AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #21 Skrevet 22. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo ikke sant. Enkelte steder i Nord-Italia måtte de gjøre strenge avveininger på hvem som fikk respiratorhjelp (som man alltid må i krisesituasjoner), og det ble på det verste satt en aldersgrense på 60 år, men det er slettes ikke sant at ingen over 60 fikk hjelp til noe som helst. Dette må du nok i så fall dokumentere, ettersom jeg ikke kan finne bevis på det i italienske medier. Anonymkode: 6da96...50c https://www.vl.no/nyhet/eldre-beboere-ble-forlatt-av-de-ansatte-pa-et-pleiehjem-i-canada-etter-korona-utbrudd-og-funnet-noen-uker-senere-tilgriset-og-utsultet-1.1701767 Konsekvenser av korona rammer på forskjellige måter. Det er ikke tull at sykehusene gjør vurderinger og unnlater å gi helsehjelp i disse tider. Min venninne nor ble sendt hjem fra legevakten med pågående hjerteinfarkt for 3 uker siden. Anonymkode: 2e54d...510 2
abc123detvardet Skrevet 22. april 2020 #22 Skrevet 22. april 2020 5 minutter siden, Krantz95 skrev: Hvordan mener du man skal sammenligne tall for døde nå og tidligere år? Hvis du ser på statistikken over antall som dør hvert år vil du se at den svinger. Det er liten vits i å sammenligne dødsfall fra år til år ettersom det er ekstremt mange faktorer som spiller inn. Vi kan gjøre analyser av dataene, men det er vanskelig å komme med noen konkrete konklusjoner. Det er naturlig at dødsfallene svinger. 2
Krantz95 Skrevet 22. april 2020 Forfatter #23 Skrevet 22. april 2020 23 minutter siden, abc123detvardet skrev: Hvis du ser på statistikken over antall som dør hvert år vil du se at den svinger. Det er liten vits i å sammenligne dødsfall fra år til år ettersom det er ekstremt mange faktorer som spiller inn. Vi kan gjøre analyser av dataene, men det er vanskelig å komme med noen konkrete konklusjoner. Det er naturlig at dødsfallene svinger. Uenig. Hvis ikke totalt antall døde i 2020 går markant opp i Sverige har vi i Norge kastet bort noen hundre milliarder kroner... 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #24 Skrevet 22. april 2020 2 timer siden, Krantz95 skrev: Fordi det du skriver ikke er riktig. Helsevesenet i Sverige har ikke kollapset. Ifølge Tegnell som var på Debatten hos NRK har de fortsatt god ledig kapasitet. Og det uten å stenge ned så ekstremt som Norge og Danmark har gjort. Les svenske aviser så får du et annet bilde av situasjonen. Anonymkode: a1d3b...2f1 1
Gjest Tutte Skrevet 22. april 2020 #25 Skrevet 22. april 2020 12 minutter siden, Krantz95 skrev: Uenig. Hvis ikke totalt antall døde i 2020 går markant opp i Sverige har vi i Norge kastet bort noen hundre milliarder kroner... Det de var redde for var at vi skulle ende opp som Italia, for der har det vært helt krise som følge av dette. Sverige har rett og slett tatt en stor sjanse. Men lurer på hva som er årsaken til at det ble verre i Nord-Italia enn Sverige.
