Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en nabo på samme alder som meg. Forskjellen her er at hun er ekstremt nysgjerrig, mens jeg har mer enn nok med å fokusere på hverdagen med meg og min familie. 
Hun titter mellom buskene, tyvlytter og sender over sine barn for å spørre oss om hva/hvor vi skal osv..

Hun har fått med seg hvem jeg snakker godt med i hverdagen, og kontaktet dem. Har fått rede på at hun skal ha spurt dem om «hva de vet om meg» «hvor godt de kjenner meg» osv.

Føler naboen er ute etter å ha full sosial kontroll over meg. Hun lar meg vite at hun følger med på meg..

Hun er også opptatt av å la meg vite at hun er best og gjør alt riktig. Når barna hennes er her, er de flinke til å plukke på hvorfor vi ikke gjør slik som dem. De mener også at yngstebarnet mitt på nesten 2 år ikke kan si annet enn «mamma» 😄😂 Dette har de altså fått for seg...

Hver gang mannen og jeg foretar oss noe i vår egen hage(stell,rydding, små snekkering), så strekker naboene hals for å få god oversikt over hva vi gjør. De kan gå helt ut på veien for å skue ut over oss..

Mannen og jeg overser dette, og fokuserer på vårt. Regner med at om vi sier ifra til dem, så vil det bare oppmuntre dem til å forsette. 

Så, hva kan denne adferden bety for noe? Er det rett og slett misunnelse?

Anonymkode: db49e...21f

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Betyr sannsynligvis at hun har veldig lite å gjøre... 

AnonymBruker
Skrevet

Misunnelig på hva? Det høres jo ut som om du har et helt vanlig liv. Jeg tenker mer at naboen din rett og slett er litt rar. Bor dere på bygda eller er naboen eventuelt fra bygda? Dette høres nemlig veldig ut som slik oppførsel mange har på bygda. Jeg er selv vokst opp i en liten bygd, og der er det om å gjøre å vite mest mulig om de andre i bygda og å spre dette videre. 

Anonymkode: 13d56...43c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Misunnelig på hva? Det høres jo ut som om du har et helt vanlig liv. Jeg tenker mer at naboen din rett og slett er litt rar. Bor dere på bygda eller er naboen eventuelt fra bygda? Dette høres nemlig veldig ut som slik oppførsel mange har på bygda. Jeg er selv vokst opp i en liten bygd, og der er det om å gjøre å vite mest mulig om de andre i bygda og å spre dette videre. 

Aner ikke hva de de skal være så misunnelig på. Men hun er langt mer opptatt av meg enn jeg er av henne. Nesten så jeg vil si at nysgjerrigheten er usunn..

Hun er fra bygda ja(født og oppvokst det). Og jeg er tilflyttet.

Er det en spesiell grunn til at jeg har blitt utpekt på denne måten? Hvem er det bygdefolket legger nysgjerrigheten sin på?

Jeg har blitt opplært til at nysgjerrighet som dette er frekt, og at man skal feie for egen dør. Vi har ingenting med hva andre gjør:) 

ts

Anonymkode: db49e...21f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da høres det ut som om hun er stereotypen på "bygdekjerring". Der jeg kommer fra var det status å være innfødt, mens innflyttere, særlig byfolk, var annenrangs. De hadde vanskelig for å få innpass, selv om de var kjempehyggelig. Foreldrene til en nær venninne var innflyttere. De var utrolig varme og snille mennesker, men ble aldri godtatt av andre foreldre, selv om de stilte veldig opp på dugnader osv. De andre mødrene baksnakket denne moren for helt idiotisk ting. Kanskje ikke så rart at foreldrene flyttet så fort begge barna var blitt myndige. Jeg hater den bygdekulturen selv, mange virker nesten tilbakestående. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vet du det høres mer ut som en form for fremmedfrykt. Du er innflytter og det er litt skummelt og så må hun følge med på hva for noe rart « hun innflytteren» driver med. Sikkert er hun lykkelig når hun får bekreftet for seg selv at : « disse innflytterne» er rare og ikke som «oss fornuftige bygdefolk som gjør som vi alltid har gjort her i bygda hos oss. Og ikke finner på så mye rart»

Anonymkode: 7915b...ce4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Betyr sannsynligvis at hun har veldig lite å gjøre... 

Jepp

Anonymkode: 6e93f...537

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du det høres mer ut som en form for fremmedfrykt. Du er innflytter og det er litt skummelt og så må hun følge med på hva for noe rart « hun innflytteren» driver med. Sikkert er hun lykkelig når hun får bekreftet for seg selv at : « disse innflytterne» er rare og ikke som «oss fornuftige bygdefolk som gjør som vi alltid har gjort her i bygda hos oss. Og ikke finner på så mye rart»

Anonymkode: 7915b...ce4

Det er AKKURAT sånn det er! De skjønner ikke at det er de selv som har blitt rare av å leve i et slikt samfunn med lite nye impulser kulturer. Hilsen AB fra innlegget over deg.

AnonymBruker
Skrevet

Høres forferdelig ut. Tror nesten jeg hadde vurdert å flytte...

Anonymkode: 4c798...a80

Gjest Alkoholist
Skrevet

Høres ut som at hun enten er besatt av deg, eller lever et liv hun ikke liker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...