Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har russen i Bergen begynt å markere russetiden? 

Jeg har ikke sett verken russebiler eller russekledde ungdommer. 

Anonymkode: 969d5...cb7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo kansellert i år, har du ikke fått det med deg?

Anonymkode: 47ee4...ef7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jo  men jeg har hørt at andre steder i Norge har de på seg russedressen når de henger rundt med vennene, og flere kjører russebil. På Østlandet hadde flere russ samlet seg og festet. 

Ts

Anonymkode: 969d5...cb7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett russ i Bergen.

Anonymkode: bc192...881

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn er russ, men vi bor på østlandet

De har ikke tradisjonell russefeiring, men regler om at man kan møtes ute i små grupper gjelder også russen. 
Min sønn og hans nærmeste vennegjeng (de er 5 stk) - de møtes for å grille og ha det så sosialt som de kan i disse dager. Med russedressen på. Og de forholder seg til myndighetens råd om antall i gruppa, og de holder avstand. Og det er de samme 5 som møtes hver gang. 

Anonymkode: 82f75...eac

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje like greit å fjerne hele dette opplegget for godt. 

Handler uansett bare om å dundre rundt med høyest mulig musikk, og selvfølgelig rølpe-fylla selv med skole-undervisning dagen etterpå.               

Anonymkode: ad64e...a7f

Noen russ holder på sånn, og det er dessverre de vi legger merke til. I denne gruppa som alle andre grupper i samfunnet. 

De aller fleste russ, og ungdom, er ungdom som tar hensyn til hverandre og vet å oppføre seg. 

Ja, de fester, men de fleste av dem lager ikke bråk og kvalm for det. Så ikke skjær alle over en kam!

Anonymkode: 82f75...eac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Følger du ikke med på nyhetene. Det er stadig oppslag om at russen ikke følger smittevernsreglene.

Anonymkode: c586d...5c4

AnonymBruker
Skrevet

Så to jenteruss i Trondheim i dag, gående langs gata. Men det er alt jeg har sett til nå. Tenkte jo over dette med russefeiring, men tenkte mer over at russehabiten har forandra seg mye, trange røde russetights med den sedvanlige hvite skrifta nedover, ikke "vanlige bukser" lengre. Gjør ikke noe altså, annet enn at jeg tenker over hvor gammel jeg har blitt. 

Anonymkode: ebd42...e6e

• Liker 1
Skrevet

Jeg er russ i år (fra Østlandet) og her er russefeiringen godt igang. I år er det jo veldig annerledes enn vi hadde tenkt oss, men de aller aller fleste er veldig gode på å holde avstand og ikke samles i grupper på mer enn 5stk. Selvfølgelig vil det alltid være noen som gir f i retningslinjer (uansett aldersgruppe, altså ikke bare russ) og det er som oftest de man legger merke til mest. 

Personlig har jeg ikke hørt om så mange som oppfører seg slik heldigvis, selv om man leser om det i media. I min russegruppe er alle helt enige om at vi ikke skal samles mer enn 5 og 5 og INGEN RULLING, og slik er det i mange andre russegrupper og. Vi prøver å gjøre det beste ut av det 😊. Mange russ velger også å holde seg vekk fra alt av samlinger. De hører man jo ikke om i nyhetene siden man ikke legger merke til dem når de holder seg hjemme, men jeg synes det er viktig å påpeke at ikke ALLE russ er dumme og gir blanke f i alt av retningslinjer. 

Jeg har sett fler folk i ung-voksenalder (20++) samle seg i større grupper enn det russen gjør, så da synes jeg russen i år blir framstilt på en helt feil måte av media, men det har vel russen blitt hvert år uansett 🙃

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...