AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #1 Skrevet 21. april 2020 De i dyrebutikken sa denne angora gullhamsteren var litt skeptisk og trengte litt tid for å bli tam. Noe som er helt forståelig men en venninne av meg sa at når de i dyrebutikken sier det er der et annet ord for: denne hamsteren er vannskelig. Hva tenker dere? Kan alle hamstrer bli tamme? Anonymkode: 29d2e...aa4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #2 Skrevet 21. april 2020 Definer hva som er en tam hamster. De aller fleste hamstre biter og er lite egnet som kjæledyr. Om du vil ha et hyggelig dyr på den størrelsen bør du heller skaffe deg en rotte. De er mer sosiale, biter mindre og har samme døgnrytme som mennesker. Anonymkode: 95b3a...059 9
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #3 Skrevet 21. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: De i dyrebutikken sa denne angora gullhamsteren var litt skeptisk og trengte litt tid for å bli tam. Noe som er helt forståelig men en venninne av meg sa at når de i dyrebutikken sier det er der et annet ord for: denne hamsteren er vannskelig. Hva tenker dere? Kan alle hamstrer bli tamme? Anonymkode: 29d2e...aa4 Jeg ville ikke kjøpt hamster i butikk, kjøp fra oppdretter. Hamstre er ikke slemme eller aggressive i hvis de har blitt behandlet godt og håndtert fra de var små. Jeg har hatt to syriske hamstere (gullhamster) og de har vært veldig snille og lette å håndtere. Hamstre fra butikker er ofte fra fabrikkoppdrett og blir frakta hit og dit, ikke noen god og trygg start på livet. Det kan gå bra, men ja - det er vanskeligere og du må bruke god tid på få henne tam. Men mange hamstere liker ikke å bli håndtert overhode og de er ikke noe særlig interessert i kos - og det må man respektere. Hamstre har dårlig syn og om de ikke vet hva som er rett foran de, kan de smake litt forsiktig. Hamstre er nydelige og morsomme kjæledyr for voksne som liker å være oppe sent på kvelden og ikke har behov for å kose. Hun ene jeg hadde var kjempetam og løp løs hele kvelden. Hun klatret på meg og rundt og løp rundt og utforsket. Supersøt! Men de liker altså ikke å sitte stille å kose, det er aktive dyr. De lever ikke så lenge og får lett sykdommer når de er gamle, dessverre. Les deg godt opp om du skal ha hamster. De skal ha god plass, ikke noe smått bur. Og hjulet må være stort nok til at hamster kan løpe uten å bøye ryggen. Du må ikke bruke hanstervatt, det er farlig, og spon er farlig for luftveiene. De må ha det ganske varmt - blir det for kaldt går de i dvale. Da kan de se døde ut, og mange hamstere er nok blitt levende begravet på den måten . De er nattdyr og må ikke tvinges til å være våkne på dagen. Viktig å sette seg godt inn i dyrearter på forhånd og ikke kjøpe på impuls. Anonymkode: bd9d6...d5a 9
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #4 Skrevet 21. april 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke kjøpt hamster i butikk, kjøp fra oppdretter. Hamstre er ikke slemme eller aggressive i hvis de har blitt behandlet godt og håndtert fra de var små. Jeg har hatt to syriske hamstere (gullhamster) og de har vært veldig snille og lette å håndtere. Hamstre fra butikker er ofte fra fabrikkoppdrett og blir frakta hit og dit, ikke noen god og trygg start på livet. Det kan gå bra, men ja - det er vanskeligere og du må bruke god tid på få henne tam. Men mange hamstere liker ikke å bli håndtert overhode og de er ikke noe særlig interessert i kos - og det må man respektere. Hamstre har dårlig syn og om de ikke vet hva som er rett foran de, kan de smake litt forsiktig. Hamstre er nydelige og morsomme kjæledyr for voksne som liker å være oppe sent på kvelden og ikke har behov for å kose. Hun ene jeg hadde var kjempetam og løp løs hele kvelden. Hun klatret på meg og rundt og løp rundt og