AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #1 Del Skrevet 21. april 2020 Hei! Når begynte dere å trene på bleieslutt og hvordan gikk dere frem? Vesla mi har nettopp blitt 3 år, hun hadde særlig en periode i vinter hvor hun synes potte og do var spennende, hun gikk da konsekvent på potte hver morgen og kunne også si fra at hun måtte tisse/ noen ganger bæsje og vi kunne rekke potta, var flere ganger jeg synes vi var godt i gang men med en gang hun var i bhg så skled det ut av en eller annen grunn, vet ikke om hun sa fra mindre der eller de var mindre var på hennes signaler, men ihvertfall gikk det ikke. Vi hadde nå tenkt at disse ukene hjemme uten bhg kunne være en god periode for bleieslutt, men hun er nå veldig vanskelig å få til å bruke potte/doring. Jeg må overtale henne hver morgen, går ca 3- 4 av 7 dager og vi leser en pottebok, hun er tørr om natten, og må tisse, men virker som hun foretrekker å tisse i bleia og løper gjerne å gjemmer seg og tuller og ender med å tisse i bleia. Hun sier stort sett ikke i fra hvis hun har tisset i bleien i løpet av dagen, men sier i fra i etterkant når hun har bæsjet. Sier aldri i fra i forkant. Er hun rett og slett ikke klar for bleieslutt eller har noen noen gode tips? Jeg er gravid og kjenner at det hadde vært godt hvis vi slipper unna med kun et bleiebarn når lillesøster kommer i august 🙂 Anonymkode: 73682...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #2 Del Skrevet 21. april 2020 Min datter blir 3 i mai og sluttet med bleier i oktober. Vi begynte bare en helg med å ikke ta på bleie og sette henne på do eller potte. De første dagene var det mange uhell men det gikk seg fort til. Barn er forskjellige men for oss funket det å bare ikke ha bleie som er alternativ. Anonymkode: 03460...fe3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #3 Del Skrevet 21. april 2020 «Tredagers bleieslutt» metode funket på begge av mine barn, lenge før de ble 3 år. I min erfaring, er det vanskeligere etter ar barna blir tre år, det er fordi treåringer har utrolig vilje å kunne bestemme selv. Når du sier til toåring, ojda, tom for bleier, vi må visst bare prøve uten - går de med på det uten å tvile på deg. Mens treåringen vil si, mamma du kan kjøpe mer bleier, jeg skal ikke slutte med bleie. For treåringer derimot er det sosiale som er mer motiverende faktor. Derfor slutter ofte de alle ca samtidig i barnehagen. Da et barn slutter, vil andre treåringer også være «stor jente/gutt» og begynne med truser, ingen vil være den siste «baby» med bleier. Her er om metoden https://www.familieverden.no/helse/stell/bleieslutt-pa-en-helg/ Vi har ikke gått nakne, men med truser og tynne bukser. Det blir mye vask de tre dagene, det må du bare forvente. Men, hvis på slutten av tre dager, klarer barnet å si «nå tisser jeg» FØR barnet tisser (selv om barnet tisser i truse, eller skvetter, eller har fortsatt uhell) da har dere oppnådd det dere skulle, og barnet er klar til å bli bleiefri. Fordi det betyr at barnet har kontakt med blæra. Hvis ikke, hvis det kommer først etterpå, «nå har jeg tisset» - prøver dere igjen om 6-8 uker. Forresten, fine truser er motivasjon i seg selv. Anonymkode: 21cdb...20d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå