AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #1 Skrevet 22. april 2020 Jeg skal beise et tregelender som tidligere er oljet. Nå er det blitt tørt, litt grått og har noen svarte prikker. Det må altså rengjøres først.Jeg leser litt ulikt på nettet. Noen steder står det at man kan bruke klorin, andre steder (selvsagt særlig på produsentenes sider) står det dyrere produkter som husvask/terrasserens. Hva bruker dere før dere skal beise/olje ? Anonymkode: 1aeb7...86e
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #2 Skrevet 22. april 2020 Jeg anbefaler hus eller terassevask. Det er dyrere, men det er produkter som er egnet til å vaske ute og før oljing maling. Du får et bedre resultat. mange har litt tilbud på slike ting nå, husmalesesongen begynner for fullt nå. Verdt en ringerunde, hvis det er økonomien det står på. Anonymkode: 32bc7...329
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #3 Skrevet 22. april 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg anbefaler hus eller terassevask. Det er dyrere, men det er produkter som er egnet til å vaske ute og før oljing maling. Du får et bedre resultat. mange har litt tilbud på slike ting nå, husmalesesongen begynner for fullt nå. Verdt en ringerunde, hvis det er økonomien det står på. Anonymkode: 32bc7...329 Takk for svar. Ikke økonomisk spørsmål,mer det at tilsammen utgjør tremengden knapt 1,5 kvm og så har jeg lest at husvask er skadelig for glass. Rett under gelenderet er det glass. Derfor tenkte jeg at kanskje klor kunne være like greit. Anonymkode: 1aeb7...86e
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #4 Skrevet 22. april 2020 Jeg for min del ville pusset det med sandpapir. Anonymkode: b97b9...bb9 1
newman01 Skrevet 22. april 2020 #5 Skrevet 22. april 2020 Selv er jeg tilhenger av å bruke såpe til det tiltenkte formålet. Jeg vasker ikke bilen med grønnsåpe, jeg vasker ikke pungen med plumbo og jeg vasker ikke husveggen med klor. Koster litt ekstra, men da gjør man ihvertfall ikke så mye galt. Såpene til Butinox, Jotun osv. inneholder soppdrepere, algefjernere, grønskedempende middel osv., og de jobber i dybden i treverket. Er du bekymret for vinduer under kan du bare dekke dem til med plast.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #6 Skrevet 22. april 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg for min del ville pusset det med sandpapir. Anonymkode: b97b9...bb9 Alltid vaske først for å ikke slipe soppsporer og skitt ned i treverket. Så sliper du bort fiberreis når det er tørt så får du ett supert resultat. Til ts, gå for jorun kraftvask med soppdreper. Skyll nedenfra og opp først så du ikke får renninger av skitt. Anonymkode: 861a5...aab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå