Gå til innhold

Rådet om å unngå unødvendige fritidsreiser gjelder fortsatt. Drar du likevel på hytta?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det lurer jeg på i dag.

Anonymkode: f3620...7b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tar en dagstur for nødvendig vedlikehold. Stopper ikke på bensinstasjon, butikk osv...

Anonymkode: f3a5c...6b1

AnonymBruker
Skrevet

Ja drar på hytta 

Anonymkode: 43c6c...2c0

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt drar jeg på hytta nå som det ikke er ulovlig. Råd trenger vi ikke følge hvis det ikke passer så greit.

Anonymkode: 4c7bd...cd7

• Liker 9
Skrevet

Vi drar til helgen ja! 

AnonymBruker
Skrevet

Hytteforbudet var akkurat det, et forbud. Det å ta turer nå er bare ikke anbefalt, så det avhenger av hvor mye folk bruker hodet og ikke utsetter seg for unødvendig risiko ved å bli skadet eller syk i en kommune med mindre midler enn hjemkommunen. 

Anonymkode: f2fca...697

• Liker 9
Skrevet

Ja, vi drar på hytten. Hytten vår er ikke lenger borte enn om vi motsatt vei skulle kjørt til kjøpesenteret som ligger nærmest oss (alt innenfor 30 min). Vi handler i hjemkommunen og hverken hos oss eller der vi reiser er det registrert noen syke. På hytten treffer vi ikke en sjel, da vi ligger så skjermet alene oppå ett fjell. Følger alle regler til punkt og prikke, og reiser som anbefalt hjem om noen av oss skulle få symptomer (selv om både fastlegen vår og legevakten holder til i hyttekommunen vår så vi reiser lenger vekk fra dem når vi reiser hjem)

AnonymBruker
Skrevet

Vi tenker nok å ta en tur i mai til hytta. Vi bor trangt i en leilighet i Oslo og har behov for å komme oss litt bort. Vi er unge og friske, handler hjemme før vi drar, holder oss for oss selv. Kommunen hytta ligger i har ingen restriksjoner og er ikke en typisk hyttekommune. 

Anonymkode: 61c49...5f6

• Liker 6
Skrevet

Vi drar på hytta ja. Vi respekterer forbud, men velger å ikke følge anbefalingen om å bli hjemme, fordi grunnlaget er fullstendig fraværende i vårt tilfelle. Det er ikke en hyttekommune, helsevesenet er overhodet ikke overbelastet, og vi som er unge og spreke vil ikke engang bli tatt imot på legevakten om vi har mistanke om korona, ei heller ville vi blitt testet. Vi hadde bare blitt sendt hjem (2 timers kjøring).

Det er mange andre anbefalinger fra både myndigheter og FHI som vi ikke følger, ved å f.eks kjøre dieselbil, brenne bål, drikke alkohol etc. Det gjør oss ikke til dårlige mennesker av den grunn. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ja drar på bobiltur. 

Anonymkode: ec786...81e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. "Hytta" vår er en enebolig i kommunen jeg vokste opp i, ikke noen hyttekommune som rennes ned av skiturister akkurat. Vi følger alle avstandsregler og er ellers forsiktige, og skulle vi få noen symptomer holder vi oss selvsagt hjemme. Men det skal bli godt å få et etterlengtet hjemsyn med fritidsboligen vår. Bare det å få bruke hagen! Åhh.

Anonymkode: 045fd...abb

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet

FHI har presisert hvordan "trygt" dra på hytta, så hadde jeg hatt hytte hadde jeg jammen brukt den! 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, mamma vil dra og har invitert oss, men blir bare oppgitt. Typisk hyttekommune. Vi har to hytter. En som er på fjellet uten vann og strøm, ingen folk der. Og en som er som hus, rett ved en riksvei. Niks, jeg drar ikke. 

Anonymkode: 4d527...d27

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt! Hvorfor skal vi følge slike «råd»? Det må være og er opp til hver enkelt.

Anonymkode: e7050...565

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hytte, men jeg tenker å dra på fritidsreiser her og der fremover. Med buss og båt! 

Anonymkode: c37ba...c4b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt! Hvorfor skal vi følge slike «råd»?

Anonymkode: e7050...565

Nei, hvorfor i all verden skal vi det?

Du tuller, sant?

Anonymkode: f3620...7b9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er kvalmt hvor opptatt nordmenn er av å komme seg på hytta.

Anonymkode: a9e38...a43

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, Alvario skrev:

Ja, vi drar på hytten. Hytten vår er ikke lenger borte enn om vi motsatt vei skulle kjørt til kjøpesenteret som ligger nærmest oss (alt innenfor 30 min). Vi handler i hjemkommunen og hverken hos oss eller der vi reiser er det registrert noen syke. På hytten treffer vi ikke en sjel, da vi ligger så skjermet alene oppå ett fjell. Følger alle regler til punkt og prikke, og reiser som anbefalt hjem om noen av oss skulle få symptomer (selv om både fastlegen vår og legevakten holder til i hyttekommunen vår så vi reiser lenger vekk fra dem når vi reiser hjem)

Hvorfor har dere hytte 30 min unna boligen deres? 🤔

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar med det jeg trenger hjemmefra av mat o.l.så blir det en liten tur med en overnatting. Hytta ligger ikke i en typisk hyttekommune, og er en times kjøretur unna. 

Anonymkode: 08cd4...29b

Skrevet
3 minutter siden, poli10 skrev:

Hvorfor har dere hytte 30 min unna boligen deres? 🤔

Skal vi se muligheter :

"Vi har bosatt oss i forhold til infrastruktur og jobb, men ikke iforhold til tilgang til fred og ro og natur"

"Hytta er selet til gården, og er derfor i avstand det var mulig å gjete dyr"

"Jeg har bosatt meg i nærheten av en annen familiemedlems hytte"

"Jeg trenger ikke å reise langt for å føle jeg kommer på hytta, det duger at jeg ser annet utsikt"

også kombinerer du. 

Fra en som har sin egen "hytte" i London og frustrerer over at de eneste som er lett tilgjengelige, er to av typen 30 minutt unna  

• Liker 8
  • Opprett ny...