Krantz95 Skrevet 22. april 2020 Forfatter #26 Skrevet 22. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Les svenske aviser så får du et annet bilde av situasjonen. Anonymkode: a1d3b...2f1 Jeg tenker at svenske aviser skriver saker basert på ønske om flest mulig klikk., og frykt selger. Ville heller lagt vekt på tall fra myndighetene i Sverige. 1
Lille-pus Skrevet 22. april 2020 #27 Skrevet 22. april 2020 3 timer siden, Krantz95 skrev: I influensasesongen 2017/18 døde det 29 barn i Danmark. 24 av dem var under fem år. 2.822 mennesker døde i 2017/18 av influensa i Danmark. Bare 370 har dødd av corona. Kun 11 av dem var under 60 år. Danmark ble ble ikke stengt ned for to år siden. Hvorfor så ekstreme tiltak som bare fortsetter? Hva er det egentlig som skjer? https://www.bt.dk/samfund/i-2018-doede-29-boern-i-dansk-epidemi-intet-blev-lukket-ned Det eneste som skjer er at enkelte brukere med morbid sans for dårlig humor forsøker å sko seg på å kaste frem dødstall etter dødstall, - uten å ha forstått hva som ligger bak. Det holder nå. 3
Krantz95 Skrevet 22. april 2020 Forfatter #28 Skrevet 22. april 2020 4 minutter siden, Lille-pus skrev: Det eneste som skjer er at enkelte brukere med morbid sans for dårlig humor forsøker å sko seg på å kaste frem dødstall etter dødstall, - uten å ha forstått hva som ligger bak. Det holder nå. Er det ikke bra jeg lager underholdning på KG? Det er frivillig å lese mine tråder om corona... 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #29 Skrevet 22. april 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Dette er jo ikke sant. Enkelte steder i Nord-Italia måtte de gjøre strenge avveininger på hvem som fikk respiratorhjelp (som man alltid må i krisesituasjoner), og det ble på det verste satt en aldersgrense på 60 år, men det er slettes ikke sant at ingen over 60 fikk hjelp til noe som helst. Dette må du nok i så fall dokumentere, ettersom jeg ikke kan finne bevis på det i italienske medier. Anonymkode: 6da96...50c Den du svarte skrev ikke at de ikke fikk noen som helst hjelp, så hvorfor påstår du det? Du ville blitt tatt mer seriøst hvis du sluttet å lyve så mye og ignorere alle fakta som ikke stemmer med det overoptimistiske bildet du hele tiden prøver å tegne. Ja, det er mye som tyder på at ikke det vil gå så ille som mange først fryktet, men det har langt mer alvorlig konsekvenser enn den årlige influensaepidemien. Anonymkode: e37ba...cb5 4
Maleficenta Skrevet 22. april 2020 #30 Skrevet 22. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er forsåvidt ikke så rart at man er redde for overbelastning i Norge, ettersom helsevesenet vårt har blitt gradvis bygget ned med årene. Var også nylig en artikkel i NRK om en intensivsykepleier som var så innmari sliten og overarbeidet på grunn av korona, og så viser det seg at sykehuset hun jobber på hadde ÉN (1) koronapasient innlagt. Hvis det er alt som skal til for at helsevesenet vårt blir utslitt, er det ikke så rart harde tiltak må til. Anonymkode: 6da96...50c Dette må ha vært i Oslo. Kjenner meg overhode ikke igjen i dette. Der jeg jobber har det aldri vært så rolig. 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #31 Skrevet 22. april 2020 7 minutter siden, Maleficenta said: Dette må ha vært i Oslo. Kjenner meg overhode ikke igjen i dette. Der jeg jobber har det aldri vært så rolig. Det er de som må gå med fullt smittevernutstyr i mange timer sammenhengende uten å kunne drikke eller gå på do. Det er ikke vanskelig å skjønne at det er en belastning. Anonymkode: e37ba...cb5 1
Humle Brumle Skrevet 22. april 2020 #32 Skrevet 22. april 2020 (endret) Seriøst, er det fortsatt folk som ikke har skjønt at dette ikke er en influensa? Har dere sett hva som skjedde med Italia? Her er en fin video for dere som ikke har forstått hva som er farlig med corona: Endret 22. april 2020 av Ny medlem 6
