Gjest meg123 Skrevet 21. juni 2005 #1 Skrevet 21. juni 2005 hei. jeg skal begynne å trene, men vil IKKE får noen gedigende lår muskler osv. jeg vil ha en slank stram kropp. men hvordan skal jeg trene....? hvilke apparater? noen med erfaring? har pleid i varme opp med tredemølle og sykling, og derreter apparater for inn side og utside av lår og mage.. er det riktig? har også hørt at for å få slanke muskler ikke store muskler , så skal man ta flere repitisjoner på et lavt vekt nivå. er det sant? takk orle svar
MorningStar Skrevet 21. juni 2005 #2 Skrevet 21. juni 2005 Du får ikke no monster-lår av å trene vanlig. Du får derimot monstermuskler hvis du går på en skikkelig diett og bruker tunge vekter.
Nella Skrevet 22. juni 2005 #3 Skrevet 22. juni 2005 Vanskelig for jenter å få monstermuskler da. Vi har ikke annlegget for det. Jeg trener styrke med så tunge vekter at jeg akkurat klarer repetisjonene og få repetisjoner. 3* 10-12 rep. Holder i massevis, går fortere og mer effektivt. Jeg har ikke noe monstermuskler altså men har fått en strammere kropp. For å få effekt må du jo bruke vekter så du kjenner det. Hadde jeg vært deg ville jeg fått avtalt en time på det senteret du går på/skal begynne på å få lagd et program. Det pleier å være inkludert i medlemsskapet. Da får du satt opp noe som passer deg og det du vil jobbe med + at du får en gjennomgang av apparatene og lærer deg å bruke de riktig. Det med lite vekter, mange repetisjoner mener jeg å ha lest er en myte. Ser mange jenter på senteret som trener mye tyngre vekter enn meg og ingen av de har monstermuskler heller Lykke til.
glaciera Skrevet 22. juni 2005 #4 Skrevet 22. juni 2005 Jeg har, som nella, fått vite at det er en myte at lav vekt/mange reps gir slanke muskler. Og for å få store muskler må du virkelig gå inn for det. Det beste er visst å ta sikte på 3 serier à 8-10 reps med ca 1 min hvile mellom hver serie, og da tar du så tunge vekter at du akkurat ikke greier å fullføre hele settet. Når det begynner å gå greit øker du vektene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå