Gå til innhold

Klem med munnbind/beskyttelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man gi noen en klem om man har på munnbind og evt dekker seg til mer?

Begynner å bli desperat 

Anonymkode: 6730d...103

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.  

Anonymkode: 6737e...76a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei 

Anonymkode: 8df81...3c1

AnonymBruker
Skrevet

Nei, hvis man er syk vil munnbindet være fullt av virus, så det vil gjøre vondt verre hvis noen skal klemme sitt ansikt mot en annens munnbind.

Anonymkode: 85938...581

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke? Hvis begge har på beskyttelse? Og man seff vasker klær og sånn etterpå, evt dekker de til med noe?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, hvis man er syk vil munnbindet være fullt av virus, så det vil gjøre vondt verre hvis noen skal klemme sitt ansikt mot en annens munnbind.

Anonymkode: 85938...581

Begge har jo på munnbind. Og man tar det på rent rett før..

AnonymBruker
Skrevet

Herregud skjerp dere. Viruset sitter på hud, hår, klær, spytt, slimhinnene, pusten og hele deg. Nei du kan ikke klemme med munnbind selv om du bader i klorin først!

Anonymkode: 7d0da...900

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herregud skjerp dere. Viruset sitter på hud, hår, klær, spytt, slimhinnene, pusten og hele deg. Nei du kan ikke klemme med munnbind selv om du bader i klorin først!

Anonymkode: 7d0da...900

Men munnbindene forhindrer jo at man overfører det med pusten?! Og hvis man i tillegg enten dekker til klærne med noe eller tar de av og vasker de og hender osv før man tar seg i fjeset kan jeg ikke skjønne at det er farlig?

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke 😬 dessverre! 

Anonymkode: 483c5...eac

Skrevet (endret)

Altså.. Det norske helsepersonellet pakket inn mobil og ipad i flere lag med plast på sykehus i Italia. Ikke bare ett lag, men flere. Hvorfor i all verden ta sjansen med å klemme en annen person? Munnbind er ikke sikkert nok, de er ikke tette nok for viruset! En grunn til helsepersonell beskytter øynene sine og har smittevernsklær over hele seg. De har også helt spesielle munnbind, ikke slike som folk flest får tak i. 

Endret av EtLiteTroll
AnonymBruker
Skrevet

Hva er anledningen og er dere friske eller syke? Risikogruppe? Har dere vært ute eller mest hjemme?

Mitt eksempel: jeg har hjemmekontor, er mest mulig hjemme, min mor har hjemmekontor og er mest mulig hjemme (men vi går på butikk og barna mine er i bhg nå). Vi er friske og ingen veldig risikogruppe. Vi klemmer ikke, holder avstand, men jeg kunne gitt henne en klem om det feks var noe leit som skjedde. 

Anonymkode: 03ef8...a49

AnonymBruker
Skrevet

Klem i vei. Er det folk du kjenner godt er det da bare å klemme, så fremst ingen av dere er i risikogruppen. Jeg klemmer mine barn, min partner, og er så nære pasienter som ikke har forståelse av å holde avstand. Det går faktisk veldig bra, så lenge man er flink med håndvask, og ikke hoster inni rommet der man er med pasienteen ( hjemme hoster jeg hvis jeg må)

Anonymkode: f1244...d97

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, EtLiteTroll skrev:

Altså.. Det norske helsepersonellet pakket inn mobil og ipad i flere lag med plast på sykehus i Italia. Ikke bare ett lag, men flere. Hvorfor i all verden ta sjansen med å klemme en annen person? Munnbind er ikke sikkert nok, de er ikke tette nok for viruset! En grunn til helsepersonell beskytter øynene sine og har smittevernsklær over hele seg. De har også helt spesielle munnbind, ikke slike som folk flest får tak i. 

Man kan kanskje ikke sammenligne det helt med et sykehus i Italia. Der er smitten overalt og de aner ikke hvor den er.

• Liker 1
  • Opprett ny...