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #33 Skrevet 22. april 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den du svarte skrev ikke at de ikke fikk noen som helst hjelp, så hvorfor påstår du det? Du ville blitt tatt mer seriøst hvis du sluttet å lyve så mye og ignorere alle fakta som ikke stemmer med det overoptimistiske bildet du hele tiden prøver å tegne. Ja, det er mye som tyder på at ikke det vil gå så ille som mange først fryktet, men det har langt mer alvorlig konsekvenser enn den årlige influensaepidemien. Anonymkode: e37ba...cb5 "lyver så mye", "ignorerer alle fakta", "overoptimistisk bilde jeg hele tiden prøver å tegne" – kan det tenkes at du forveksler meg med en annen person? Dette er det jeg svarte på: IItalia fikk ingen over 60 år (nødvendig) helsehjelp på sykehus, uavhengig av om de hadde covid-19 eller ikke, på grunn av kapasitetsmangel. Anonymkode: 6da96...50c 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #34 Skrevet 22. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: "lyver så mye", "ignorerer alle fakta", "overoptimistisk bilde jeg hele tiden prøver å tegne" – kan det tenkes at du forveksler meg med en annen person? Dette er det jeg svarte på: IItalia fikk ingen over 60 år (nødvendig) helsehjelp på sykehus, uavhengig av om de hadde covid-19 eller ikke, på grunn av kapasitetsmangel. Anonymkode: 6da96...50c Kilde? Anonymkode: 31f11...9d5
Lille-pus Skrevet 22. april 2020 #35 Skrevet 22. april 2020 1 time siden, Krantz95 skrev: Er det ikke bra jeg lager underholdning på KG? Det er frivillig å lese mine tråder om corona... Det er ikke det minste bra. Din store mengden innlegg hvor covid-19 sammenliknes med influensa og ufarliggjøres, og de gjentatte trådene hvor norske myndigheters kompetanse og faglige dyktighet stadig undergraves, er en direkte motarbeidelse av arbeidet og rådene fra norske myndigheter. Det er velkjent at de som har liten tillit til myndighetene følger de færreste anbefalinger fra de samme myndighetene. At Egemont ønsker å fremstå som taleplattform for mennesker med ønske å undergrave tilliten til norske myndigheter, og dermed kunne medføre at folk gir faen i å følge anbefalingene, er selvsagt i hovedsak Egemonts problem og din sak. Det teller ikke på den positive siden for å si det sånn. Hadde det ikke vært så mye direkte feilinformasjon og feilkonklusjoner, samt ukunnskap, i trådene så hadde jeg satt deg på ignorér listen min. Men, så lenge konklusjonene dine kan utgjøre en fare for folkehelsen ville jeg ikke kunne leve godt med å bare la deg fortsette å undergrave tilliten til myndighetenes arbeid. 4
Katten.2.0 Skrevet 22. april 2020 #36 Skrevet 22. april 2020 4 minutter siden, Lille-pus said: Det er ikke det minste bra. Din store mengden innlegg hvor covid-19 sammenliknes med influensa og ufarliggjøres, og de gjentatte trådene hvor norske myndigheters kompetanse og faglige dyktighet stadig undergraves, er en direkte motarbeidelse av arbeidet og rådene fra norske myndigheter. Det er velkjent at de som har liten tillit til myndighetene følger de færreste anbefalinger fra de samme myndighetene. At Egemont ønsker å fremstå som taleplattform for mennesker med ønske å undergrave tilliten til norske myndigheter, og dermed kunne medføre at folk gir faen i å følge anbefalingene, er selvsagt i hovedsak Egemonts problem og din sak. Det teller ikke på den positive siden for å si det sånn. Hadde det ikke vært så mye direkte feilinformasjon og feilkonklusjoner, samt ukunnskap, i trådene så hadde jeg satt deg på ignorér listen min. Men, så lenge konklusjonene dine kan utgjøre en fare for folkehelsen ville jeg ikke kunne leve godt med å bare la deg fortsette å undergrave tilliten til myndighetenes arbeid. Vil applaudere innlegget ditt! 4
Krantz95 Skrevet 22. april 2020 Forfatter #37 Skrevet 22. april 2020 48 minutter siden, Lille-pus skrev: Det er ikke det minste bra. Din store mengden innlegg hvor covid-19 sammenliknes med influensa og ufarliggjøres, og de gjentatte trådene hvor norske myndigheters kompetanse og faglige dyktighet stadig undergraves, er en direkte motarbeidelse av arbeidet og rådene fra norske myndigheter. Det er velkjent at de som har liten tillit til myndighetene følger de færreste anbefalinger fra de samme myndighetene. At Egemont ønsker å fremstå som taleplattform for mennesker med ønske å undergrave tilliten til norske myndigheter, og dermed kunne medføre at folk gir faen i å følge anbefalingene, er selvsagt i hovedsak Egemonts problem og din sak. Det teller ikke på den positive siden for å si det sånn. Hadde det ikke vært så mye direkte feilinformasjon og feilkonklusjoner, samt ukunnskap, i trådene så hadde jeg satt deg på ignorér listen min. Men, så lenge konklusjonene dine kan utgjøre en fare for folkehelsen ville jeg ikke kunne leve godt med å bare la deg fortsette å undergrave tilliten til myndighetenes arbeid. Jeg tror du overvurderer det at folk tar det som skrives her inne seriøst. Og hvorfor skal det du eller det myndighetene mener være riktigere/viktigere enn det jeg synes? Det er slett ikke sikkert at myndighetenes håndtering av krisen er riktig. Jeg tipper Egmont ønsker at KG skal ha rom for alle meninger. Akkurat slik det er i et demokrati. De vil ikke være som i autoritære regimer. Men kanskje du bedre liker autoritære regimer som styrer i henhold til din mening om saker og ting? Hvis ja, så skjønner jeg din oppfordring til sensur av meg. 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #38 Skrevet 22. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er mange barn som dør av vanlig influensa hvert år og, det har ikke media blåst opp Anonymkode: 01972...6ab Og ikke holder folk friske barn hjemme fra barnehagene i frykt for influensa, heller. Det samme gjelder RS-virus. Hvert år blir mange barn innlagt på sykehus med RS-virus - noen blir så dårlige at de trenger respirator. Min mellomste var innlagt med det da han var to mnd, og da var barneavdelingen full av RS-syke barn. RS rammer barn hardere enn korona. Men folk lager ikke FB-grupper mot åpning av barnehager og nekter å sende dem i skole og barnehage med begynnelsen «barna er det kjæreste vi har» pga dette? For vår del kom viruset helt sikkert fra bhg (storebror). Anonymkode: 448f9...7e7 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #39 Skrevet 22. april 2020 Age of Coronavirus Deaths We are collecting and analyzing the data from all US States. In the meantime, below we show the data provided by New York City Health as of April 14: AGE Number of Deaths Share of deaths With underlying conditions Without underlying conditions Unknown if with underlying cond. Share of deaths of unknown + w/o cond. 0 - 17 years old 3 0.04% 3 0 0 0% 18 - 44 years old 309 4.5% 244 25 40 1.0% 45 - 64 years old 1,581 23.1% 1,343 59 179 3.5% 65 - 74 years old 1,683 24.6% 1,272 26 385 6.0% 75+ years old 3,263 47.7% 2,289 27 947 14.2% TOTAL 6,839 100% 5,151 137 1,551 24.68% Anonymkode: d635b...24f 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #40 Skrevet 22. april 2020 7 timer siden, Krantz95 skrev: Hvordan mener du man skal sammenligne tall for døde nå og tidligere år? Nei si det. Det lurer vi andre på også 9 timer siden, Krantz95 skrev: I influensasesongen 2017/18 døde det 29 barn i Danmark. 24 av dem var under fem år. 2.822 mennesker døde i 2017/18 av influensa i Danmark. Bare 370 har dødd av corona. Kun 11 av dem var under 60 år. Danmark ble ble ikke stengt ned for to år siden. Hvorfor så ekstreme tiltak som bare fortsetter? Hva er det egentlig som skjer? https://www.bt.dk/samfund/i-2018-doede-29-boern-i-dansk-epidemi-intet-blev-lukket-ned Anonymkode: ba8f3...a0a 1
Fremhevede innlegg