utforsket. Supersøt! Men de liker altså ikke å sitte stille å kose, det er aktive dyr. De lever ikke så lenge og får lett sykdommer når de er gamle, dessverre. Les deg godt opp om du skal ha hamster. De skal ha god plass, ikke noe smått bur. Og hjulet må være stort nok til at hamster kan løpe uten å bøye ryggen. Du må ikke bruke hanstervatt, det er farlig, og spon er farlig for luftveiene. De må ha det ganske varmt - blir det for kaldt går de i dvale. Da kan de se døde ut, og mange hamstere er nok blitt levende begravet på den måten . De er nattdyr og må ikke tvinges til å være våkne på dagen. Viktig å sette seg godt inn i dyrearter på forhånd og ikke kjøpe på impuls. Anonymkode: bd9d6...d5a Fyfaen, dette visste jeg ikke!😖😖😖 Venninna mi vil ha hamster, dette må jeg informere alle om! Stakkars små❤️ Anonymkode: 05367...0ee
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #5 Skrevet 21. april 2020 28 minutter siden, AnonymBruker said: Fyfaen, dette visste jeg ikke!😖😖😖 Venninna mi vil ha hamster, dette må jeg informere alle om! Stakkars små❤️ Anonymkode: 05367...0ee Viktig å vite ja - for å unngå at det skjer må de aldri ha det kaldere enn 18 grader i rommet. Lønner seg å ha de i et oppholdsrom som holder en god jevn temperatur og ikke feks på et soverom de man gjerne vil ha det kjølig eller i gang eller kjeller. Anonymkode: bd9d6...d5a 1
Frøyamor Skrevet 19. juni 2020 #6 Skrevet 19. juni 2020 På 21.4.2020 den 22.26, AnonymBruker skrev: Definer hva som er en tam hamster. De aller fleste hamstre biter og er lite egnet som kjæledyr. Om du vil ha et hyggelig dyr på den størrelsen bør du heller skaffe deg en rotte. De er mer sosiale, biter mindre og har samme døgnrytme som mennesker. Anonymkode: 95b3a...059 Har aldri hatt en hamster som biter.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #7 Skrevet 22. juni 2020 Hamstere fra dyrebutikker er ofte fra et industrielt oppdrett i Sverige. Kvaliteten er så som så, MYE kreft og jeg har opplevd at en dyrebutikk måtte avlive ti hamstere ved ankomst da alle var i elendig form. MEN det finnes også dyrebutikker som benytter seg av private oppdrettere, det går an å spørre de hvor dyrene kommer fra. Har hatt flere hamstere fra Sverige og det har gått bra med alle, men det er veldig bra hvis du kan kjøpe hamster gjennom oppdretter for å støtte det lille, men aktive hamsteroppdrettermiljøet vi har i landet. Jeg jobbet i dyrebutikk inntil nå nylig og vi har alltid vært ærlige på temperamentet til dyra. Noen dyr er lite håndterte og trenger dermed litt tid til å bli håndtamme uten at det betyr stort mer enn det, andre dyr er veldig bitete av natur. Be om å få håndtere hamsteren eller evt. se de ansatte håndtere den slik at du vet hva du kan forvente som startpunkt - dra gjerne innom butikken en time etter åpning en annen dag enn lørdag, da er det rolig og større sjanse for at de har tid. Anonymkode: 3f937...d75 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #8 Skrevet 23. juni 2020 Hallo Vi kjøpte gullhamster fra dyrebutikk, han var supertam. Nå mange år senere kjøpte vi fra noen på finn. Hun er riktignok et år, men hun var ikke trygg på oss i starten. Det hjalp å gi henne noe godt å spise, la henne bli vant til lukten og lyden vår og forbinde det med noe godt. Gi henne tid. Når hun kommer hjem til deg, gi henne et par dager for seg selv, så kan du forsiktig begynne å introdusere deg med litt mat. La henne ta maten og gå. Etter noen ganger vil hun kanskje spise maten fra hånden din 😊 så kan du stryke henne litt på ryggen. Etter et par ganger kan du prøve å ta henne opp. Kjøp gjerne en inngjerding og sett deg oppi der og la henne krabbe fritt på deg, og putt noe leker og klatregreier der, så hun har mye å utforske 😊 Lykke til ❤️ Anonymkode: 89c8b...602
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå