AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #1 Skrevet 22. april 2020 Jeg blir litt forvirret- når jeg googler kommer det ikke et helt klart svar. Det står jo rug i innholdsfortegnelsen men på nettet står det at det er veldig lite gluten i Corona. Men hvor lite er det ? Takk for svar Anonymkode: 25054...686
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #2 Skrevet 22. april 2020 For ordens skyld; jeg prater om Corona-øl- ikke Corona-virus. Anonymkode: 25054...686
Sunset90 Skrevet 22. april 2020 #3 Skrevet 22. april 2020 Ølet brygges på malt fra bygg, men siden innholdet av gluten er lavere enn 20ppm vil det hos mange ikke gi en allergisk reaksjon. Corona er derfor blant sortene som foreslåes av NCF (Norsk cøliakiforening) for de som ikke har en sterk reaksjon på gluten. https://no.wikipedia.org/wiki/Corona_Extra 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #4 Skrevet 22. april 2020 1 minutt siden, Sunset90 said: Ølet brygges på malt fra bygg, men siden innholdet av gluten er lavere enn 20ppm vil det hos mange ikke gi en allergisk reaksjon. Corona er derfor blant sortene som foreslåes av NCF (Norsk cøliakiforening) for de som ikke har en sterk reaksjon på gluten. https://no.wikipedia.org/wiki/Corona_Extra Og det betyr at du rett og slett må prøve og se om du reagerer (med minimale mengder først, selvsagt). Anonymkode: 12387...695
Sunset90 Skrevet 22. april 2020 #5 Skrevet 22. april 2020 (endret) 20ppm = 0,02 gram mikroskopisk dose. Endret 22. april 2020 av Sunset90 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #6 Skrevet 22. april 2020 1 minutt siden, Sunset90 said: Ølet brygges på malt fra bygg, men siden innholdet av gluten er lavere enn 20ppm vil det hos mange ikke gi en allergisk reaksjon. Corona er derfor blant sortene som foreslåes av NCF (Norsk cøliakiforening) for de som ikke har en sterk reaksjon på gluten. https://no.wikipedia.org/wiki/Corona_Extra Signerer denne. Jeg har ikke cøliaki men er intolerant og drikker mye corona. Min mor har cøliaki og får sterke reaksjoner, så hun holder seg unna. Så det blir en individuell vurdering etter hvordan du pleier å reagere. Det finnes også mye annet godt glutenfritt øl, som Daura Damm og Peroni sin glutenfrie om du er i tvil. Anonymkode: 57302...882 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #7 Skrevet 22. april 2020 Just now, AnonymBruker said: Signerer denne. Jeg har ikke cøliaki men er intolerant og drikker mye corona. Min mor har cøliaki og får sterke reaksjoner, så hun holder seg unna. Så det blir en individuell vurdering etter hvordan du pleier å reagere. Det finnes også mye annet godt glutenfritt øl, som Daura Damm og Peroni sin glutenfrie om du er i tvil. Anonymkode: 57302...882 Edit: hun får ikke sterke reaksjoner på Corona, men generelt. Men ønsker ikke å "teste" og har vel aldri drukket Corona av den grunn. Om det ga mening. Anonymkode: 57302...882 1
Sunset90 Skrevet 22. april 2020 #8 Skrevet 22. april 2020 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Signerer denne. Jeg har ikke cøliaki men er intolerant og drikker mye corona. Min mor har cøliaki og får sterke reaksjoner, så hun holder seg unna. Så det blir en individuell vurdering etter hvordan du pleier å reagere. Det finnes også mye annet godt glutenfritt øl, som Daura Damm og Peroni sin glutenfrie om du er i tvil. Anonymkode: 57302...882 Jepp helt riktig, det blir en vurderingsak. Noen ganger skal det ikke mer til en "små doser" for og og få en reaksjon også. Uansett om det aldri inneholder så lite. Noen kan være hypersensitive desverre, det er det skumle med disse allergien Endret 22. april 2020 av Sunset90 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #9 Skrevet 22. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Signerer denne. Jeg har ikke cøliaki men er intolerant og drikker mye corona. Min mor har cøliaki og får sterke reaksjoner, så hun holder seg unna. Så det blir en individuell vurdering etter hvordan du pleier å reagere. Det finnes også mye annet godt glutenfritt øl, som Daura Damm og Peroni sin glutenfrie om du er i tvil. Anonymkode: 57302...882 Jeg får veldig vondt i hodet og oppblåst mage av gluten , men har ikke cøliaki. Derfor holder jeg meg unna. Anonymkode: 25054...686
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå