GĂ„ til innhold

Hvilken film er dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sĂ„ en film mellom 2000-2010 (tror jeg!) den er svensk (eller dansk 🙈) og handlingen gĂ„r som fĂžlger:

(PS: det er IKKE den med Mads Mikkelsen!! Den er eldre enn det men har endel likhetstrekk) 

En familiefar filmes fra sitt perspektiv i sin vanlige hverdag. Han er pÄ jobb ogsÄ tror jeg han var svÞmmelÊrer. Han har kone og de har felles barn. Man fÞlger denne mannens hverdag og pÄ hjemmebane snakker han og kona om barnet deres som er innlagt pÄ en institusjon. Barnet omtales som et «problembarn». Etterhvert er det mÞte med barnevern, hvor video av jenta avspilles hvor hun beskriver seksuelle overgrep gjort av far. BÄde far og mor nekter for at dette kan stemme, de beskriver at jenta er kjent for Ä lyve, har problemer pÄ skolen osv, sÄ dette er bare for Ä fÄ oppmerksomhet. Det blir etterhvert en sak utav dette, far blir suspendert fra jobb og som trener. Han blir satt i varetekt og jeg husker spesielt en scene hvor han gÄr forbi en vakt tror jeg det er, og vakta sier noe sÄnn som at «det skal to til». Da fnyser faren. Man fÄr gjennom hele filmen perspektivet til far som er uskyldig dÞmt. PÄ slutten ber jenta om et mÞte med far og dette foregÄr i hjemmet. Det er eneste scenen i filmen hvor barnet faktisk er der. Jeg tror ikke du fÄr se barnet bare silluettwn av henne. Mor forlater far og jenta, og da sier faren noe sÄnn som at «du ville det selv», han snakker om noen nye jeans hun hadde fÄtt og gikk rundt og «viste seg frem i» osv. Jeg husker ikke om jenta sier noe som helst men pÄ slutten lÞper/kryper faren ut av huset og gatelangs grÄtende. 

vet noen hva filmen heter? 

Anonymkode: a2c35...3bc

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...