Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan synes dere studiet er i disse tider? Tenker også særlig da med tanke på eksamen. Føler det er mye mangel på informasjon og at foreleserne gjerne har urealistiske forventinger til oss. Alle eksamenen er endret til hjemmeeksamen, med tilsvarende tid som om vi hadde hatt det i et eksamenslokale. I tillegg forventer de også at vi skal kildehenvise på hele 4 timer!! Er det jeg som er helt på bærtur som tenker at det er urealistisk? Eller er det flere som tenker det samme

Anonymkode: 57de3...cc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kildehenvise er jo det enkleste, gjør kildelisten klar på forhånd i programmet du bruker så skjer jo det automatisk...? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med bachelor i disse dager. Lockdown var en gave fra oven, jeg har jo ingenting annet å gjøre. Litt synd at vi ikke har tilgang på bibliotektjenestene, eller pensum derfra, men for min del ligger heldigvis det meste av stoffet på nettet. 

Anonymkode: efde3...990

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det å kildehenvise på 4 timer er jo null problem.

Anonymkode: faff5...6c7

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det å kildehenvise på 4 timer er jo null problem.

Anonymkode: faff5...6c7

Kommer jo ann på oppgaven det da. Selv skriver jeg semesteroppgave nå. I går bladde jeg i bøker i 2 timer for å finne en spesifikk kilde jeg ville henvise til. Med 4 tykke pensum bøker er det jo umulig å huske alt på 4,5 måned 

Anonymkode: 03ea7...e7c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har fått beskjed om at det skal være som en helt vanlig skoleeksamen - dermed ingen krav til henvisninger. Tenker forøvrig at kildehenvisning bare tar et par minutter ekstra, så ser ikke helt problemet hvis vi skulle gjort det 

Anonymkode: d5dcb...fb0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, Mhmjadda skrev:

Kildehenvise er jo det enkleste, gjør kildelisten klar på forhånd i programmet du bruker så skjer jo det automatisk...? 

Det legges ikke inn. Programmet man bruker sperrer PCen så man bruker ikke feks word ol 

Anonymkode: 03ea7...e7c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har stort sett bare hatt hjemmeeksamener gjennom studiet. På hjemmeeksamener som varer over flere dager, eller semesteroppgaver, må man kildehenvise - men har aldri opplevd at vi er nødt til å kildehenvise på en 6-timerseksamen. Har noen ganger pleid å gjort det dersom jeg var usikker (bruker jo stort sett bare obligatorisk pensumlitteratur, typ 1-2 bøker, ved 6-timerseksamener), men det høres ganske drøyt ut.

TS, er du sikker på at dere må kildehenvise dersom det bare er en 4-6-timerseksamen? Og er det mange kilder/pensumbøker dere bruker? Dersom det bare er behov for ordinær pensumlitteratur burde det gå greit å kildehenvise dersom dere absolutt må, evt lage en oversikt i forkant. Jeg trur du burde snakke med foreleser om dette.

Anonymkode: 6eb2e...622

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har bare emner som består av fysikk og matematikk dette semesteret. Er livredd for at professorene kommer til å lage ekstremt vanskelige eksamener, pga at de vet at vi sitter med læreboka foran oss. Håper denne krisen er over når høstsemesteret er i gang....

Anonymkode: 99689...4f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For min del har det gått helt fint å studere hjemme. Jeg har også ingenting i mot hjemmeeksamen. 

Anonymkode: 54fde...708

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal også ha normale skoleeksamener, bare at de skal foregå hjemme. På noen av eksamenene har vi mindre tid enn i utgangspunktet og i andre mer tid da det vil bli lagt inn noen tilleggsspørsmål eller forventet en større faglig begrunnelse. Gruer meg egentlig mest til å scanne inn alt av besvarelser og få lagt det inn i en pdf-fil. Har som uvane å skrive altfor mye på papiret slik at scanneren ikke tar med alt, samt man må rotere alle papirene i pdf-en og legge de i rekkefølge. Ikke vanskelig i seg selv, men jeg ser for meg at jeg kommer til å stresse livet av meg når det er 15 minutter igjen til levering. 

Anonymkode: 23ef2...60b

AnonymBruker
Skrevet

Ang. undervisning har vi ca. fått samme antall undervisninger som vi hadde igjen da skolen stengte. Mitt største problem er at muntlig eksamen er blitt omgjort til hjemmeeksamen, og vi ikke foreløbig har fått noe informasjon om hvordan det foregår.

Det vil være en 6 timers hjemmeeksamen i matematikk, men vi vet ikke omfanget av oppgaver, og reglement rundt det. Synes hjemmeeksamen i matematikk virker tungvindt, da vi mest sannsynlig må skrive på pc, og det tar jo evigheter hvis jeg skal legge inn formler på hver oppgave med mellomregninger osv.. Så håper at omfanget av eksamen ikke er for stort, slik at det blir tid til å gjøre alt.. 

Anonymkode: b9fc2...af0

Skrevet

Vår skoleeksamen på 6 timer ble omgjort til hjemmeeksamen på 48 timer. Ser ikke på det som noe problem. Mange av forelesningene har blitt omgjort til videoforelesninger, veldig kjekt egentlig siden vi da kan gå tilbake og få gjentatt det som er sagt. Jeg er vandt til å studere for meg selv så at jeg kan sitte hjemme med samboer i stedet for på hybelen 3 timer unna er jo bare pluss. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har eksamensmappe som leveres om en uke. De som ikke har barn har studiedager slik vi skulle, vi som har barn har ikke studietid før barna har lagt seg. Jeg er alene med 3 skolebarn som skal hjemmeskoleres, jeg er fucked.

Anonymkode: c020c...8d5

AnonymBruker
Skrevet

Vi har også hjemmeeksamen og eksamensformer på noen av emnene er endret. Det jeg er mest redd for er Organisk kjemi som er endret fra 5 timer til 3 timer...

Anonymkode: 9ebd0...7c6

AnonymBruker
Skrevet
On 4/22/2020 at 9:57 AM, AnonymBruker said:

Jeg jobber med bachelor i disse dager. Lockdown var en gave fra oven, jeg har jo ingenting annet å gjøre. Litt synd at vi ikke har tilgang på bibliotektjenestene, eller pensum derfra, men for min del ligger heldigvis det meste av stoffet på nettet. 

Anonymkode: efde3...990

Jeg bør også skrive bachelor i disse dager, men tar et fag ved siden av (krav) og jobber i tillegg deltid hjemmefra. For meg er lockdown virkelig et mareritt, siden jeg må sjonglere alt dette fra samme stolen. Får ingen pause mellom hver rolle, og mistet muligheten til å kunne skrive bacheloren fra biblioteket. Vet virkelig ikke hvordan jeg skal få til dette, hadde det kun vært bachelorppgaven på gjørelista hadde det vært helt fantastisk

Anonymkode: c39d4...c59

AnonymBruker
Skrevet

Vi har fått ganske dårlig informasjon fra universitetet, ellers går det ganske greit. Jeg trives kjempegodt med å studere hjemmefra, har ikke jobbet så effektivt og bra noen sinne! Tar forelesningene når jeg vil i mitt eget tempo, ikke minst er det utrolig tidsbesparende bare å slippe og gå til og fra skolen. Jeg er veldig spent på eksamen da, tipper vi kommer til å få veldig mange oppgaver slik at vi ikke har tid til å slå opp noe i en bok. 

Ellers går vi glipp av mye praksis da og det er kjempedumt. Skolen har gjort sitt beste for å ta igjen det praktiske med mer teori, men det blir jo ikke helt samme læringsutbytte. 

Anonymkode: 85b2a...806

Skrevet

Helt fantastisk. Skal sies at jeg tar nettstudier fra før, men jeg foretrekker nettstudier over vanlige studier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...