Gå til innhold

Etter skolearbeid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør barna da? Min 12 åring vil spille eller se på YouTube. Jeg syns han skal ut når det er så fint vær ute. Han er ferdig med skolearbeidet rundt kl 11. Jeg syns ingenting om de sitter inne hele dagen å glor

Anonymkode: 79e4b...58e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lillesøsteren min i 7. klase har fått følgende "regler" for dette av foreldrene våre.

Hun skal være ferdig med leksene innen 13, og kan ikke bruke pc/ipad osv før klokken 13. Men før det skal hun også ha vært ute eller i fysisk aktivitet i minst en time, f.eks. ved å hoppe på trampolinen, eller sitte ute elns. Blir mye pc, men vi som familie prøver også å spille og være litt sosiale sammen etter jobb/skole er ferdig for dagen😊

Anonymkode: 111e0...6b8

• Liker 1
Skrevet

11-åringen min får styre dagen selv. Skoleoppgavene er tilgjengelige til 13.30, men han er gjerne ferdig en gang mellom 11 og 12. Han sitter mye foran PCen, men går ut sammen med søsknene minst en gang om dagen. De siste dagene nå hvor det har vært sommertemperaturer har han vært mye mer ute. I helgene er det sykkelturer o.l. 

AnonymBruker
Skrevet

Har en på 13 og en på 15. 15-åringen går på ungdomskolen og har mer arbeid og blir derfor ikke ferdig før tidligst 13.00. 13-åringen er fremdeles på barneskolen og kan bli ferdig med skolearbeid i 10-tida.

Vi bor veldig tett på andre som ikke later til å respektere sosial distansering, er ofte fullt av folk nå i finværet. Så vi holder oss mye inne. Klart det blir mye skjermer, men vi prøver å se filmer sammen slik at vi inne alltid sitter på hver vår skjerm. Men ja.... det blir noen timer Playstation og YouTube hver dag.

Vi går kveldstur hver kveld på ca en time. Da bare går vi rundt i nabolaget. Utforsker stier og snarveier vi ikke har vært på før, går innom lekeplasser eller utkikkstopper osv. Vi spiller også en del kort og brettspill, og de har fremdeles husarbeidsoppgaver hver dag.

For et par dager siden sa jeg vi måtte ha en internett-fri dag. De ble VELDIG stressa av tanken, og begynte å protestere og kjefte. Men..... vi gjennomførte 24 timer uten internett, og uten at barna fikk varige traumer. De ble faktisk veldig kreative og klarte å finne på ting å gjøre sammen, og med meg (jeg hadde selvfølgelig også internett-fri).

Men i denne perioden vi lever i nå er det vanskelig å unngå at det blir mye skjermtid. Mer enn vanlig. Og det synes jeg er helt greit. Så lenge de gjør skolearbeidet sitt, gjør husarbeidet sitt, går kveldstur og er litt fysisk aktive så legger jeg ikke så mange føringer for hva de skal gjøre. 

Anonymkode: 0a442...c12

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er han glad i Harry Potter? Isåfall foreslå at han kan spille wizards unite, da må han ut og gå for å samle ting. Mye får han tak i hjemmefra siden de har gjort om på spillet pga koronaen men for å låse opp portkeys f.eks må han ut og gå for å samle kilometer!

Anonymkode: d2011...a4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...