Gå til innhold

Norgesferie. Flere som føler seg presset til å besøke familie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten forsøker å planlegge en liten Norges-ferie i år. Det er 2-3 plasser vi har veldig lyst å reise, men "problemet" er at vi begge har familie disse stedene. Det er ikke nær familie, men søskenbarn og et par tanter og onkler som vi er svært sjeldent med. Vi har egentlig ikke behov for å møte de. Vi har vår nære familie der vi bor. Men hvis vi reiser disse plassene så føler vi et viss press for å møte familie. Men egentlig kunne vi tenkt oss å reise bare oss to. De siste feriene har vi tilbrakt med nær familie, venner og vennepar. Så nå har vi gledet oss til å bare være oss to og kunne gjøre som vi selv vil. Altså ikke føle at vi må bruke tid på å besøke familie og føle oss presset til å delta på ting vi ikke ønsker. F.eks var hans bror, konen og barna i ene byen i fjor, og da fortalte de at de ble veldig sliten fordi de følte press på å besøke både her og der. Og de fikk ikke opplevd det de egentlig ønsket. 

Så ja, hva gjør vi? Jeg er redd for at om vi lyger og de likevel finner ut at vi er på hjemplassene deres, så vil de bli sure. Til informasjon så har vi vært lite sammen opp gjennom (både jeg med min familie og han med sin). De/vi har heller aldri invitert hverandre på besøk til hverandre. 

Anonymkode: db153...994

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selv om jeg selv ville ofret ett par timer en dag på kaffebesøk til en tante eller søskenbarn om jeg var på ferie der de bor, så får dere bare si at dere ikke har tid da. Teit å lyve, fort gjort at dere blir sett. Eventuelt så er det jo bare å la vær å si noe om ferien deres til dem.

Anonymkode: c1ad5...eef

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville bare reist uten å si noe til de, og hvis de spør i ettertid, så er det bare å si at dere ikke fikk tid. 

AnonymBruker
Skrevet

Må det være enten-eller da? Kjæresten og jeg kjørte til et sted Nord-Norge i fjor med mye natur vi ønsket å utforske. Han har en tante i området. Vi var innom der på kaffe og vafler i rundt 2 timer den ene formiddagen. Ellers var for oss selv hele uka, bodde i telt/rorbu og gikk fjellturer.  

Er jo ikke sikkert at disse slektningene har noe behov for å henge masse med dere, heller... De lever sine vanlige liv der. En kopp kaffe i hagen er helt sikkert nok for alle parter. Dere trenger heller ikke annonsere på forhånd at dere skal på ferie dit, kan heller gi beskjed når dere er der. Da blir det ekstra tydelig at dere er der for å gjøre egne greier, ikke for familieturné.

Anonymkode: 39885...34d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en unik situasjon nå - er knapt lov å besøke familie 😏😏

Anonymkode: b4b37...b03

AnonymBruker
Skrevet
On 4/26/2020 at 12:12 PM, AnonymBruker said:

Må det være enten-eller da? Kjæresten og jeg kjørte til et sted Nord-Norge i fjor med mye natur vi ønsket å utforske. Han har en tante i området. Vi var innom der på kaffe og vafler i rundt 2 timer den ene formiddagen. Ellers var for oss selv hele uka, bodde i telt/rorbu og gikk fjellturer.  

Er jo ikke sikkert at disse slektningene har noe behov for å henge masse med dere, heller... De lever sine vanlige liv der. En kopp kaffe i hagen er helt sikkert nok for alle parter. Dere trenger heller ikke annonsere på forhånd at dere skal på ferie dit, kan heller gi beskjed når dere er der. Da blir det ekstra tydelig at dere er der for å gjøre egne greier, ikke for familieturné.

Anonymkode: 39885...34d

Enig her! Vent med å si noe til dere er der, send en melding -  noe ala"hei, vi er på roadtrip og kjører forbi dere nå, om dere er dere hjemme kommer gjerne innom og sier hei?". Stor sjanse for at de ikke har tid til mer enn et kort hallo når det er spontant og så skjønner de at dere bare er innom. 

Anonymkode: 257c6...d51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...