Gjest Gjest nå.. Skrevet 21. juni 2005 #1 Del Skrevet 21. juni 2005 Hvilken vei mener dere er riktig å legge parkett? Mot lyset eller med husets lengde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest nå.. Skrevet 21. juni 2005 #2 Del Skrevet 21. juni 2005 Hvilken vei mener dere er riktig å legge parkett? Mot lyset eller med husets lengde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 21. juni 2005 #3 Del Skrevet 21. juni 2005 Det heter seg at det skal legges i lengderetningen i rommet....men skal det legges i flere rom...så bør det legges likt i alle rommene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest nå.. Skrevet 21. juni 2005 #4 Del Skrevet 21. juni 2005 Vi skal legge i stua men er ikke enig. Jeg mener man skal legge med husets/rommets lengderetning, mens sambo mener man skal legge etter lyset (vinduer). Tror ikke vi blir enig heller så jeg må nok føye meg.. :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 21. juni 2005 #5 Del Skrevet 21. juni 2005 Begge deler kan være like riktige. Hvis rommet f.eks. er 2 meter bredt og 5 meter langt...og lyset kommer inn på den lengste veggen....da ser det dumt ut å legge det i henhold til lysretningen. Skal dere lakke forresten? Da bør dere i såfall tenke på retningen i forhold til lakking og hvor dere lakker dere ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2005 #6 Del Skrevet 21. juni 2005 Vanskelig å legge etter vinduene hvis man har vinduer på flere vegger da! Snekkern vår la parketten etter lengderetningen på rommet, og jeg syns det er det mest naturlige her hos oss i hvertfall. K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 21. juni 2005 #7 Del Skrevet 21. juni 2005 Snekkern vår la parketten etter lengderetningen på rommet, og jeg syns det er det mest naturlige her hos oss i hvertfall. KDet blir alltid penest hvis det er stor forskjell på vegglengdene i rommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest nå.. Skrevet 21. juni 2005 #8 Del Skrevet 21. juni 2005 Rommet er lengre enn brett. Men sambo står på sitt. Jeg tror det vil se merkelig ut å legge mot lengderetningen..men...men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest nå.. Skrevet 21. juni 2005 #9 Del Skrevet 21. juni 2005 Rommet er lengre enn brett. Men sambo står på sitt. Jeg tror det vil se merkelig ut å legge mot lengderetningen..men...men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest nå.. Skrevet 21. juni 2005 #10 Del Skrevet 21. juni 2005 Rommet er lengre enn brett. Men sambo står på sitt. Jeg tror det vil se merkelig ut å legge mot lengderetningen..men...men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 21. juni 2005 #11 Del Skrevet 21. juni 2005 Vis ham dette fra ifi.no.Retning Treet beveger seg mest i bredden, og derfor bør du legge bordene med rommets lengderetning. Det er spesielt viktig i lange og smale rom. Det peneste er å legge bordene parallelt med innfallende lys. Start leggingen langs den veggen som eventuelt har dørgerikter (stående dørlister). Sag av gerikten tilsvarende parkettens høyde. Legg et parkettbord under som støtte når du sager. Altså....først ta hensyn til rommets lengderetning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå