AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #1 Del Skrevet 22. april 2020 Hei! Nå nærmer sommeren seg, og for min del er det egentlig en krevende tid, da jeg alltid må passe på å dekke arrene mine. Selvskadingen skjedde for ca 5-6 år siden, så de er helt bleke. Arrene er ganske smal og de dekker bare en liten del av underarmen, men de er uansett utrolig plagsomme. Har noen tips til hvordan man kan prøve å skjule dette litt mer? Har prøvd med sminke ett par ganger, men arrene er så lyse at de reflekterer i gjennom uansett.. Kunne gjerne tenkt meg en permanent løsning, men har forstått at dette er litt vanskelig. Er klar over at enkelte tenker at man ikke trenger å skjule arrene eller være flaue over de, men er det en ting jeg angrer på her i livet så er det at jeg utsatte armene mine for det. Jeg vil nok aldri føle for å vise arrene til noen, så vil helst ha tips på hvordan jeg kan skjule dette mest mulig! Anonymkode: 1371b...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marye Skrevet 22. april 2020 #2 Del Skrevet 22. april 2020 Jeg bruker alltid bolero på sommeren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariam Skrevet 22. april 2020 #3 Del Skrevet 22. april 2020 Tatovering? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #4 Del Skrevet 22. april 2020 De blir mindre synlige med årene vil jeg tro (det ble ihvertfall mine). Og er du sikker på at folk automatisk tenker selvskading? Jeg har også arr, men har aldri fått noen reaksjoner på de, så har inntrykk av at folk ikke tenker over det. Anonymkode: 9e905...1d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #5 Del Skrevet 22. april 2020 Jeg har sett folk skjule slike arr med tatoveringer. Også operasjonssår i handa. Ser ut som en tatovering, og ingen arr vises. Anonymkode: c75cc...0d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #6 Del Skrevet 22. april 2020 Ts her. Takk for svar! Tatovering er nok dessverre helt uaktuelt, da jeg ikke liker det eller er typen til å ha det.. Mulig de blir mindre synlige med årene, men arrene mine blir nok ikke blekere enn de er nå, så vet ikke hvordan de kunne blitt mindre synlig.. Anonymkode: 1371b...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #7 Del Skrevet 22. april 2020 21 minutter siden, Marye skrev: Jeg bruker alltid bolero på sommeren Jeg har også pleid å dekke meg til med klær, men blir oftest veldig varmt.. Vil jo kunne kjøpe fine sommerklær uten å måtte tenke over arrene 😫 Anonymkode: 1371b...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #8 Del Skrevet 22. april 2020 Dessverre få løsninger.. Jeg har prøvd to forskjellige operasjoner: Én der de «slipte» ned det ytterste hudlaget - det gjorde det litt mer utvisket i kantene, men ikke særlig effekt utover det. Én større operasjon med hudtransplantasjon, som skulle bytte ut arrene med mindre stigmatiserende arr. Det fungerte forsåvidt, men fordi de ikke kunne ta hele området så er det like tydelig fortsatt, men kanskje litt jevnere enkelte steder. Jeg var hos en make up artist for å prøve den typen sminke som skal kunne dekke over tattoveringer etc. Men siden arrene var bleke er det jo strukturforskjell som er problemet og det hjalp ingenting. Jeg har altså dessverre godtatt at det må bli langermede kjoler/bluser og svettebånd til evig tid. Jeg er overhode ikke komfortabel med å vise dem, uansett hva andre folk mener. Skikkelig dritt, men sånn er det bare... Men om noen andre vet om noen knalltips så vil jeg gjerne høre!