Gå til innhold

Min far turte å gå på butikken i dag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han var der kl 0700. Han er i risiko gruppen og veldig forsiktig.

I køen kom kunden bak ganske nære, og min far ba han vær så snill å holde de 2 meterne. 

Resultatet var enormt med kjefting fra denne kunden.

Ble så lei meg da jeg hørte det. Her tar vi alle hensyn. Han har ikke sett meg som hans eneste barn eller sine 3 barnebarn på mange uker. Så dette?

Vær snille med hverandre folkens.

Anonymkode: a220c...a73

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke helt hva du vil med dette innlegget..

Anonymkode: 4c5a5...8aa

• Liker 4
Skrevet

Så trist at han ble kjeftet ned😢 noen mennesker er vel bare utrivelige.

• Liker 13
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun vil bare at vi skal gjøre noe så enkelt som å ta hensyn og være obs på at andre kanskje har andre utfordringer enn du selv har. Lett å forstå.

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da bør du prøve å lese en gang til 

Anonymkode: e50ae...52f

• Liker 16
Skrevet

Kan faren din benytte seg av koronahjelp? Ser det er hundrevis som tilbyr seg å hjelpe på finn.no.

Jeg ser at folk bryr seg mindre og mindre om restriksjoner, antibac og avstand. Hvis man er engstelig er det best å få noen andre til å handle for seg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Huff, for en ufordragelig person. Noen folk har bare ikke evne til empati. Håper det går bra med faren din, høres ut som om han er alene. Trist. :(

Anonymkode: 7feac...255

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, for en ufordragelig person. Noen folk har bare ikke evne til empati. Håper det går bra med faren din, høres ut som om han er alene. Trist. :(

Anonymkode: 7feac...255

Han bor med min mor, hun og jeg som handler. Men, nå turte han å ta en tur klokka var jo 07. 

Jeg handler det tyngste å setter på trappa ferdig spritet for hans skyld.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forundres aldri over menneskeheten. Jeg er selv i risikogruppen. Har flere kroniske sykdommer. Men er ung, og du ser det ikke på meg. Jeg sto og i kø tidlig om morgenen, for å komme inn på apoteket. Kommer da en rimelig ung mann, og stiller seg rett bak meg, og hoster inn i nakken min( sikkert tankeløshet). Jeg oppfordrer han til å flytte seg litt bakover, minner om 2 m regelen. Hvorpå han eksploderer, og jeg får en skyllebøtte om hysteriske mennesker, corona er bare en forkjølelse osv osv. Jeg gikk, ville ikke stå der i spyttskyen på mens han snakket. Så at en vakt kom og snakket til han da jeg gikk.

Anonymkode: 060b0...901

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han var der kl 0700. Han er i risiko gruppen og veldig forsiktig.

I køen kom kunden bak ganske nære, og min far ba han vær så snill å holde de 2 meterne. 

Resultatet var enormt med kjefting fra denne kunden.

Ble så lei meg da jeg hørte det. Her tar vi alle hensyn. Han har ikke sett meg som hans eneste barn eller sine 3 barnebarn på mange uker. Så dette?

Vær snille med hverandre folkens.

Da håper jeg det var en tredjemann i køen, eventuelt et personal, som tok ansvar og satte denne pøbelen på plass.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nå skal jeg ikke sette diagnoser på folk, men den type oppførselen som nevnes her er ikke normal. Mange av de menneskene som kjefter, trenger seg på eller hoster folk i nakken er sannsynligvis folk med ulike psykiske plager. Ikke at det er en unnskyldning, men en slags forklaring. De fleste syns jeg oppfører seg fint. 

Anonymkode: 3defe...8ff

• Liker 6
Gjest Jegserdeg
Skrevet

Hva med de ansatte på butikken tenker jeg, stakkars mennesker som har kunder som ikke tar hensyn. Har tenkt mye på hvor mye smitte de må ta ned seg videre,  kanskje er de selv i risiko gruppen. 

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal jeg ikke sette diagnoser på folk, men den type oppførselen som nevnes her er ikke normal. Mange av de menneskene som kjefter, trenger seg på eller hoster folk i nakken er sannsynligvis folk med ulike psykiske plager. Ikke at det er en unnskyldning, men en slags forklaring. De fleste syns jeg oppfører seg fint. 

Anonymkode: 3defe...8ff

Det er nok en viss sannhet i det du sier, men forklaringen gjør ikke handlingen noe bedre. Jeg er så lei av denne legitimeringen av usolidariske handlinger fordi folk er psykisk syke. En kan da ikke holde på som en vil fordi en har kreft eller KOLS akkurat.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd å bli kommentert grunnet bruk av munnbind i butikken ved flere anledninger. Når jeg sier kommentering mener jeg baksnakking med høy nok stemme til at jeg lett har registrert det.

Synes det er en privatsak om jeg velger å bruke munnbind eller ikke. Altså om menn kler seg som kvinner, eller folk er tatovert i hele trynet er greit, men nåde deg om du går med munnbind ute under en pandemi! 

Veldig merkelig oppførsel fra deler av samfunnet. Det komiske er jo at jeg for alt de vet kan ha Covid-19 eller at jeg mistenker det. Det kan altså være av hensyn til andre at jeg går med det!!! 

Anonymkode: 1f660...0c9

• Liker 8
Skrevet (endret)

Diskriminering er det nok av i dette samfunnet.

Skiller man seg ut, da blir det debatt.

Noen gir F i og ta corona alvorlig.

Noen gjør det de sikkert kan for og beskytte seg best mulig.

Det er fritt fram og gjøre som man vil ;)

men dårlig oppførsel og frekke svar kan unngåes!!

Endret av Sunset90
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så leit 🙁 Det skal jo så lite til og koster oss så lite å ta hensyn til hverandre.

Anonymkode: f2cca...a83

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd å bli kommentert grunnet bruk av munnbind i butikken ved flere anledninger. Når jeg sier kommentering mener jeg baksnakking med høy nok stemme til at jeg lett har registrert det.

Synes det er en privatsak om jeg velger å bruke munnbind eller ikke. Altså om menn kler seg som kvinner, eller folk er tatovert i hele trynet er greit, men nåde deg om du går med munnbind ute under en pandemi! 

Veldig merkelig oppførsel fra deler av samfunnet. Det komiske er jo at jeg for alt de vet kan ha Covid-19 eller at jeg mistenker det. Det kan altså være av hensyn til andre at jeg går med det!!! 

Trodde ikke man kunne gå i butikken om man vet, eller har mistanke om at man er smittet? 

Anonymkode: fd02d...98f

AnonymBruker
Skrevet

Det står at hvis du har mistanke om smitte/symptomer er du i karantene. Om Karantene står det at kan gå i butikk og apotek  hvis det er nødvendig. Det er bare hvis du er bekreftet smittet at du er i isolasjon og ikke kan gå i butikk.. Og i og med at så få testes så er det jo få som er helt i isolasjon..  Syns det er skummelt. 

Anonymkode: 2ac88...616

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde ikke man kunne gå i butikken om man vet, eller har mistanke om at man er smittet? 

Anonymkode: fd02d...98f

Hypotetisk kunne jo det være årsaken til munnbindet jeg går med... 

Jeg innrømmer glatt at det er for egen psykiske helse skyld. Effekten er sikkert lav, men jeg misliker tanken på å gå der helt ubeskyttet. 

Er forresten ikke i noen risikogruppe heller.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Jegserdeg skrev:

Hva med de ansatte på butikken tenker jeg, stakkars mennesker som har kunder som ikke tar hensyn. Har tenkt mye på hvor mye smitte de må ta ned seg videre,  kanskje er de selv i risiko gruppen. 

Her fikk vi surfjes på kundeundersøkelse fra kunde fordi han hadde blitt bedt sprite hendene på spritautomaten før han kom inn i butikken. Ingen skulle fortelle han hva han skulle gjøre! 🙄

Anonymkode: 93743...e47

• Liker 4
  • Opprett ny...