Gå til innhold

Hvordan blir skole i din kommune?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fulle skoledager og ordinær SFO? Eller annerledes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fulle skoledager og vanlig SFO. SFO kommer til dele barna i faste grupper (halve klasser) med faste voksne-. Hvordan skolen har tenkt å ordne det vet vi ikke ennå. Jeg er uansett ikke bekymret.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ordinære skoledager med kortere åpningstid for SFO (0800-1530 mot 0700-1630). Åpningstiden for SFO er kommunalt bestemt, så jeg vet ikke hvorfor det er slik. På vår lille grendeskole med ca 15 elever pr årstrinn og ca 25 elever på SFO tror jeg de kunne fått til ordinær åpningstid. 

Noen av trinnene blir flyttet til andre areal for å kunne bruke separate garderober, mens ett trinn flyttes fra sitt areal fordi det også brukes til SFO som nå skal prioriteres til arealet - antagelig fordi det er der de har leker og utstyr. 

Det vil ikke bli servert mat på SFO, så må huske å smøre ekstra matpakke.

Anonymkode: aebbe...2a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir vanlig skole. Hvordan det blir med sfo får vi vite ila uka. Vi har sagt vi trenger plass fra etter skolen til 16.30. Vanligvis åpent til 17.

Anonymkode: 60963...2d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir fulle skoledager, men vanlige blir de jo ikke. SFO regner jeg med blir redusert siden barnehagens åpningstid er det. Men vi får ikke vite noen detaljer før fredag.

Anonymkode: c6998...bfb

Skrevet (endret)

Vi skal ha fulle skoledager og barna skal gå inn når de ankommer skolen, alle skal ikke inn på en gang derfor mellom visst klokkeslett. Klassen blir som før da de er 15 elever, men de må holde seg med sin klasse, mer fokus på håndvask eventuelt antibac og ikke ha nærkontakt med elever utenfor klassen. Har ikke fått så mye mer informasjon ennå da de jobber med saken. :) Vi er alle blitt forespurt av lærer om vi kommer til å bruke SFO, det har iallfall halvparten av vår klasse sagt nei til, inkludert meg. Så hvordan SFO skal gjøre ting vet jeg heller ikke ennå da vi dropper SFO inntil etter sommeren så for vi se det an da. Er situasjonen den samme så kommer vi nok bare til å kutte SFO selv om det skjer så mange kjekke ting i 4 klasse så vil jo mye av det utgå da de ikke kan reise rundt som de har pleid hvis ting blir som nå. Men vi for se...

Endret av FrøkenMånestråle
AnonymBruker
Skrevet

Vi har fått beskjed om at tre klasser deles på fem grupper slik at det er i underkant av 15 på hver gruppe. Skolebussene kommer til å gå som normalt, men foreløpig har de bare fått beskjed om at de ikke skal samles i store grupper, og de som går til skolen, skal ikke gå tett sammen. 

Vi får visst vite mer i morgen.

Anonymkode: 1c4e3...201

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...