Gå til innhold

Kjempe sår nedetil😢, råd nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. (Info: skal ta kontakt med fastlegen imorgen også, men hører her, da jeg får litt panikk nå) 

Har samboer, det er ingen sannsynlighet for at han har vært utro, det har heler ikke jeg. 

Vi har ganske røff sex, så blitt sår før, men ikke så lenge og ille som nå. Hadde sist sex for 4-5 dager. Jeg ble ganske sår nedentil, det virket som om det kom en rift-har tittet med speil, men er ikke så lett og se uansett hvor mye lys jeg bruker😅. Hvis man kan se for deg vagina en oval ( . ), så er jeg veldig sår "midt på" der kjønnsleppene "møtes" nederst mot analen. Kjeden virker tørr når jeg tørker meg etter og har tisset, jeg bruker babyvipses 1-2 ganger om dagen, da det kommer mer utflod enn vanlig og det legger seg "ostelag" mellom ytre og indre lepper. Jeg mistenker også sopp, men har aldri hat det før. Det klør litt etter jeg har tisset og tørket meg, ikke hver gang, men noen ganger mer enn andre. 

Så spørsmålet er, hva tror du det kan være? Håper ikke det er noe sykelig, dette skjedde etter samleiet så regner jo selvfølgelig med at det har en sammenheng 😅

Anonymkode: 64586...3ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som sopp ja.

Anonymkode: 7b4cb...836

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som sopp, ja. 

Anonymkode: ceb1b...eeb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det så lurt å bruke babyvipes der nede da? Vent å hør hva legen sier. Er sikkert ikke noe alvorlig.

Anonymkode: 160bc...c84

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som sopp. Alle kan få det, ikke noe kjønnssykdom. Er den samme soppen man får på tærne, hvis du har hatt fotsopp noen gang. Klør, svir og sprekker opp. 

Anonymkode: 0e4f4...416

• Liker 1
Gjest camill
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. (Info: skal ta kontakt med fastlegen imorgen også, men hører her, da jeg får litt panikk nå) 

Har samboer, det er ingen sannsynlighet for at han har vært utro, det har heler ikke jeg. 

Vi har ganske røff sex, så blitt sår før, men ikke så lenge og ille som nå. Hadde sist sex for 4-5 dager. Jeg ble ganske sår nedentil, det virket som om det kom en rift-har tittet med speil, men er ikke så lett og se uansett hvor mye lys jeg bruker😅. Hvis man kan se for deg vagina en oval ( . ), så er jeg veldig sår "midt på" der kjønnsleppene "møtes" nederst mot analen. Kjeden virker tørr når jeg tørker meg etter og har tisset, jeg bruker babyvipses 1-2 ganger om dagen, da det kommer mer utflod enn vanlig og det legger seg "ostelag" mellom ytre og indre lepper. Jeg mistenker også sopp, men har aldri hat det før. Det klør litt etter jeg har tisset og tørket meg, ikke hver gang, men noen ganger mer enn andre. 

Så spørsmålet er, hva tror du det kan være? Håper ikke det er noe sykelig, dette skjedde etter samleiet så regner jo selvfølgelig med at det har en sammenheng 😅

Det høres ut som sopp, og dersom dere har hatt sex uten beskyttelse så tror jeg faktisk du kan ha smittet partneren din også. Det er vanskeligere å se/finne ut av det hos menn, så han må ikke anta at han ikke har blitt smitta. Jeg er ikke 100% sikker, så dobbeltsjekk det med legen.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bruke babyvipes der nede! Man burde heller ikke bruke såpe eller vaske seg for ofte, det er noe som kan føre til sopp fordi det vasker vekk alle de «gode bakteriene». Du kan også få sopp av å gå i for trange bukser, bruk av antibiotika og når man har sex (ikke nødvendigvis fordi man er blitt smittet, men fordi sæd har en helt annen ph-verdi enn vaginaen). 

Du burde gå til legen/apotek! Der får du krem og/eller stikkpiller som behandler det, men kan også gå over av seg selv etter noen få dager.

Anonymkode: a4f9b...b30

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar, det er litt bedre idag. Jeg byttet fra baby wipes til asan intimwipes, jeg tenkte det ikke hadde så mye og si om man brukte baby wipes istedet, hehe. Legen hadde ikke ledig time til meg idag, så vet ikke om jeg bare skal ta sjansen og kjøpe en pk canesten🤷🏼‍♀️

Skrevet

Kjøp en pakke Canesten å se om det hjelper! Er ikke farlig å teste ut, selv om man bør ha legesjekk. Canesten lindrer ganske fort, så dersom det er sopp, vil du rask bli bedre 😊 Hatt en del plager med det selv tidligere og brukte Canesten så snart jeg kjente symptomer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å si. Vi trenger nok et bilde for å kunne gi mer presise svar.

Anonymkode: 240c7...88e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres veldig ut som sopp. Lett å bli kvitt da! kan være lett å få tilbake. 

Har hatt det noen ganger, blitt veldig sår!! Mye mer utflod enn vanlig og det klør (fordi det er sårt). Og har jeg hatt sex så har det blitt ille vondt og sårt etterpå. 

Kjøper kur på apoteket (om det er tilfellet). Da er det bare en pille som skal føres opp i skjeden og en krem og smøre på noen ganger om dagen. Funker fort. Men dra til legen likevell siden du ikke har opplevd det før. Jeg har vert mye bedre morgenen etter den pillen🙌

Anonymkode: aff59...7a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bruk babyvipes, det inneholder såpe. Ikke bra å bruke på babyer heller.

Anonymkode: 1bc01...c0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svie, kløe, utflod. Tenker sopp da. En tur til legen kan være greit i tilfelle det er noe annet, og siden du ikke er kjent med sopp (om man har hatt de før vet man liksom hav det er 😅).

Men mest sannsynlig sopp. Det kan du kjøpe midler mot resepfritt på apoteket. Anbefaler canestene pakken med både vagetorie tabelett og krem.

Anonymkode: 68af2...83c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...