😃 Anonymkode: 6c3b4...dbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #9 Del Skrevet 22. april 2020 Jeg bryr meg ikke lengre. De er veldig lite synelig i dag, kun. Lyser egentlig kun mot andre når jeg får farge på kroppen. Men er over 20 år siden jeg skadet meg selv med vilje sist. Så man blir vel ferdig? Plager meg ikke at folk ser eller spør. Ja jeg har en rar fortid. Men det rareste er ikke arrene Anonymkode: 574f1...cf5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 22. april 2020 #10 Del Skrevet 22. april 2020 Jeg bruker foundation, men arrene kan fremdeles sees litt gjennom. Mine arr er dessverre innenfor måneden, så litt røde selv om det ble brukt Compeed rett på for å minske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marye Skrevet 22. april 2020 #11 Del Skrevet 22. april 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også pleid å dekke meg til med klær, men blir oftest veldig varmt.. Vil jo kunne kjøpe fine sommerklær uten å måtte tenke over arrene 😫 Anonymkode: 1371b...4a5 Bolero gjør jo armhulene fri så man blir ikke så svett og passer de fleste antrekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 22. april 2020 #12 Del Skrevet 22. april 2020 Har samme problem. Har arr på underarmen som jeg ikke vil vise. Har gått med langermet i mange år, men denne sommeren tror jeg at jeg skal gi faan. 39 minutter siden, AnonymBruker said: Og er du sikker på at folk automatisk tenker selvskading? Jeg har også arr, men har aldri fått noen reaksjoner på de, så har inntrykk av at folk ikke tenker over det. Anonymkode: 9e905...1d5 Hvis arrene er symmetriske og parallelle kan det kun være selvskading. (jeg er ikke TS) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #13 Del Skrevet 22. april 2020 Jeg driter i om fremmede ser det. er mer bekymret for familie, så jeg er mildt sagt sykt stresset i år. Siden jeg igjen har vært så dritt dum i hodet å bruke underarmen og ikke overarmen. I fjor var første gang på 15 år at jeg kunne bruke t-skjorte... Tok 2 år skadefri på underarmen før de forsvant nok til at de ikke var supersynlig (altså all rødhet forsvant), i år er jeg tilbake til heldekkende og jeg er så forbannet på meg selv 😫 Ikke funnet nå sminke som faktisk fungerer. Men det beste tipset er å ikke bli brun, for da blir de mer synlige 😂 I fjor var jeg sykt stresset over å få brunfarge, for jo brunere jeg ble, jo mer synlige ble de. Anonymkode: e9843...b80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #14 Del Skrevet 22. april 2020 Kan være triggende MEN. Jeg lurer på av ren nysgjerrighet hvorfor dere velger armen? Det er ikke av ignoranse jeg spør(har skrevet oppgave om dette) , selvskader ofte selv men aldri på armene. Ellers så er det ofte ingen som tenker over det lenger. De vil alltid være der som dine battle scars og hører framtiden til! Om noen spør kan du forberede deg på hva du har lyst å si, for du behøver ikke utbrodere om dine tøffe stunder. De blekner også med tiden. Du har vært gjennom mye og er sterk, lykke til og nyt sommeren med god samvittighet med så lite klær du vil❤️ Anonymkode: 01a37...10c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #15 Del Skrevet 22. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Takk for svar! Tatovering er nok dessverre helt uaktuelt, da jeg ikke liker det eller er typen til å ha det.. Mulig de blir mindre synlige med årene, men arrene mine blir nok ikke blekere enn de er nå, så vet ikke hvordan de kunne blitt mindre synlig.. Anonymkode: 1371b...4a5 Du kan førhøre deg ift til laserbehandling, men gå til lege. Ikke oppsøk hudpleiere ol. de kommer sikkert bare til å ribbe deg for penger. Anonymkode: 35227...ba6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #16 Del Skrevet 22. april 2020 1 time siden, 000VF000 skrev: Har samme problem. Har arr på underarmen som jeg ikke vil vise. Har gått med langermet i mange år, men denne sommeren tror jeg at jeg skal gi faan. Hvis arrene er symmetriske og parallelle kan det kun være selvskading. (jeg er ikke TS) Jeg ser den med at det kun kan være selvskading. Men jeg har inntrykk av at «folk flest» ikke er så godt kjent med det, og ikke tenker over det/registrerer det på samme måte som personer som selv har slitt med problemet. Men