Gå til innhold

Takler ikke sjefen, vet ikke hva jeg skal gjøre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte i ny jobb rett før jul. Trives i grunn veldig godt med kunder, arbeidsoppgaver og kolleger. De fleste i hvert fall. Arbeidsplassen min har et godt rykte og jeg tror sjefen er veldig "stolt". Noe jeg skjønner godt. Helt siden jeg begynte har jeg merket at hun pirker på meg for hver minste lille ting. Hvis jeg skriver ned noe får jeg kjeft for håndskriften min (den er fullt leselig og har aldri fått klage på den før). Og nå er jeg lei. Hvis jeg gjør noe feil tar hun meg med en gang. Også foran kunder. Slenger med kjeften og blir skikkelig sur. Helt enig i at jeg må få vite det hvis jeg gjør feil. Men hun kan da ta det på en ordentlig måte eller etter at kunden har gått. Det er snakk om småting. Ingenting av det jeg gjør er bra. Selv om kunder kommer innom og skryter av meg til henne. Hjelper ikke. Blir bare verre og verre. Men samtidig blir jeg satt opp på vakter hver dag selv om jeg har en 50% stilling, selv om hun har flere å velge mellom. Så hun kan jo ikke hate meg helt.

Jeg får kjeft for alt jeg gjør og er så sliten. Får kjeft hvis jeg plasserer varer feil (der vi vanligvis plasserer de) fordi hun har tenkt noe annet i hodet sitt. "For det må det gå an å tenke seg til". Sjefen har ikke sagt det selv, men vedkommende jeg overtok stillingen etter hadde visst fått nok og gått på dagen. I følge en kollega. 

Hun snakker til meg på en så nedlatende måte at jeg ikke orker mer. Jeg ønsker å levere åpne søknader til andre bedrifter i samme bransje. Men hva sier jeg? Jeg har gode referanser fra tidligere arbeidsplasser. Jeg kan vel ikke si at sjefen er sånn og sånn, men samtidig må jeg vel begrunne hvorfor jeg søker ny jobb? Hva ville dere gjort i min situasjon?

Anonymkode: 824e3...f1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lært etter egen erfaring at det beste er å finne seg en ny jobb. Jeg hadde ikke giddet dette der. Slike folk skjønner ikke at de er et problem for de ansatte og hvis du sier noe risikerer du å slutte uten referanser.

Men siden det ikke er et problem for deg: ikke vent med å sende åpne søknader. Hvis noen spør hvorfor du søker ny jobb si at du har funnet ut hva som er best for deg og du synes at å jobbe for bedriften X skal gjøre deg lykkeligere. Du trenger vel ikke si mer enn det?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lar du folk tråkke på deg sånn? Om sjefen kjefter på deg FORAN kunder er det ekstremt uprofesjonelt. Be om møte med sjefen og tillitsvalgt og be om profesjonell oppførsel på arbeidsplassen og be henne slutte med denne mobbingen av deg. 

Anonymkode: c7c5c...4ca

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke ta kontakt med arbeidstilsynet? En arbeidsgiver skal ikke være som det. Om ikke noe forbedres seg bør du skifte jobb så du ikke blir helt ødelagt av å være der for lenge.

Anonymkode: cc305...6a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...