Gå til innhold

Er Helsinki litt som Oslo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, aldri vært der. Men synes at utifra bildene så ligner byen litt på Oslo... Stemmer dette?

Hva er forskjellen på dere som har vært der, bedre, eller koseligere by enn Oslo? Eller omvendt?

Synes den havnen osv, ser veldig fin ut, ihvertfall på sommeren....

Takk..

Anonymkode: 8efb0...d14

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, faktisk når du sier det. Likte ikke byen noe særlig. Det var en grå by fullt av kjøpesentre, stygge bygninger og ingen personlighet. Jeg var der da jeg var 14 år, i 2008. Jeg liker virkelig ikke Oslo - men alt er finere/koseligere enn Oslo. 

Anonymkode: ce01e...fed

AnonymBruker
Skrevet

Synes Oslo er koseligere tross alt, Helsinki er Nordens kjedeligste hovedstad.

Anonymkode: 3e4ed...745

AnonymBruker
Skrevet

Var der i februar. Helt grei by. Veldig enkelt å skjønne seg på trikkesystemet. Masse kjøpesenter, områder med mer «merkebutikker». Skjedde ikke så mye der akkura, litt som oslo. Men fin by :) har lyst til å dra dit igjen, men om sommeren. 

Anonymkode: 38174...284

AnonymBruker
Skrevet

Helsinki er mye finere enn Oslo.

Anonymkode: 03b86...c42

• Liker 2
Skrevet

Helsinki er fin om sommeren, fin skjærgård, anbefaler båttur. Så er det noen kule restauranter, barer etc, fine museér òg. Finnene er gode på design! 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja! 

Anonymkode: 1be49...283

AnonymBruker
Skrevet

Helsinki er finere enn Oslo, men syns Oslo er mere spennende.

Anonymkode: 55dd2...419

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig sant! 

Anonymkode: 38174...284

AnonymBruker
Skrevet

Helsinki kan ikke sammenlignes med feks Stockholm eller København. Jeg synes også at Oslo er hakket mer spennende enn Helsinki. Men jeg trivdes godt da jeg var der på langhelg. Finnene er jo et fåmælt folkeslag, men egentlig veldig hyggelige. Mye fin design der for de som er opptatt av det. 

Anonymkode: 51ba9...695

Skrevet

Helsingfors har jo noen artige utesteder. Du har Spårakoff som er en trikk som er innredet som pub og kjører rundt i byen med alkolservering.

Også har du Setor resturanten som er en bar og resturant hvor du i baravdelingen kan sitte på eller rundt gamle setor traktorer. Stedet serverer meget god finsk husmannskost.

Skrevet

Jeg syns Helsinki er superkoselig :) Drar dit stadig vekk. En veldig avslappende by, ikke like mye å finne på som i Stockholm/Paris osv, men jeg syns det er en ganske rolig og trivelig by. Havna er veldig trivelig, også er det masse bra spisesteder/barer rundt om. Kan også anbefale å ta trikken rundt i byen, det er veldig gøy med people watching i Helsinki syns jeg, mange alternative folk der. 

Bra shopping også, finsk design, Mummi-greier og klær syns jeg er veldig bra å shoppe. I tillegg til lakris og alkohol. 

Jeg har ofte fått billige flybilletter dit, betaler ofte 5-600 kr t/r. Men spørs hvordan det blir framover. Uansett, når grensene åpner igjen så kan jeg absolutt anbefale Helsinki. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...