke liker. Da er det beundringsverdig at hun utfordrer seg selv på denn måten! Ikke minst er det positivt da hun vil bli i stand til å spsie flere matvarer Anonymkode: a5b3e...d39 1
Gjest Linny111 Skrevet 6. juni 2020 #16 Skrevet 6. juni 2020 Jeg begynte å like avokado da min chilenske venninne lagde completos til meg. Det er pølse i brød med most avokado og tomatbiter - og ketchup og majones hvis du vil. Nam nam nam. Husk å ha fin og moden avokado.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #17 Skrevet 6. juni 2020 15 timer siden, T-Rex skrev: Hvorfor skal du spise avocado? Den er jo seriøst proppfull av kalorier. Jeg elsker avocado, men hadde helst sett at jeg ikke gjorde det. Jeg spiser avocado fordi jeg trenger mere kalorier Anonymkode: e67bd...edd
Brunhilde Skrevet 9. juni 2020 #18 Skrevet 9. juni 2020 On 6/6/2020 at 10:12 AM, AnonymBruker said: Jeg spiser avocado fordi jeg trenger mere kalorier Anonymkode: e67bd...edd Det kan man jo også få fra usaltede nøtter.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #19 Skrevet 9. juni 2020 Du er ikke kresen. Å være kresen er å ha sans for høy kvalitet, f.eks. å foretrekke gåselever og fine franske viner framfor Burger King og cola. Du er bare begrenset i matveien, det er noe annet. Anonymkode: 04aed...3fc
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #20 Skrevet 10. juni 2020 22 timer siden, Brunhilde skrev: Det kan man jo også få fra usaltede nøtter. Selvsagt! Men jeg liker avocado og svaret var rettet mot et som sa at det ikke gjorde noe om man ikke likte det fordi det innholdt mye kalorier Anonymkode: e67bd...edd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå