Gå til innhold

Barnehageansatt i Trondheim smittet av coronaviruset

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Teatrica skrev:

Var kun på jobb mandag, ergo har ikke fått smitten i barnehagen - så hva er poenget ditt?

Men har jo tatt med seg smitte til barnehagen og sikkert overført det der? Barn kan vel være smittebærere? Og hva med de ansatte? 

Jeg må nesten le altså, det tok f*** meg bare to dager. 

Anonymkode: 263b2...64b

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Dette er bra, nå får vi se om det smitter lett til barna eller ikke. Det går nok helt fint det her!

Anonymkode: 4bb0c...1a2

• Liker 11
Skrevet
12 minutter siden, Teatrica skrev:

Var kun på jobb mandag, ergo har ikke fått smitten i barnehagen - så hva er poenget ditt?

Nå er jeg spent på å høre hvor du har fått det fra at vedkommende ikke kan ha smittet videre på bakgrunn av at det bare var en dag? En dag kan fint være nok det. Gruppen som vedkommende var i kontakt med er satt i karantene. Med så mye nærkontakt så er det fullt mulig at resten av gruppen har blitt smittet. 

• Liker 12
Gjest Raggatusen
Skrevet
14 minutter siden, Teatrica skrev:

15 minutter siden, Teatrica skrev:

De kune vel ha testet de som jobber i barnehage . Nå blir de voksne som har barn i denne barnehagen smitet  og hva med de som har  mor og far som er syke og leverte barna der,

AnonymBruker
Skrevet

Hele poenget med å åpne opp er at litt flere skal bli smittet, og i første omgang altså småbarn og deres unge foreldre, aka de som tåler viruset best. Dette er helt etter planen og ikke shocking news akkurat.

Anonymkode: 16a1b...3ff

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet

Er dere oppriktig talt overrasket over at dette kom til å skje? Er dette virkelig så sjokkerende? Selvfølgelig, så kommer smittetallene til å øke når vi åpner opp og det vil skje UANSETT når vi åpner opp om det så er i morgen eller om fem år. Viruset er her og vi blir ikke kvitt det uansett hva vi gjør. 

Anonymkode: c0c37...1d4

• Liker 25
Gjest Raggatusen
Skrevet

De skulle ha testet alle som jobber i barnehage føre de åpnet barnehager. 

Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Kommer som et sjokk😱Barnehagene som skal være sååå trygge😱 Yeah right. Går ikke an å stole på sånt at det skal være så trygt. Hvor mange barn har hun smittet tro?

Endret av Warrior
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner dere ikke at folk kommer til å bli smittet? Man kan ikke stoppe viruset, man må smitte befolkningen kontrollert så færrest mulig dør, samtidig som stor nok del av befolkningen blir immune evt. em vaksine kommer. Sistnevnte vil ikke skje før om et år, tidligst. 

Anonymkode: d9b7e...330

• Liker 19
Gjest DirtyDancing
Skrevet

Dette må vi jo bare regne med kan skje. Vi kan ikke holde stengt for alltid. Da går Norge konk. Kommer nok Ikke til å komme overskrifter som smittet på hyttetur, smittet på frisørsalong. Vi er veldig opptatt av at barnehager og skoler ikke skal åpne, men vi kan dra på hyttetur og til frisøren. Tenk på all smitten hyttefolket tar med seg. Det kunne vi ha holdt stengt lenger. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, missmcbeal skrev:

Nå er jeg spent på å høre hvor du har fått det fra at vedkommende ikke kan ha smittet videre på bakgrunn av at det bare var en dag? En dag kan fint være nok det. Gruppen som vedkommende var i kontakt med er satt i karantene. Med så mye nærkontakt så er det fullt mulig at resten av gruppen har blitt smittet. 

Det er og fullt mogleg at smitteverntiltak var så godt utført at ingen andre er smitta 

Anonymkode: 7600a...155

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Warrior said:

Kommer som et sjokk😱Barnehagene som skal være sååå trygge😱 Yeah right. Går ikke an å stole på sånt at det skal være så trygt. Hvor mange barn har hun smittet tro?

Barnehagene ER åpnet for at de yngre SKAL bli smittet. Viktig å vite. 
her holdes de hjemme. 

Anonymkode: e300a...735

• Liker 6
Gjest Raggatusen
Skrevet

Tenk på de som kan bli alvolige syke i nok med barn blir syke men dere drar med dere barn i butikk etter være i barnehage . Vi som er i risikograppa skal ikke handle uten og bli syk og død . Synes de burde bli strenge med testing og holde de syke hjemme. 

AnonymBruker
Skrevet

Ting må begynne å åpne opp igjen, eller vil dere at hele landet skal være stengt til viruset er utslettet? Hvor lang tid tror dere det kommer til å ta? 

Anonymkode: 4cc22...f91

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Raggatusen skrev:

De skulle ha testet alle som jobber i barnehage føre de åpnet barnehager. 

Teste alle ansatte hver dag da eller? De har jo et liv på fritiden, hvor de treffer folk, går i butikken osv.. umulig å holde styr på alt det

Man må forvente dette

Anonymkode: d437a...5a2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har jo tatt med seg smitte til barnehagen og sikkert overført det der? Barn kan vel være smittebærere? Og hva med de ansatte? 

Jeg må nesten le altså, det tok f*** meg bare to dager. 

Anonymkode: 263b2...64b

Har folk egentlig forventet noe veldig annet? Denne personen ble i alle fall testet, men hva med alle asymptomatiske som går på jobb og ikke testes og smitter mange uten å vite det? Det er jo det som skjer når samfunnet åpnes opp. Ikke at jeg mener det nødvendigvis er negativt om det åpnes kontrollert, for en gang må det åpnes uansett, men jeg synes det er rart om folk er sjokkert over dette.

Anonymkode: 5ab88...e77

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Raggatusen skrev:

Tenk på de som kan bli alvolige syke i nok med barn blir syke men dere drar med dere barn i butikk etter være i barnehage . Vi som er i risikograppa skal ikke handle uten og bli syk og død . Synes de burde bli strenge med testing og holde de syke hjemme. 

Det er ikke gjennomførbart å teste alle som er i jobb hver dag eller annenhver dag. Om jeg har negativt covidsvar nå så kan det være positivt om 2 dager likevel. 

Anonymkode: 5ab88...e77

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Lurere litt på hvorfor vedkommende gikk på jobb når hun var syk, da. De tester ikke på bakgrunn av milde symptomer, så hun må jo ha blitt skikkelig syk. 

Det er egentlig det viktigste grepet når samfunnet åpnes - alle som er syke skal isolere seg.

Anonymkode: a2353...51c

• Liker 8
  • Opprett ny...