forstår behovet for å dekke til altså, var ikke ment noe imot det. Anonymkode: 9e905...1d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 22. april 2020 #17 Del Skrevet 22. april 2020 Du har fått mange fine svar over, så jeg tenkte mer at jeg ville si at de arrene du har: det er en del av deg og din historie. Du skal ikke skamme deg over din historie og at du har hatt det vondt. Hvis du velger å ikke kamuflere dem men heller bære dem med verdighet og "så vanskelig hadde jeg det og nå har jeg kommet videre" så har det en verdi for oss alle. Samfunnet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #18 Del Skrevet 22. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan være triggende MEN. Jeg lurer på av ren nysgjerrighet hvorfor dere velger armen? Det er ikke av ignoranse jeg spør(har skrevet oppgave om dette) , selvskader ofte selv men aldri på armene. Ellers så er det ofte ingen som tenker over det lenger. De vil alltid være der som dine battle scars og hører framtiden til! Om noen spør kan du forberede deg på hva du har lyst å si, for du behøver ikke utbrodere om dine tøffe stunder. De blekner også med tiden. Du har vært gjennom mye og er sterk, lykke til og nyt sommeren med god samvittighet med så lite klær du vil❤️ Anonymkode: 01a37...10c Det å kalle andre for "triggende" synes jeg er egoistisk og frekt. Sorry, men jeg synes det er en uting å be folk om å kle på seg for å skjule arr, sår, kropp eller hva faen det er, fordi det er triggende for deg. Synes du det er greit at folk med anoreksi sier det er triggende at feite folk går i singlett når det er 30 grader? Eller at en person skal gå opp til en fremmed og si "Du, vennligst ta av deg den capsen. eksen min som har gitt meg ptsd etter misbrukt brukte den capsen og jeg blir trigget av den og får flashbacks". Det er så forbanna provoserende! Min kropp trigger ingen, det er du som er problemet, ikke meg. Slutt å si at andres kropper er triggende. Om du ikke kan gå ut uten å bli "trigget" så må du jobbe med deg selv, ikke gå rundt å diktere hvordan folk skal kle seg eller være i all offentlig. Anonymkode: e9843...b80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #19 Del Skrevet 22. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det å kalle andre for "triggende" synes jeg er egoistisk og frekt. Sorry, men jeg synes det er en uting å be folk om å kle på seg for å skjule arr, sår, kropp eller hva faen det er, fordi det er triggende for deg. Synes du det er greit at folk med anoreksi sier det er triggende at feite folk går i singlett når det er 30 grader? Eller at en person skal gå opp til en fremmed og si "Du, vennligst ta av deg den capsen. eksen min som har gitt meg ptsd etter misbrukt brukte den capsen og jeg blir trigget av den og får flashbacks". Det er så forbanna provoserende! Min kropp trigger ingen, det er du som er problemet, ikke meg. Slutt å si at andres kropper er triggende. Om du ikke kan gå ut uten å bli "trigget" så må du jobbe med deg selv, ikke gå rundt å diktere hvordan folk skal kle seg eller være i all offentlig. Anonymkode: e9843...b80 Jeg mente jo at det jeg SKREV kunne være triggende, det skjønner du og. Se hva jeg skrev da?? Herlighet. Jeg har jo arr over hele magen og lårene men dekker meg ikke til og det SKAL INGEN. Å Kvinneguiden overrasker alltid. Anonymkode: 01a37...10c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #20 Del Skrevet 22. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mente jo at det jeg SKREV kunne være triggende, det skjønner du og. Se hva jeg skrev da?? Herlighet. Jeg har jo arr over hele magen og lårene men dekker meg ikke til og det SKAL INGEN. Å Kvinneguiden overrasker alltid. Anonymkode: 01a37...10c hørtes mer ut som at du mente det andre, men da så. beklager misforståelsen Anonymkode: e9843...b80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå