AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #1 Del Skrevet 22. april 2020 Mamma døde for noen år siden. Vi søsken fikk forsikring og sånt utbetalt via arbeidsforening (eller hva den nå heter). Jeg går gjennom noen gamle papirer som er blitt liggende etter henne. Ser at hun har hatt en forsikring som vi ikke kjente til. Mulig at den ble sagt opp før hun døde, eller byttet med noe annet. Har ihvertfall funnet forsikringspapirene. Vi tok aldri kontakt med akkurat det selskapet. Jeg tror imidlertid at alle forsikringsselskaper får meldt inn dødsfall via folkeregisteret, og at de tar kontakt direkte med arvinger. Det er jo ikke alltid at arvinger kjenner til alle forsikringer den døde har. Har jeg rett? De ville tatt kontakt selv, ikke sant. Anonymkode: 0d50a...e7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #2 Del Skrevet 22. april 2020 Ja. Anonymkode: 7b3e7...2f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #3 Del Skrevet 22. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja. Anonymkode: 7b3e7...2f9 Nei. Jeg jobber med forsikring og det er ingen automatikk i at noen får beskjed når noen dør og ingen kontakter familien. Dette må dere holde styr på selv. Skulle vi hatt folk til å holde på med dette så hadde forsikring vært dobbelt så dyrt. Får være måte på hvor mye man forventer. Anonymkode: 89f48...6dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #4 Del Skrevet 23. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan skal i så fall de etterlatte finne ut hvor en død person har hatt alle sine forsikringer eller what ever? Blir man nødt til å selv ta kontakt med hvert eneste selskap som eksisterer, for å sjekke om deres døde familie tilfeldigvis har hatt ett eller annet med akkurat det selskapet å gjøre? Anonymkode: d2b60...0e7 Dette kan man vel finne ut gjennom kontoutskrift ? Den som forvalter boet får vel tilgang på det. Anonymkode: a5cd4...ef6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå