Gå til innhold

Kan du hjelpe en stakkar med å finne en jakke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann! 😎

Okei, jeg må ha hjelp.

Jeg er en slank og stram mann i midten av 30-årene, og skulle så gjerne ha hatt meg en vår, sommer og høst jakke. 
Som står til en mer sporty stil, altså mørkeblå/litt slitt jeans, sneakers og enten t-skjorte, genser eller hverdagspenskjorte på overkroppen. 

Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal velge.
Er det softshelljakke, fleecejakke, frakk, skinnjakke, skalljakke, dressjakke/blazer eller jeansjakke som er tingen? 

Har du noen gode tips til meg, eventuelt eksempler over hva som er fint for en mann med litt sporty stil. 
Hva er hot og hva er not, egentlig?

Inspirer meg, hvis du har lyst 🙏 

Anonymkode: 1e8e0...048

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? 😏

Gjest Aniita
Skrevet

Skinnjakke hadde sett bra ut på deg, tror jeg.

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, Aniita skrev:

Skinnjakke hadde sett bra ut på deg, tror jeg.

Takk for innspill!

Har aldri hatt det, men må innrømme at jeg har vurdert det. 

Nåværende jakke er en tynn softshelljakke. Og har tenkt tanken om en mer sofistikert stil denne gang, men har vært usikker på om den står i stil til min ellers "sporty" stil. 

Skal absolutt ta skinnjakke i betraktning ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er fint med enkle utility jakker som denne, i mørkeblå eller armygrønn. 

65AEF2EB-1C31-4A08-A1B4-E003F7F14A2B.png

Anonymkode: e8f91...d9e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er fint med enkle utility jakker som denne, i mørkeblå eller armygrønn. 

Interessant. Takk.

Har aldri sett på slike jakker før, men en fin jakke. Skal sjekke stilen ut! :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil ha en sporty jakke til urbant bruk synes jeg det er finest om den ikke ser så veldig teknisk ut. Eks:F0E6708C-117D-4E6F-A4EB-1C6D4B52A537.thumb.png.64feef7cc371d0d7e31428c4e7b24098.png

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

65AEF2EB-1C31-4A08-A1B4-E003F7F14A2B.png

Får meg til å tenke på jakkene til straffefanger i USA

Anonymkode: ac265...0db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du vil ha en sporty jakke til urbant bruk synes jeg det er finest om den ikke ser så veldig teknisk ut. Eks:F0E6708C-117D-4E6F-A4EB-1C6D4B52A537.thumb.png.64feef7cc371d0d7e31428c4e7b24098.png

Ah. Norrøna. Favorittmerket. :) 

Men tenker at det kanskje blir for voldsomt for en sommerjakke. Som vinterjakke er det helt klart en høydare.
Har allerede denne: 

image.thumb.png.105f247c04a8a80527c85f7c6f72c221.png

Gjest Aniita
Skrevet (endret)
På 22.4.2020 den 10.47, AnonymBruker skrev:

Heisann! 😎

Okei, jeg må ha hjelp.

Jeg er en slank og stram mann i midten av 30-årene, og skulle så gjerne ha hatt meg en vår, sommer og høst jakke. 
Som står til en mer sporty stil, altså mørkeblå/litt slitt jeans, sneakers og enten t-skjorte, genser eller hverdagspenskjorte på overkroppen. 

Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal velge.
Er det softshelljakke, fleecejakke, frakk, skinnjakke, skalljakke, dressjakke/blazer eller jeansjakke som er tingen? 

Har du noen gode tips til meg, eventuelt eksempler over hva som er fint for en mann med litt sporty stil. 
Hva er hot og hva er not, egentlig?

Inspirer meg, hvis du har lyst 🙏 

Hei igjen :)

Altså hva som er hot. En slank mann i olabukse ville jo være hot i skinnjakke som jeg skrev.

Hvis du tenker på at dette er til hverdagsbruk så ville jeg ha syns det var rart å gå i noe sportslig jakke.

Bor du i Oslo? 

Jeg tenker mer urbant. Og da er skinnjakker trendy hvis du skal gå i det til vanlig. Er min mening da. Mulig jeg tar feil :)

Olajakke ser harry ut, og andre sportsjakker. Når du bruker skinnjakke ser du både litt rocka ut, i tillegg til urban. 

Det å kle seg til hverdags i treningstøyet sitt, altså sporty, er en big no go sone :) Men å ha det under, som at du er on the go, det kan kle deg :) Mulig jeg tar feil. Men men, skulle jo gjerne ha sett et bilde av deg, hehe. For å vurdere. Lykke til. 

Endret av Aniita
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Aniita skrev:

Hei igjen :)

Hei du :)

Og takk igjen.

Jeg har sett rundt på skinnjakker etter ditt stalltips. Og må si at jeg liker det. :) Det har liksom aldri falt meg inn å kjøpe en, så kanskje jeg skal bestille å se hvordan det passer meg.

Her ser du min kroppsfasong (nær identisk), samt stil på klær:

image.thumb.png.dcefd30387b1830efbd89da00191dfd1.png
Kilde: Zalando.no

Jeg er ikke en som går i treningsklær til hverdags, men jeans, sneakers og genser/fritidsskjorte. Skinnjakke kler visst dette godt. Til ettertanke er olajakke absolutt ikke meg. ;) 

Har også en ting for strikkeklær. Altså genser. Vet ikke om det passer til en skinnjakke, men er jo lov å prøve å se :) 

Kanskje jeg skulle kjøpt meg en kofte 😜 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Aniita said:

Olajakke ser harry ut

Veldig uenig. En fin olajakke på en kjekk mann er drit hot. Så klart finnes det stygge olajakker også, men med riktig fit er de ganske så kjekke.

Anonymkode: 8a996...e66

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig uenig. En fin olajakke på en kjekk mann er drit hot. Så klart finnes det stygge olajakker også, men med riktig fit er de ganske så kjekke.

Olajakke er mye smak og behag. Det er vel kanskje det som er problemet mitt med olajakke. Enten så kler man det, eller så gjør man ikke det. Og så er det veldig utifra hva du ellers har på deg sammen med olajakka. 

Enig med deg at enkelte ser helt suveren ut i en olajakke, men jeg har sett det motsatte også. For min del, så er sjansen for stor med tanke på å kjøpe meg olajakke. Er rimelig sikker på at jeg ikke kler den, uten at jeg har prøvd en da ;)

Uansett, nå er skinnjakka bestilt! Men den skal prøves den også, så er alltid åpen for innspill ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke skinnjakker eller olajakker på menn, ikke blazer til jeans heller. 

Hettejakker eller bombejakker eller litt fine, tynne, sporty jakker uten detaljer er mye finere. Litt som Bergansjakken over uten alle detaljene.  Tykk strikkegenser eller jakke er også fint. 

Anonymkode: e352c...d80

AnonymBruker
Skrevet

Eller, olajakke kan være fint hvis den er helt klassisk, til naturlig slitte jeans, kul T-skjorte eller hoodie. En kul skjorte under (aldri kortermet!) kan også funke. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke skinnjakker eller olajakker på menn, ikke blazer til jeans heller. 

Hettejakker eller bombejakker eller litt fine, tynne, sporty jakker uten detaljer er mye finere. Litt som Bergansjakken over uten alle detaljene.  Tykk strikkegenser eller jakke er også fint. 

Takk for innspill. Bra noen setter pris på min nåværende stil, altså den enkle og rene Norrønajakken ovenfor, som jeg nå har. :) 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for innspill. Bra noen setter pris på min nåværende stil, altså den enkle og rene Norrønajakken ovenfor, som jeg nå har. :) 

Ja, mente Norrøna. :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for innspill :) 

Enig i at det er en fin jakke. Fin pris også.... Kun 9.500,-..... 😜 

Men skjønner hvor du vil. Skal se litt på det også. :) 

Gjest Aniita
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uenig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...